숙박 시설 입구

호텔 크리스탈 뮌헨 여행 후기

호텔 크리스탈 뮌헨
Schwanthalerstrasse 36, 36, Munich, Bavaria

이용 후기

7.6

좋아요

평점 10 - 훌륭해요. 1000개 이용 후기 중 261개" "
평점 8 - 좋아요. 1000개 이용 후기 중 455개" "
평점 6 - 괜찮아요. 1000개 이용 후기 중 174개" "
평점 4 - 별로예요. 1000개 이용 후기 중 68개" "
평점 2 - 너무 별로예요. 1000개 이용 후기 중 42개" "

8.0/10

청결 상태

7.8/10

직원 및 서비스

7.6/10

편의 시설/서비스

7.6/10

숙박 시설 상태 및 시설

이용 후기

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2020년 8월에 1박 숙박함
답변 제공: Martina Kube 님, 2020년 8월 18일
Dear guest, thank you very much for taking time for your rating. It would be wonderful to see you again. Yours sincerely, Hotel Cristal München Team

6/10 - 괜찮아요

CHAEYEON

2020년 2월에 3박 숙박함

8/10 - 좋아요

Tae seok

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
비교적 무난한 수준의 숙소 입니다.
2020년 2월에 2박 숙박함
답변 제공: T. K. * Hotel Cristal - Online Reputation Team 님, 2020년 2월 11일
It feels great to know that your overall impression was a positive one, Tae Seok. Please come back soon, you are welcome anytime! All the best,

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
2020년 1월에 1박 숙박함
답변 제공: T. K. * Hotel Cristal - Online Reputation Team 님, 2020년 2월 5일
Wir freuen uns sehr, dass Sie sich bei uns wohlgefühlt haben. Grüße aus München!

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스
Typical 3 stars hotel.
There are a few things that definitely need improvement. In my case, I found the shower of my room very bad and the area that we have breakfast extremely small. Although they had a variety of foods to choose from, it was still uncomfortable to have breakfast in such a small space. However, all the staff working at this hotel are extremely polite and caring.
2020년 1월에 1박 숙박함
답변 제공: T. K. * Hotel Cristal - Online Reputation Team 님, 2020년 1월 27일
Sorry to hear we did not make a first good impression on you and rest assured, we will be following up in all areas where we fell short. Should you return to our hotel, we would love an opportunity to provide you with the service you deserve. Best regards!

10/10 - 훌륭해요

CHEM

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
위치가 매우 좋음!
위치가 너무너무 좋았고, 직원들이 친절했습니다! 가성비 좋은 호텔에 정말 잘 쉬었습니다.
2019년 11월에 5박 숙박함
답변 제공: Hotel Cristal München 님, 2019년 11월 25일
Its great to hear you think our hotel is good value for money, Chem. We look forward to welcoming you back in your future visits! All the best from Munich, Hotel Cristal München Team Tatiana Oliveira-Klinkmann Online Reputation Agent

8/10 - 좋아요

Chantack

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2019년 10월에 1박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

좋아요: 직원 및 서비스
2019년 9월에 2박 숙박함

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
뮌헨중앙역에서 매우 가깝고 리셉션 직원분이 친절합니다. 숙소는 다소 좁지만 샴푸나 커피 등 요청하면 바로 제공이 됩니다. 길 건너편에 할인 마트가 있습니다.
2019년 9월에 3박 숙박함
답변 제공: Hotel Cristal München 님, 2019년 9월 19일
Thank you for your lovely feedback, we hope it will be helpful to other future guests. Looking forward to welcome you again in the future. Kind regards, Hotel Cristal München Team Tatiana Oliveira-Klinkmann Online Reputation Agent

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

연인과의 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
역에 가까운 위치에 있고 주변상점을 이용하기에도 편함. 직원들이 매우 친절함. 모두 다 친절함 배수가 잘 안됨. 와이파이 신호가 약함.
2019년 9월에 3박 숙박함
답변 제공: Hotel Cristal München 님, 2019년 9월 13일
Thank you for your amazing feedback and we are thrilled you had such an excellent stay with us. We look forward to welcoming you back in the future. Kind regards, Hotel Cristal München Team Tatiana Oliveira-Klinkmann Online Reputation Agent

