외관

이비스 다카르 여행 후기

3 out of 5
이비스 다카르
Avenue Abdoulaye Fadiga No 2, Dakar

이용 후기

8.0

매우 좋아요

평점 10 - 훌륭해요. 210개 이용 후기 중 54개" "
평점 8 - 좋아요. 210개 이용 후기 중 105개" "
평점 6 - 괜찮아요. 210개 이용 후기 중 35개" "
평점 4 - 별로예요. 210개 이용 후기 중 11개" "
평점 2 - 너무 별로예요. 210개 이용 후기 중 5개" "

8.2/10

청결 상태

8.2/10

직원 및 서비스

7.4/10

편의 시설/서비스

8.0/10

숙박 시설 상태 및 시설

7.4/10

친환경

이용 후기

6/10 - 괜찮아요

JOYOUNG

출장 여행
별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
It was difficult because the room smelled of mold. It was the same when I changed rooms. It was hard while I was there. It seems to need improvement.
2023년 1월에 11박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

별로예요: 청결 상태
Good location, cheap price but bad service
2018년 10월에 4박 숙박함
답변 제공: general Manager 님, 2018년 11월 9일
Hello Dear Guest, we thank you for taking ibis Dakar for your stay. We are really sorry if your stay did not meet your expectation, please accept our sincerest apologies. We hope that you will give us an oportunity to better serve you. With regards Management Team

6/10 - 괜찮아요

Youngjun

좋아요: 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
별로예요: 청결 상태
요금을 별도로 청구하여 꽤 기분이 나빳음. 초기 금액보다 많은 요금을 요구함.
2017년 10월에 3박 숙박함
Dear customer, Thank you for leaving a review. We are taking into account your concerns and will look for a solution. Hoping to see you soon, the Management Team

8/10 - 좋아요

daniel 님, yaounde. cameroon

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
good and clean hotel
hotel was clean and security was quite good. breakfaste was wnnderful, but dinner was terrible. the food for dinner was already cooked and conserved.
2017년 8월에 3박 숙박함
답변 제공: Ndeye 님, 2017년 10월 2일
Hello dear guest, We thank you for choosing ibis Dakar for your stay and taking time to write us. your security is very import for us, and we will continue to improve it. Regarding the dinner, please accept our appologies inot meet your, be sure that we will take the appropirtes mesures to prevent future occurrence. With Regards

10/10 - 훌륭해요

EUNYOUNG

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
답변 제공: simon 님, 2016년 4월 29일
Hi Dear Guest, We thank you for taking your time to write us following your stay. It is a real pleasure to know that you appreciated your stay at IBIS. you gave a very nice description of our hotel, and our satff we are going to share your comments with all the team and we shall continue to work more to give you some more of satisfaction during your next stay. We hope to receive you still in a close future. With Regards Général Manager

6/10 - 괜찮아요

Gong Jong Ho 님, Mauritania

좋아요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
도심 중심에서 가까웠음
객실요금이 현지에서 지불하는것과 익스피디아에서 구매하는것과 가격이 똑같아서 좀 황당항 느낌이었음
답변 제공: Simon 님, 2016년 5월 25일
Hi Dear Guest, we thank You for choosing Ibis Dakar for your stay; IBIS hotels are eager to provide the best quality service for your stay; therefore, your opinion is very valuable. And we will share with all our team, we shall continue to work harder to give you some more of satisfaction during your next stay. Again, we thank you for your comments and hope to receive you again in close future. With Regards General Manager

8/10 - 좋아요

Rahul

2023년 12월에 3박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

Aggrey

출장 여행
별로예요: 숙박 시설 상태 및 시설
Facilities are dated. Breakfast is unimaginative and archaic.
2023년 11월에 4박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

Maimouna sidibe

2023년 10월에 1박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

carlos

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
A good business spot, safe and clean. Entertainment is nice. Need to ventilate more and better in depth room cleaning.
2023년 5월에 3박 숙박함
답변 제공: Aby Myriam POUYE Service qualité 님, 2023년 5월 31일
Dear CarlosWe very much appreciate your comments regarding your stay at the ibis Dakar. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team.we take note of your comments about ventilation and give them our full attention.

