숙박 시설 입구

머큐어 마닐라 오르티가스 여행 후기

3.5 out of 5
머큐어 마닐라 오르티가스
45 San Miguel Avenue, Ortigas Center, Pasig, Manila

이용 후기

8.4

매우 좋아요

평점 10 - 훌륭해요. 191개 이용 후기 중 86개" "
평점 8 - 좋아요. 191개 이용 후기 중 77개" "
평점 6 - 괜찮아요. 191개 이용 후기 중 19개" "
평점 4 - 별로예요. 191개 이용 후기 중 6개" "
평점 2 - 너무 별로예요. 191개 이용 후기 중 3개" "

8.8/10

청결 상태

8.6/10

직원 및 서비스

8.0/10

편의 시설/서비스

8.6/10

숙박 시설 상태 및 시설

이용 후기

10/10 - 훌륭해요

GENTEK

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
좋은 위치, 쇼핑 굿
두번째 숙박...깨끗합니다. 단점이라고는 에어컨이 너무 강해서 ... 잘때 꼭 끄고 자세요.
2020년 2월에 4박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2020년 2월 10일
Dear guest, Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Mercure Manila Ortigas. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. At Mercure, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence. We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future.

8/10 - 좋아요

dylan

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2020년 1월에 8박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2020년 1월 24일
Thank you for your feedback!

10/10 - 훌륭해요

Eugene

단체 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Super goood
Very nice and kind staffs and they were very very welcoming even though my arrival was super late (6am) in the morning. Room condition was clean, quiet and comfortable. and also was the bed condition. Thank you very much! loved it<3
2020년 1월에 1박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2020년 1월 14일
Good day! We are glad to hear that you had a great experience , especially with our location and service. We appreciate it that you took the time to share your experience with us! Thank you for your continuous support. :) Looking forward to see you again soon!

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2017년 11월에 1박 숙박함
Dear Anonymous, We very much appreciate your comments regarding your stay at the Mercure Manila Ortigas. It is always a pleasure to receive positive feedback. We will share your comments with our team. We are sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely The Management

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
가성비최고
새건물, 깨끗한 객실, 친절한직원.

10/10 - 훌륭해요

Yooseong

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
전망이 좋지 않았음. (바로 옆 건물만 보였음) 에어컨을 껐는데도 찬 바람이 계속 나와 추웠음.

8/10 - 좋아요

SUNGYEON

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
호텔앞이 차량 혼잡이 많네요...

10/10 - 훌륭해요

HOON 님, 서울

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
만족스러운 출장숙소
업무를 보기 위한 회의장과 아주 가까워서 만족스러웠습니다. 오픈한 지 얼마되지않아 청결하고 직원들도 모두 친절하였습니다. 다시 가게되면 반드시 여기 묵겠습니다.

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

2020년 3월에 3박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2020년 3월 9일
Thank you for sharing your feedback! See you again soon!

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

출장 여행
Could Be Better
I have been staying at this facility whenever I am in Manila for work. Chose this hotel for its proximity to my business meetings as well as its convenient location to malls and food outlets
2020년 2월에 3박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2020년 3월 2일
Dear guest, Thank you for your honest feedback. We are looking forward to your next stay with us!

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
2020년 2월에 1박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2020년 2월 17일
Thank you for sharing your feedback! We are looking forward to your next stay with us.

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태
No view my room is facing the side of the next building nothing to see.
2020년 1월에 4박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2020년 2월 17일
Dear guest, First, we'd like to give our most sincere apologies for the inconveniences you have experienced while staying with us. Rest assured that your concerns are well noted and the management will further look into it. Please do know that your feedback means a lot to us as we always strive to give our best services to every guest. Hoping that you'd consider staying with us again for us to have an opportunity in making your experience better.

8/10 - 좋아요

Marites

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Friendly staff, near SM Megamall
The room was okay, requested for a nice view but given a room with the view of the back of another hotel so did not bother opening the curtains. The shower only have half glass wall, no glass door to keep the water from splashing on the bathroom floor. The room was clean but something kept on biting me, leaving insects bite marks on my legs, neck and arms. The aircon was facing the wrong way and does not reach the bed itself so it gets really warm while sleeping but the area near the doorway was very cold as the aircon was facing that way. The staff are very nice and friendly especially the security guard who always greet me and the bellboy who helped me with my luggage. The hotel is very near the SM Megamall, within walking distance. I walked probably between 8-10 minutes. Will be a problem though to someone with knee problems as you have to climb stairs. There's a longer way if you don't want to use the stairs. Breakfast is not bad, depends on whether the food was still warm when you get there. Overall, the only attraction for me is the nearness to SM Megamall, so because of this, might stay here again.
2020년 1월에 4박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2020년 2월 10일
Dear guest, Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Mercure Manila Ortigas. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. At Mercure, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence. We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future.