4/10 - 별로예요

Injai

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2019년 8월에 2박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
괜찮은 숙소.
호텔 시설과 서비스는 매우 좋았다. 하지만 주변이 슬럼화되어 있어 늦게 돌아다니기에 좀 불안했다.
2019년 8월에 4박 숙박함
답변 제공: Hotel Cristal München 님, 2019년 8월 30일
We are so happy to know that your stay with us was really enjoyed! Thank you for your time and we hope we will have pleasure to welcome you back soon. Best regards, Hotel Cristal München Team Tatiana Oliveira-Klinkmann Online Reputation Agent

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
좋아요
2019년 2월에 6박 숙박함
답변 제공: Hotel Cristal München 님, 2019년 7월 14일
Our guests satisfaction is what we strive for everyday! All the team of the hotel is very happy to know that your stay went so well. We thank you for your review and hope to welcome you back soon. Warm regards, Hotel Cristal München Team Tatiana Oliveira-Klinkmann Online Reputation Agent

8/10 - 좋아요

선정

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
생각보다 깨끗하고 좋았습니다. 다만 샤워기가 고정되어있는 부분은 불편했어요
2019년 5월에 3박 숙박함
답변 제공: Hotel Cristal München Team 님, 2019년 6월 13일
On behalf of our entire team, thank you for staying with us and for sharing your overall impressions. It is wonderful that you had a pleasant stay! We do hope this was just the first of many other great experiences at our Hotel Cristal. Best regards, Hotel Cristal München Team Tatiana Oliveira-Klinkmann Online Reputation Agent

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Interlaken Ost역에서 나오면 바로 있어서 위치상 너무 좋고 객실도 깨끗해서 좋아요
2019년 1월에 3박 숙박함
답변 제공: Hotel Cristal München 님, 2019년 1월 22일
Thank you for taking the time to review your recent experience with us at the Hotel Cristal. It is great to hear that our location suited your needs and we hope you have made the most of it. We all look forward to welcoming you again soon. Best regards, Hotel Cristal München Team Tatiana Oliveira-Klinkmann Online Reputation Agent

10/10 - 훌륭해요

yongbum

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
가격대비 추천하고 싶은 호텔1순위
뮌헨중앙역에서 가깝고 찾기 쉬웠어요, 프론트직원도 진철하고, 객실이 너무 깨끗하고 다음에 또 이용하고 싶은 호텔입니다
2018년 10월에 2박 숙박함
답변 제공: Martina Kube 님, 2018년 11월 12일
Dear yongbum, thank you very much for your great rating and your kind feedback! It would be a real pleasure for our whole team to welcome you again soon! Yours sincerely, Hotel Cristal München Team

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Nice nice nice
It was much better than i expected. Clean and comfy room. The hotel is very close to munchen hfb that takes around 5mins by walk. Around hotel is really crowded but a block away there are really peaceful and good local restaurants(german, italian) If you have a short trip in munchen cristal hotel is nice choice to stay compare with price.
2018년 11월에 2박 숙박함
답변 제공: Martina Kube 님, 2018년 11월 12일
Dear guest, thank you very much for taking time for your feedback! Our team is looking forward to your next stay in our house. Yours sincerely, Hotel Cristal München Team

2/10 - 너무 별로예요

실제 이용하신 고객

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
하수시설이 터졌어요
위치는 중앙역 근처 호텔에서 묵다가 일정 변경으로 하루 더 지낸거라 큰 차이 없었었어요. 앞에 마트있고, 외국인들 많은 동네 하루 묵는 방이라 그런가 갑자기 세면대 아래로 물이 새서 더러운 꼴 보고 프론트 내려갔더니 스탭이 친절하긴 한데 자기가 해줄 수 있는거 없다고 하다가 바꿔달라니까 알아봐주고 바꿔줘서 오밤중에 방 바꿔야했고 그래도 거기까진 좋았는데 다음날 체크아웃할 때 매니저급으로 보이는 사람이 빨리 가라는 식으로 예스예스하고 보내버림 아예 말도 안꺼내고 사과? 이런거 없음 생각해보면 근처에서 장기 투숙한 방들하고 가격차도 없는데 장점이 없음
2018년 10월에 1박 숙박함
답변 제공: Martina Kube 님, 2018년 11월 2일
Dear guest, thank you very much for your feedback. We're really sorry for any inconvenience during your stay in our hotel. Our team would be delighted to welcome you again. Yours sincerely, Hotel Cristal München Team