10/10 - 훌륭해요

Iain

2023년 4월에 1박 숙박함
답변 제공: Aby Myriam POUYE Service qualité 님, 2023년 5월 16일
Bonjour IainNous vous remercions pour l'excellente note que nous nous avez attribuée. N'hésitez pas à revenir pour une nouvelle expérience à ibis Dakar. Cordialement

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 객실의 편안함
별로예요: 숙박 시설 상태 및 시설
5 noches en el Ibis, correcto, comparte terraza con Novotel, es una ventaja. Yo renovaría las moquetas de las habitaciones que empiezan a estar viejas y guardar polvo... creo que alguien con alergia a ácaros lo pasaría mal.. El desayuno muy justo, no hay mucho donde elegir...
2023년 3월에 5박 숙박함
답변 제공: M THIARE 님, 2023년 3월 30일
Cher (e) Client (e),Tout d'abord, nous vous remercions d'avoir choisi Ibis Dakar pour Votre séjour au Sénégal et d'avoir pris le temps de nous laisser votre avis.Nous portons beaucoup d'intérêts à la qualité de séjour de nos client et nous espérons avoir été à la hauteur de vos attentes. Nous avons aussi noté votre remarques sur les moquettes et soyez rassuré que nous allons apporter les corrections nécessaires.Espérant vous recevoir la prochaine fois pour vous faire vivre une meilleures expérience,.Bien cordialementM THIARE

2/10 - 너무 별로예요

DANIEL

출장 여행
별로예요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2023년 2월에 2박 숙박함
답변 제공: Aby Myriam POUYE Service qualité 님, 2023년 3월 2일
Bonjour Daniel Nous tenons à vous remercié pour le retour suite à votre expérience à ibis Dakar.Nous vous attendons pour de nouveaux moments d'exception.Cordialement

4/10 - 별로예요

Nurudeen

출장 여행
좋아요: 직원 및 서비스
별로예요: 편의 시설/서비스
No
2023년 1월에 6박 숙박함
답변 제공: Aby Myriam POUYE Service qualité 님, 2023년 3월 2일
Bonjour Nurudun Merci d'avoir pris le temps de nous laisser un petit mot suite à votre séjour à ibis Dakar. C'est avec une grande surprise que nous avons reçu cette note, nous sommes désolés que vous n'ayez pas apprécié l'expérience, n'hésitez pas à nous donner plus de détails sur votre expérience.Nous espérons avoir l'occasion de vous revoir,

8/10 - 좋아요

Robert

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2023년 1월에 6박 숙박함
답변 제공: Aby Myriam POUYE Service qualité 님, 2023년 3월 2일
Bonjour Robert Merci pour l'excellente note que vous nous avez attribuée, nous espérons vous revoir pour une nouvelle expérience .Cordialement,

6/10 - 괜찮아요

Thule 님, Nairobi

출장 여행
좋아요: 숙박 시설 상태 및 시설
별로예요: 청결 상태
Cleanliness was subjective - the hallways and public spaces were clean but the room floor had a recent stains that could easily have been cleaned & daily bathroom cleaning was low standard
2023년 1월에 4박 숙박함
답변 제공: Aby Myriam POUYE Service qualité 님, 2023년 3월 2일
Bonjour Robert Merci pour l'excellente note que vous nous avez attribuée, nous espérons vous revoir pour une nouvelle expérience .Cordialement,

6/10 - 괜찮아요

Thule 님, Nairobi

출장 여행
좋아요: 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Thoroughness of cleaning in the rooms was not great. There were stains on the floor that looked decent enough to have been removed and a constant unpleasant smell in the room. Whilst the public areas smelled fresh the room had a staleness.
2023년 1월에 1박 숙박함