10/10 - 훌륭해요

Lawrence

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2020년 1월에 1박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2020년 2월 3일
Good day! We appreciate it that you took the time to share your feedback! Thank you for your continuous support. :) Looking forward to see you again soon!

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
冷蔵庫
冷蔵庫が使えません
2020년 1월에 3박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2020년 1월 24일
Dear guest, We'll look into this matter, apologies for the inconvenience. Thank you for your feedback!

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태
Bland service
2019년 12월에 3박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2020년 1월 14일
Dear guest, First, we'd like to give our most sincere apologies for the inconveniences you have experienced while staying with us. Rest assured that your concerns are well noted and the management will further look into it. Please do know that your feedback means a lot to us as we always strive to give our best services to every guest. Hoping that you'd consider staying with us again for us to have an opportunity in making your experience better.

10/10 - 훌륭해요

Adriano

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
New Year Stay
It was pleasant.
2019년 12월에 1박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2020년 1월 7일
Hi! We're glad to hear that you had a pleasant experience staying with us. We are looking forward to your next visit!

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Breakfast are good but not that many variety.
2019년 12월에 1박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2020년 1월 7일
Thank you for your feedback! Looking forward to your next stay with us.

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
I had a good night sleep after a long trek down to city and mercure provided the comfort I need plus the view of the city lights. Looking for a partnership with mercure and Blessed Feet Travel and Tours
2019년 12월에 1박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 12월 26일
We very much appreciate your comments regarding your stay at the Mercure Manila Ortigas. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely, The Management

8/10 - 좋아요

CHIEN YAO

2019년 11월에 3박 숙박함

8/10 - 좋아요

WEIDONG

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
位置很好,房间也很整洁。 不过菲律宾的空调都很冷,即使关了室内可调,通风还在一直运作,温度还是在持续下降。
2019년 11월에 3박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 12월 9일
Thank you for sharing your feedback. Apologies for the inconvenience you have experienced during your stay, rest assured, this shall be raised to the management for proper investigation.

10/10 - 훌륭해요

Rialin Bettina

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2019년 11월에 1박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 12월 9일
Thank you for sharing your feedback with us! See you again soon!

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
2019년 11월에 3박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 12월 9일
Thank you for sharing your feedback with us! See you again soon!

10/10 - 훌륭해요

Ofelia

단체 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Very good
2019년 11월에 2박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 12월 2일
Dear guest, Thank you for sharing your feedback. Looking forward to your next stay with us!

6/10 - 괜찮아요

Nathan

단체 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스
2019년 11월에 6박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 12월 2일
Dear guest, Thank you so much for sharing your rating! Looking forward to your next stay with us.

8/10 - 좋아요

Trek

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2019년 11월에 2박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 11월 19일
Dear guest, Good day! Thank you for your feedback and continuous support, looking forward to see you again soon!

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Great Stay!
The hotel is in great location to the big malls. The staff are very helpful and welcoming. Rooms are clean and bed is very comfortable. Breakfast had a good assortment of food to try.
2019년 11월에 1박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 11월 19일
ear guest, Good day! We are glad to hear that you had a great experience , especially with our location and service. We appreciate it that you took the time to share your experience with us! Thank you for your continuous support, looking forward to see you again soon!

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Great staff. Clean room. Walking distance to the malls.
2019년 10월에 1박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 11월 11일
Dear guest, We are glad to hear about your experience during your stay with us. Thank you for sharing! Looking forward to the next ones.

2/10 - 너무 별로예요

실제 이용하신 고객

별로예요: 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
2019년 10월에 7박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 11월 11일
Thank you for sharing your feedback with us!

2/10 - 너무 별로예요

실제 이용하신 고객

출장 여행
별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
My stay was not as expected this time, I was not able to get a good nights rest or full sleep every night I stayed here. It was quite disappointing because I was on a business trip and definitely needed the rest especially when I got sick during my trip. The noise levels woke me up every morning especially in the early hours outside my door the there would be so much noise
2019년 11월에 3박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 11월 11일
Dear guest, First, we would like to apologize for the inconvenience you have experienced during your stay; Rest assured, this will be raised to the management for proper action. Thank you for taking the time to share about your stay with us. Looking forward to your next stay.

4/10 - 별로예요

Dell 님, Singapore

연인과의 여행
별로예요: 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
i was charge with 1000 Pesos of parking fee violation which is too much in my view
2019년 10월에 4박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 10월 29일
Dear guest, Thank you for sharing your feedback with us. We are looking forward to your next stay with us.

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

2019년 10월에 3박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 10월 29일
Thank you for sharing your feedback!

8/10 - 좋아요

Keane

아이를 동반한 가족 여행, 출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Clean and tidy
2019년 10월에 1박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 10월 22일
Dear guest, Thank you for sharing your experience with us. We are looking forward to your next stay!

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

단체 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Great location. The rooms are nice and clean and reasonably priced. But the breakfast is just so so.
2019년 9월에 2박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 10월 14일
Dear guest, Thank you for your feedback. Rest assured your comments are well-noted and will be taken into consideration. We are hoping to see you again soon!