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 직원 및 서비스, 객실의 편안함
중앙역에서 정말 가까운 거리에 위치하고 그러다 보니 오래된 건물 구조는 감안하고 들어갔어요. 미니바 가격 합리적이고, 와이파이 무료로 바뀌었고, 직원들 모두 친절했어요. 베드나 욕실 카페트는 약간 노후한 느낌.
2018년 9월에 1박 숙박함
답변 제공: Martina Kube 님, 2018년 9월 26일
Dear guest, thank you very much for your feedback. We would be happy to welcome you again soon. Yours sincerely, Hotel Cristal München Team

10/10 - 훌륭해요

Yong Hae

역 앞에 있어서 편했습니다.
2018년 8월에 2박 숙박함
답변 제공: Martina Kube 님, 2018년 9월 3일
Dear Yong Hae, thank you very much for your great feedback. We would be happy to welcome you again in near future. Yours sincerely, Hotel Cristal München Team

10/10 - 훌륭해요

DongWoo

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
너무 훌륭했던 뮌헨 숙소입니다.
매우 친절한 직원들에게 감사함을 전합니다. 객실 또한 청결했으며, 편안하게 여행을 즐기기에 충분했습니다. 짐 보관 서비스 잘 이용했습니다. 위치 또한 중앙역과 근접하여 편리하나, 늦은 밤에는 역 근처에 취객들이 있을 수 있으니 주의하세요.
2018년 8월에 4박 숙박함
답변 제공: Martina Kube 님, 2018년 8월 22일
Dear DongWoo, thank you very much for your rating. As part of the „Südliches Bahnhofsviertel e.V.“ we try to enhance the area around the main station. The area around our hotel is just a busy and multicultural area near train station, like in every other city in the world. There is no reason to feel unsafe or uneasy. We would be happy to welcome you again soon. Yours sincerely, Hotel Cristal München Team

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
excellent hotel
It was excellent. location is very nice and room was great. but room was little bit cold.
2018년 1월에 2박 숙박함
답변 제공: Martina Kube 님, 2018년 2월 5일
Dear guest, thank you very much for your review. It would be a great pleasure for our whole team to welcome you again soon. Yours sincerely, Hotel Cristal München Team

2/10 - 너무 별로예요

bbyeong 님, hell

좋아요: 직원 및 서비스
별로예요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
왜 호텔인지 모르겠어요...
많이는 아니지만, 지금까지 가본 호텔중... 가장 안좋았던거 같아요... 직원은 정말 친절한데, 그게 다 인거 같아요. 밖에 소리가 다 들리고, 샤워하고 나오면 물 밖으로 다 튀고... 정말 최악이에요.
2017년 12월에 3박 숙박함
답변 제공: Martina Kube 님, 2018년 2월 5일
Dear bbyeong, thank you very much for your review. We are really sorry for your bad experience during your stay. It's important for us that our guests feel completely at ease with us. For your next stay with us our modern and renovated comfort rooms to the backyard would be a great choice. Yours sincerely, Hotel Cristal München Team

8/10 - 좋아요

ori 님, korea

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 객실의 편안함
중앙역과 가까워서 좋음
중앙역과 가까워서 편함 도보로 5분정도 호텔은 오래 되었으나 안은 깨끗하고 유럽호텔치고 트윈룸은 굉장히 큰 편 호텔 어메니티가 아예 없기 때문에 화장솜 면봉 슬리퍼는 꼭 챙겨야함
2017년 11월에 4박 숙박함
답변 제공: Martina Kube 님, 2017년 12월 4일
Dear ori, thank you very much for your feedback. We hope to welcome you again in near future. Yours sincerely, Hotel Cristal München Team

2/10 - 너무 별로예요

seong-jun PARK 님, Rep of Korea

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
I sleep with the bedbugs.
I sleep with the bedbugs. I stuck to the bedbug. No heating. There is a sound in the drainpipe. It smell sewage in the bathroom. I do not want to go again.
2017년 10월에 4박 숙박함

2/10 - 너무 별로예요

실제 이용하신 고객

별로예요: 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Terrible hotel in my life
I made a reservation for 3people. I selected the room which has 1 single bed and 1 twin bed. When i entered the room, i was messed up. There was extra bed at the corner. Not single bed. I went to a receptionist. He said that it is not my business. All the room is same. I was so embarrassed. I already paid by online but I wanted to refund. That was terrible. The next day, i repeated the situation to other receptionist. He said that i would change the room after 4pm. After 4pm, i wanted to change the room. Anothe receptionist said we had no room .. It was suck. So i insisted check my room first. After checking my room, he said i would change the extra bed to a single bed. Anyway, they hadnt accepted their fault. They didnt give any compensation to me. Terrible suck hotel .
2017년 8월에 4박 숙박함