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 객실의 편안함
별로예요: 직원 및 서비스
The hotel is in a safe compound downtown on Le Plateau. The rooms are pretty standard but functional. Mine smelled noticeably like cigarette smoke despite the nonsmoking signs everywhere. I found the front desk staff to be pretty rude, refusing to help me call a taxi for the airport outright and ignoring my second question completely about leaving 30 minutes late. Ousman in particular was especially dismissive.
2023년 1월에 1박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Moussa

출장 여행
좋아요: 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
great room

10/10 - 훌륭해요

Robert

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Happy days @ Ibis Dakar
Friendly, helpful and welcoming.
2022년 11월에 4박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

Sandra

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스
The service from the staff was nice enough. The ventilation in the room was horrible.
2022년 8월에 1박 숙박함
답변 제공: Rick SANA - Quality Manager 님, 2022년 9월 13일
Dear Sandra , We are sorry that we are not able to offer you a better comfort at the moment due to the lack of air conditioning. We will discuss the subject with our teams to find a relevant solution. Do not hesitate to repeat the experience with us to be sure.Sincerely

8/10 - 좋아요

Ababacar

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
2022년 8월에 7박 숙박함

2/10 - 너무 별로예요

KENTA

2022년 7월에 2박 숙박함

2/10 - 너무 별로예요

David

출장 여행
별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Hôtel à éviter absolument
Hôtel a éviter,personnel à la réception incompétent ,hôtel sale et le wiffi inexistant Experience a oublier
2022년 5월에 1박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Laurent

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Aa
2022년 4월에 1박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

Mamadou

좋아요: 청결 상태
별로예요: 숙박 시설 상태 및 시설
Not all services were available. My room had no refrigerator.
2022년 2월에 7박 숙박함

8/10 - 좋아요

ERIC

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2022년 1월에 3박 숙박함

8/10 - 좋아요

Sven

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Kort affärsresa
Väldigt bra frukost. Baren trevlig
2021년 11월에 3박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

Béatrice

좋아요: 직원 및 서비스
2021년 11월에 3박 숙박함

8/10 - 좋아요

De

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Séjour professionnel à l'ibis de Dakar
Logement correcte pour le travail. internet fiable.
2021년 11월에 5박 숙박함

8/10 - 좋아요

Josette

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2021년 8월에 2박 숙박함
답변 제공: Sarah - Chargée de la Qualité 님, 2021년 11월 2일
Chère Josette, Nous vous remercions d'avoir pris le temps de nous laisser une note à la suite de votre expérience parmi nous. Notre équipe a été plus que ravie de vous accueillir et nous sommes heureux de lire que votre séjour vous convienne. Votre satisfaction est la meilleure des récompenses pour nos équipes afin de vous offrir un service irréprochable jour après jour. De nouveau, nous vous remercions d'avoir partagé votre précieuse opinion et vous prions de croire, chère Josette, en l'expression de nos sentiments les meilleurs. Bien à vous,

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

출장 여행
좋아요: 청결 상태
2021년 9월에 14박 숙박함
답변 제공: Sarah - Quality Manager 님, 2021년 10월 14일
Dear Anonymous, Thank you for taking the time to leave us a rate. Please, do not hesitate to contact us to discuss more about your experience at the Novotel Dakar. Best regards, H0529-AM@accor.com

10/10 - 훌륭해요

leloup

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Amabilité
Personnel très serviable et à l'écoute Déplacement professionnel donc présences à l'hotel de 20h à 7h00
2021년 9월에 3박 숙박함
답변 제공: Sarah - Chargée de la Qualité Ibis Dakar 님, 2021년 9월 28일
Cher Leloup, Nous vous remercions chaleureusement pour votre superbe note ainsi que vos commentaires à propos de votre séjour professionnel à l'Ibis Dakar. Notre équipe a été plus que ravie de vous accueillir et nous sommes heureux d'apprendre que la qualité de nos services a été à la hauteur de vos attentes. Votre satisfaction est une priorité, et pour nos équipes, la meilleure des motivations et récompenses possible. De nouveau, nous vous remercions d'avoir pris le temps de partager votre précieux avis, et nous vous prions, cher Leloup, de croire en l'expression de nos sentiments les meilleurs.. Bien à vous,