10/10 - 훌륭해요

Eileen 님, Singapore

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Walking distance to megamall and podium mall. Couldn't control the temperature of the showers. It will turn cold a few times during showering.
2019년 10월에 4박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 10월 14일
Dear guest, Thank you for your feedback. Rest assured your comments are well-noted and will be taken into consideration. We are hoping to see you again soon!

10/10 - 훌륭해요

Yu

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Received a complimentary upgrade, and rooms were spacious and clean. The area is also convenient and near convenience stores (if you skip their breakfast)
2019년 10월에 2박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 10월 8일
Dear guest, Thank you for sending us a positive feedback. We are looking forward to your next stay with us! Thank you!

6/10 - 괜찮아요

MASATOSHI

立地
Podiumの近くです。とても便利な場所です。
2019년 9월에 3박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 10월 8일
Dear guest, Thank you for sending us a positive feedback. We are looking forward to your next stay with us! Thank you!

10/10 - 훌륭해요

Paluckboon

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2019년 9월에 1박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 10월 8일
Dear guest, Thank you for sending us a positive feedback. We are looking forward to your next stay with us! Thank you!

6/10 - 괜찮아요

MASATOSHI

ポディウムに近くとても便利!
ビジネスホテルとしては問題なく快適に過ごせます!
2019년 9월에 2박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 10월 8일
Dear guest, Thank you for sending us a positive feedback. We are looking forward to your next stay with us! Thank you!

8/10 - 좋아요

Josephine

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Service is excellent especially Mikey from the reception desk.
2019년 9월에 1박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 9월 24일
Dear guest, We are glad to hear about your experience staying here with us! Especially with our service. Thank you for choosing Mercure Manila Ortigas. See you soon!

10/10 - 훌륭해요

Efren

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2019년 8월에 7박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 9월 9일
Thank you for staying with us! We hope that you had a good experience. We are looking forward to the next one.

8/10 - 좋아요

James

단체 여행, 출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2019년 9월에 1박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 9월 9일
Thank you for staying with us! We hope that you had a good experience. We are looking forward to the next one.

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

연인과의 여행, 출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Overall is good, only the air-condition actually cannot change the temperature which is extremely freezing!
2019년 8월에 4박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 9월 9일
Dear guest, Thank you for sending your feedback! We are glad to hear that you had a good overall experience staying with us. Rest assured your concerns will be discussed with the management. Looking forward to your next stay with us.

10/10 - 훌륭해요

HSIENCHUN

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
bed is very nice!
2019년 8월에 2박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 9월 2일
Dear guest, We are glad to hear that you enjoyed staying with us. We are looking forward to your next ones!

8/10 - 좋아요

Emma M

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
별로예요: 객실의 편안함
Disappointed with j
The room was not cold, even though I was moved to another room. I was quite disappointed. It was so warm that I was sweating in my sleep, i was developing a cold. I have been staying at this hotel since 2016 whenever I come to Ortigas and never experience d Any discomfort except with my last stay at this hotel. I will need to look for another Hotel to stay the next time.
2019년 8월에 4박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 8월 27일
Dear guest, Please accept our sincerest apologies for the inconvenience you have experienced. Rest assured, your concerns will be raised to the management for proper investigation and actions, which will ensure better service in the future. We are looking forward to your next stay with us!

10/10 - 훌륭해요

Alfredo 님, singapore

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Great stay at Mercure
Happy with this stay. Room and staff are excellent. Breakfast was good although selection can still be improved.
2019년 8월에 1박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 8월 27일
Dear guest, Thank you for the positive feedback, rest assured that your suggestion for our breakfast will be taken into consideration. We are looking forward to your next stay with us!

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

연인과의 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
The location is ideal - SM Megamall and Shangrila Plaza are within walking distance. Facilities are modern, clean, and well-maintained. Staff are professional. Parking is free and conveniently located.
2019년 8월에 1박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 8월 20일
Dear guest, Thank you for sending us your feedback. We are glad to hear that you had a good experience staying with us. Looking forward to the next ones!

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

연인과의 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
I like the strategic location of the hotel close to banks, restaurants and shopping malls. Also, underground parking is easy to access from the side street. The bed/mattress is very clean and comfortable but the bathroom is on the small side.
2019년 8월에 1박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 8월 20일
Dear guest, Thank you for sending us your feedback. We are glad to hear that you had a good experience staying with us. Looking forward to the next ones!

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Wi-Fi真的很慢
2019년 8월에 2박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 8월 13일
Dear guest, Thank you for your feedback, we sincerely apologize for the inconvenience you have experienced during your stay with us. Rest assured, this will be handled accordingly. We are looking forward to your next stay here at Mercure Manila Ortigas!

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2019년 8월에 7박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2019년 8월 13일
Dear guest, Thank you for your feedback! We are looking forward to your next stay here at Mercure Manila Ortigas!