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
2017년 8월에 3박 숙박함
Dear guest, thank you very much for your rating. Our team would be really delighted to welcome you again a next time. Yours sincerely, Hotel Cristal München Team

10/10 - 훌륭해요

jin 님, seoul

좋아요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Good cost-effectiveness hotel& close to Hbf.
위치가 중앙역에서 5분거리고, 대로 주변이라 안전한편. 마리엔광장까지도 걸어갈수있는거리. 4성급 호텔인 만큼 룸컨디션은 최고. 근데 와이파이 유료인게 함정... 직원이 4성급 호텔에 맞지않게 약간 불성실함(뭐 물어보면 한숨쉬고 그럼..).
2017년 8월에 3박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

MK 님, K

좋아요: 청결 상태, 객실의 편안함
별로예요: 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
프로모션으로 갈만한 호텔
역에서 가깝지만 주변 환경이 좋지는 않음 조식은 별로였음 주차장이 매우 좁음 방은 큰 편임
2017년 6월에 2박 숙박함
답변 제공: Martina Kube 님, 2017년 6월 6일
Dear guest, thank you very much for your review. The area around the main station is a really safe one, so you don’t have to be worried. As part of the „Südliches Bahnhofsviertel e.V.“ we try to enhance the area around the main station. Our breakfast buffet is really varied and a good start into the day. As an alternative, we also have a coffee shop next to the restaurant where you can buy for example hot and cold drinks, fresh fruits and croissants. We hope to welcome you a next time in our hotel. Yours sincerely, Hotel Cristal München Team

6/10 - 괜찮아요

SEOHYUN

Dear SEOHYUN, thank you very much for your feedback. It would be a great pleasure to welcome you again. Yours sincerely, Hotel Cristal München Team

6/10 - 괜찮아요

이정은 님, 충남 서천

so~so~
파리에서 뮌헨에 도착하니까 밤이었는데 24시간 프론트운영해서 체크인하는건 나쁘지 않았습니다 근데 저녁에 근무하시는 남자분은 정말 불친절하더군요 위치나 객실상태는 너무 좋았으나 직원분이 불친절해서 좀 별로였습니다. 하지만 아침에 근무하시는 여자분이 너무 친절했어서 그나마 다행이네요
답변 제공: General Manager 님, 2017년 1월 27일
Dear guest, thank you very much for your feedback! We're really sorry for any inconveniences during your stay in our house. As a family-owned hotel, it is very important for us to offer a good service and friendly staff so we will teach them again. It would be great to welcome you again in our hotel. Yours sincerely, Hotel Cristal München Team

10/10 - 훌륭해요

Heebeom

좋아요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
호텔숙박후기
객실이 깨끗하고 전체적으로 좋았습니다. 하지만 이불은 4박 내내 한번도 갈아주지 않고 매일 정돈만 해주더군요. 반홉에서 가까운 위치가 정말 좋았구요. 하지만 밤귀가 밝으신 분들은 이 숙소는 피하시는게 좋을거 같아요. 밖이 찻길이라 시끄럽고 창문이 방음이 안돼 창문이 열려있는 채로 생활하는거 같았어요.

10/10 - 훌륭해요

YOUNGJI 님, 대한민국

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
객실이 아주 넓은 숙소! 접근성도 역시 좋아요~
커피포트, 각종 tea가 구비되어 있으며, 미니 bar 가격도 합리적입니다. staff 역시 친절하며 뮌헨 중앙역에서의 접근성도 좋습니다.

4/10 - 별로예요

실제 이용하신 고객

별로예요: 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
다음에는 글쎄..
숙소 컨디션이 좋지 않았음. 엘리베이터도 매우 소리가 나고 불안불안했고 방자체도 별로 였음. 위치도 시내에 걸어다닐 만 하긴 하지만 약간 멀었음.