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2021년 9월에 1박 숙박함
답변 제공: Sarah - Chargée de la Qualité 님, 2021년 9월 17일
Madame, Monsieur, Nous vous remercions chaleureusement d'avoir pris le temps de nous laisser une note suite à votre expérience à l'Ibis Dakar. Votre satisfaction est une priorité pour nos équipes qui cherchent à vous offrir un service parfait au quotidien, c'est pourquoi votre avis est si précieux. Nous sommes plus que ravis d'apprendre que votre séjour a été à la hauteur de vos attentes. De nouveau, nous vous remercions d'avoir partagé votre opinion et, dans l'attente et au plaisir de vous accueillir de nouveau à l'Ibis Dakar, nous vous prions de croire en l'expression de nos sentiments les meilleurs. Bien à vous,

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

출장 여행
좋아요: 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2021년 7월에 2박 숙박함
답변 제공: Sarah - Quality Manager 님, 2021년 9월 1일
Dear Anonymous, Thank you for taking the time to rate your experience at the Ibis Dakar. Our team was glad to welcome you. Your satisfaction is a priority and essential as a reward for our team in order to offer you a perfect quality of service everytime. Thank you again for sharing your precious opinion, and we hope your next stay at the Ibis Dakar be as pleasant as the previous one. Best regards,

4/10 - 별로예요

SERKAN

출장 여행
별로예요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2021년 6월에 3박 숙박함

8/10 - 좋아요

JEREMY

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Comfortable
Comfort suffisant pour un court séjour de affaires
2021년 6월에 1박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Barbara J

단체 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Ibis upgraded us to Novotel
Ibis owned by Novotel in Dakar and hotels next to each other. Novotel put all Ibis of customers upgraded to Novotel hotel. Novotel great hotel!
2021년 4월에 5박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

HAMIDOU

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Séjour parfait comme d’habitude excellent service du personnel
2021년 1월에 1박 숙박함
답변 제공: Neye 님, 2021년 1월 12일
Cher Monsieur Hamidou, Nous vous remercions d'avoir pris le temps de partager votre expérience suite à votre séjour chez ibis Dakar. Et de nous avoir donné cette belle note, c'est toujours un plaisir de recevoir un retour positif. Nous espérons avoir le plaisir de vous recevoir de nombreuses fois encore. Bien Cordialement

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
별로예요: 청결 상태
This was a good experience. There was a roach in my first room but the staff QUICKLY switched me.
2020년 1월에 4박 숙박함
답변 제공: Manager 님, 2020년 9월 15일
Hello Dear Guest,we thank you for choosing Novotel Dakar for your stay and taking time to share your experience . We are truly sorry for the loss suffered in the first chamber and offer our sincere apologies. We hope to have the pleasure of seeing you very soon. With Regards Management Team

8/10 - 좋아요

Jean-Louis

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Bon rapport qualité prix
Hotel très correct, accès au restau et piscine du novotel, pas la peine de dépenser plus.
2020년 3월에 7박 숙박함
답변 제공: Management 님, 2020년 9월 15일
Cher Monsieur Jean-Louis, Nous vous remercions d'avoir pris le temps de partager votre expérience chez ibis Dakar, et de nous avoir donné cette belle note. Nous espérons avoir le plaisir de vous recevoir très prochainement. Bien Cordialement La Direction

10/10 - 훌륭해요

mario

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
room service should be more frequent
they forgot to do the room service 2 days out of 5
2020년 3월에 5박 숙박함
답변 제공: Management 님, 2020년 9월 15일
Hello Dear Mr Mario, We thank you for taking time to share your experience Following to you stay at Novotel. We are really sorry regarding your room and we thank you for pointed out this case. This will help us to prevent future occurrence. With Regards Management Team