8/10 - 좋아요

Rainer

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Für ein, zwei Nächte in München empfehlenswert.
Das Hotel liegt im Bahnhofsviertel. Es gibt viele kleine Läden und Restaurants im Umkreis. Das Hotel selbst ist sehr groß, die Zimmer sind schon etwas in die Jahre gekommen. Auch das Bad benötigt eine Renovierung, Sauberkeit so lala. Aufgrund der Coronavetordnungen wurde das Frühstück (sehr lecker) aufs Zimmer serviert. Für ein, zwei Nächte in München ist das Hotel empfehlenswert.
2020년 11월에 1박 숙박함
답변 제공: Martina Kube 님, 2020년 12월 9일
Sehr geehrter Rainer, vielen herzlichen Dank für Ihre ausführliche Rückmeldung! Wir freuen uns bereits sehr auf Ihren nächsten Besuch in München! Ihr Hotel Cristal München Team

6/10 - 괜찮아요

Martin 님, Luzern

가족 여행
좋아요: 직원 및 서비스
별로예요: 청결 상태
Beim Einchecken war ein Zimmer noch nicht bereit (gebrauchte Bettwäsche der Vorgänger noch vorhanden) jedoch sofort und problemlos ein anderes Zimmer erhalten. Bezüglich sauberkeit: Im einten Zimmer noch Traubenreste vom Vorgänger unter dem Bett.
2020년 10월에 2박 숙박함
답변 제공: Martina Kube 님, 2020년 11월 22일
Sehr geehrter Martin, vielen herzlichen Dank, dass Sie sich für Ihre Rückmeldung Zeit genommen haben. Ihr Feedback ist sehr wichtig für uns, um uns stetig zu verbessern. Selbstverständlich haben wir hierzu direkt Rücksprache mit unserem Housekeeping-Team gehalten. Wir möchten die Unannehmlichkeiten entschuldigen und hoffen sehr, dass wir Sie dennoch wieder in unserem Haus willkommen heißen dürfen. Ihr Hotel Cristal München Team

8/10 - 좋아요

Drazen

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Alles ok
Alles in Ordnung. Viele Hotels in Umgebung. Strasse mit viel Lärm (Baustellen) aber das hat uns nicht gestresst. Hauptbahnhof, Marienplatz und Geschäfte... alles nicht weit.
2020년 10월에 2박 숙박함
답변 제공: Martina Kube 님, 2020년 10월 9일
Sehr geehrte/r Drazen, vielen herzlichen Dank für Ihre gute Bewertung! Uns würde es sehr freuen, Sie ganz bald wieder bei uns willkommen zu heißen. Ihr Hotel Cristal München Team

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

2020년 10월에 1박 숙박함
답변 제공: Martina Kube 님, 2020년 10월 9일
Dear guest, thank you very much for your kind rating. It would be a pleasure for our team to welcome you again soon! Yours sincerely, Hotel Cristal München Team

8/10 - 좋아요

Mr

단체 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2020년 10월에 1박 숙박함
답변 제공: Martina Kube 님, 2020년 10월 9일
Dear guest, thank you very much for your good rating. It would be wonderful to see you again during your next trip to Munich! Yours sincerely, Hotel Cristal München Team

4/10 - 별로예요

실제 이용하신 고객

반려동물 동반 여행
좋아요: 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스
별로예요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설
Das Personal war sehr freundlich. Jedoch finde ich, dass ein 4 Sterne Hotel eine bessere Hygiene bieten sollte. Das WC hätte schon länger ersetzt werden müssen. Die Spülung war viel zu schwach. Beim Einzug lag ein Haar drauf. Der Duschvorhang war ekelig. Nicht alle Glühbirnen funktionierten. Im ganzen Hotel liegt Teppich. Nur leider wurde selten in den Gängen sauber gemacht.
2020년 9월에 2박 숙박함
답변 제공: J.K. 님, 2020년 9월 29일
Vielen Dank für Ihre Bewertung. Da Sie diese bedauerlicherweise anonym vorgenommen haben können wir nicht auf Ihre Zimmernummer rückschliessen um die genannten technischen Mängel zu beheben. Danke für Ihren Aufenthalt.

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

단체 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2020년 7월에 1박 숙박함
답변 제공: J.K. 님, 2020년 9월 23일
LIeber Gast, herzlichen Dank für die gute Bewertung. Wir freuen uns auf Ihre nächsten Aufenthalt.

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2020년 9월에 1박 숙박함
답변 제공: J.K. 님, 2020년 9월 23일
Wow! Was für ein Feedback. Es freut uns, dass alles zu Ihrer Zufriedenehit war. Bis zum nächsten Mal im Hotel Cristal.

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

2020년 8월에 3박 숙박함
답변 제공: Martina Kube 님, 2020년 9월 15일
Dear guest, thank you very much for your rating. It would be great to see you again in our hotel. Yours sincerely, Hotel Cristal München Team

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

2020년 8월에 4박 숙박함
답변 제공: Martina Kube 님, 2020년 9월 15일
Dear guest, thank you very much for your rating. We would be happy to welcome you again in our hotel in the heart of Munich. Yours sincerely, Hotel Cristal München Team

4/10 - 별로예요

Pablo 님, Mexico

연인과의 여행
좋아요: 숙박 시설 상태 및 시설
I asked for pillows 2 nights and they didn’t give them to me, I forgot a pair of expensive sandals and they told me they didn’t found them.
2020년 8월에 4박 숙박함
답변 제공: Martina Kube 님, 2020년 8월 30일
Dear Pablo, thank you very much for your feedback. We're really sorry that you didn't get 2 extra pillow. Please don't hesitate to contact our team again next time. We will ask our team again and will contact you if there was something found. Yours sincerely, Hotel Cristal München Team

8/10 - 좋아요

Patrick

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2020년 8월에 1박 숙박함
답변 제공: Martina Kube 님, 2020년 8월 27일
Dear Patrick, thank you very much for taking time for your rating. It would be wonderful to see you again soon! Yours sincerely, Hotel Cristal München Team

10/10 - 훌륭해요

Tomasz

2020년 8월에 1박 숙박함
답변 제공: Martina Kube 님, 2020년 9월 15일
Dear Tomasz, thank you very much for your wonderful rating! It would be a pleasure for our team to see you again! Munich is always worth a visit. Yours sincerely, Hotel Cristal München Team

2/10 - 너무 별로예요

Rafael 님, El Salvador

가족 여행
Son una basura de hotel. Sin conciencia de los personas que no podemos viajar por estar cerrados aun los aeropuertos cerrados por los gobiernos. No les importo. Basura de hotel
2020년 6월에 3박 숙박함
답변 제공: Martina Kube 님, 2020년 8월 18일
Dear Rafael, thank you very much for taking time for your feedback. We're really sorry for any inconveniences but due to our booking conditions it isn't possible to cancel your reservation. Yours sincerely, Hotel Cristal München Team

2/10 - 너무 별로예요

실제 이용하신 고객

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Séjour de 3jours (2nuits) pas très agréables ni beaucoup d’empathie de la part du staff. Je me réveille les deux matins avec l’odeur de cigarette. Même après la plainte à la réception, on continue à fumer. Lors du check-out, je fais savoir que ce n’était pas agréable de sentir la cigarette dans un hôtel 4 étoiles. La seule réponse que le réceptionniste a su me donner: “OK”. C’est tout. Pas même une simple excuse. Ou simplement dire que “nous avons essayé d’identifier et de remédier au problème.” Juste “OK”. Si c'était une auberge de jeunesse, j’aurais pu comprendre à la limite. Mais un hotel “4 étoiles”??
2020년 8월에 2박 숙박함
답변 제공: Martina Kube 님, 2020년 8월 18일
Dear guest, thank you very much for taking time for your feedback. We're really sorry for this reaction of our staff! We will talk to our team to avoid situations like this. Yours sincerely, Hotel Cristal München Team

6/10 - 괜찮아요

Rina 님, Chur

아이를 동반한 가족 여행
좋아요: 직원 및 서비스
Das Zimmer war nicht unbedingt sauber, mussten selber nochmal putzen. Vom Frühstück haben wir auch was andres erwartet.
2020년 8월에 1박 숙박함
답변 제공: Martina Kube 님, 2020년 8월 15일
Sehr geehrte Rina, vielen herzlichen Dank für Ihre Rückmeldung. Wir bedauern es sehr, dass Sie mit der Sauberkeit des Zimmers nicht rundum zufrieden waren. Wir geben Ihr Feedback selbstverständlich direkt an unser Housekeeping-Team weiter. Es wäre uns eine große Freude, Sie ein weiteres Mal in unserem Hotel willkommen zu heißen. Wir passen unser Angebot stets den geltenden Vorschriften an, um die Gesundheit und Sicherheit unserer Gäste zu wahren. Ihr Hotel Cristal München Team