10/10 - 훌륭해요

Meighan

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2020년 3월에 2박 숙박함
답변 제공: Management 님, 2020년 9월 15일
Très Chère Madame Meighan, Nous vous remercions d'avoir choisi le ibis Dkar et d'avoir pris le temps de partager vote expérience. C'est toujours un plaisir de recevoir un commentaire positif. A bientôt, nous espérons. Cordialement La Direction

6/10 - 괜찮아요

Mohamed

단체 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스
2020년 2월에 8박 숙박함
답변 제공: Neye 님, 2020년 3월 13일
Cher Monsieur Mohamed, Nous vous remercions d'avoir pris le temps de partager votre séjour suite à votre séjour chez ibis Dakar. Et nous espérons avoir le plaisir de vous recevoir de nombreuses fois encore. Bien Cordialement La Direction

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
It is in the center of the city, close to all important locations.
2020년 2월에 1박 숙박함
답변 제공: Neye 님, 2020년 3월 6일
Helle Dear Guest, We thank you for taking time to share your experience following to your stay at ibis Dakar; we hope to have the pleasure to receive you sveral many times again. With Regards Management Team

4/10 - 별로예요

Jean-Aaron

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스
별로예요: 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2020년 2월에 2박 숙박함
답변 제공: DG 님, 2020년 2월 26일
Cher Monsieur JEAN- AARON, Nous vous remercions pour avoir accepté de nous noter suite à votre séjour parmi nous. Nous constatons que nous n'avons pas été à la hauteur de vos attentes. Veuillez accepter nos plus sincères excuses tout en vous priant de nous faire un retour détaillé afin que nous puissions en savoir un peu plus. Cordialement, La Direction

10/10 - 훌륭해요

Alexis

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Highly recommended
Very convenient, close to the port to go to Goree or Casamance. Room are simple but we slept well. Restaurant and swimming pool are shared with the Novotel in the same complex.
2020년 1월에 1박 숙박함
답변 제공: DG 님, 2020년 2월 6일
Dear Mr ALEXIS, Firstly we would like to thank you for the lovely review you shared following your recent stay to our hotel. We are delighted to read that we were able to match your expectations. Once more we thank you for sharing your experience with us and look forward to serving you again soon. Yours sincerely, Management Team.

10/10 - 훌륭해요

Betty

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Welcoming
2020년 1월에 5박 숙박함
답변 제공: DG 님, 2020년 1월 30일
Dear Mrs Betty, We thank you for choising our hotel for your stay and for taking the time to note us. We are thrilled to constatate that you have enjoyed your stay. Once more we thank you for sharing your experience with us and look forward to serving you again soon. Yours sincerely, Management Team.

10/10 - 훌륭해요

Dominique

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2020년 1월에 6박 숙박함
답변 제공: DG 님, 2020년 2월 1일
Cher Monsieur DOMINIQUE, Nous vous remercions pour avoir choisi notre établissement pour votre séjour. C'est avec grand plaisir que nous recevons cette note qui constitue à nos yeux une source de motivation et de satisfaction pour toute l'équipe. Merci encore pour ce retour tout en espérant avoir l'opportunité de vous servir dans un futur proche. Cordialement, La Direction

10/10 - 훌륭해요

Jeferson

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Wild and exotic with elegance.
As far as comfort goes it was a remarkable rest time in a exotic and charming place. The pool is amazing and makes you feel integrated with it’s pair Novotel located beside. Enjoying the breakfast and feel each activities day being planned for people who come from all over the world was really cool. For sure I recomend it and I’m looking forward to come again to Dakar this amazing city.
2020년 1월에 5박 숙박함
답변 제공: DG 님, 2020년 1월 31일
Dear Mr JFERSON, Firstly we would like to thank you for the lovely review you shared following your recent visit to our hotel. We are delighted to read that we were able to match your expectations. Yours sincerely, Management Team.