조감도

그랜드 다팜 안콜 자카르타 여행 후기

3.5 out of 5
그랜드 다팜 안콜 자카르타
Marina Mediterania, Tower A, Jl. Lodan Raya No. 2A, Jakarta, Jakarta

이용 후기

6.6
평점 10 - 훌륭해요. 199개 이용 후기 중 26개" "
평점 8 - 좋아요. 199개 이용 후기 중 61개" "
평점 6 - 괜찮아요. 199개 이용 후기 중 61개" "
평점 4 - 별로예요. 199개 이용 후기 중 32개" "
평점 2 - 너무 별로예요. 199개 이용 후기 중 19개" "

6.4/10

청결 상태

6.6/10

직원 및 서비스

8.0/10

편의 시설/서비스

6.2/10

숙박 시설 상태 및 시설

이용 후기

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 직원 및 서비스
별로예요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설
Nice hotel to bring family or working teams with.
Nice hotel to bring family or working teams with. I came here with two of my colleagues for a business trip to Jakarta, and guess they all liked it. But do not expect hotel-level hygiene, it is an apartment with kitchen, felt as if sleeping in college dormitory. Staffs were very nice, I like the food too. If any foreigner with family, this is a right place to stay where you can cook at the room's kitchen, has heat-stove and some plates, but must bring your kits..(pans, etc.). By the way...the TV was awful, bad resolution, feel like living in 60s.
2018년 11월에 1박 숙박함

8/10 - 좋아요

나는오리 님, Yogyakarta

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스
스모킹 방 밖에 없다고 하여 곤혹스러웠습니다.
1. 첫날 좀 늦게 가기 했지만 스모킹 방 밖에 없다고 하여 너무 곤혹스러웠습니다. 그 전날 방에서 담배를 많이 피웠는지 밤에 잠 잘 때까지 냄새가 없어지지 않아 머리가 아플 정도였습니다. 그 다음날 논스모킹으로 바꿔 달라고 요청을 했지만 역시 방이 없다는 말만 들어 어쩔 수 없이 계속 그 방에서 지낼 수 밖에 없었습니다. 2. 호텔에서 제공하는 치약이 너무 품질이 낮은 것 같습니다. 맛이 이상해 쓰지 않게 되었습니다. 3. 샤워 호스가 떨어진 것을 고치지 않고 임시방편으로 그냥 샤워기에 꽂아 놨는지 이용할 때 가끔 샤워기에서 샤워 호스가 떨어져 사방으로 물이 튀고 그랬습니다
2018년 3월에 2박 숙박함

4/10 - 별로예요

LEE DONGHO 님, korea

별로예요: 직원 및 서비스
시간낭비
체크인하는데 1시간 걸리는 호텔은 처음이네요 어이가 없네요

4/10 - 별로예요

WONKOO

별로예요: 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Check in took 15 minutes and check out took 30 minutes. The place needs some renovation and it has some noise from the highway.

4/10 - 별로예요

YONGOH

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
위치만 좋음
위치는 좋으나 서비스와 와이파이 개선 필요

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

nice to stay
Place was nice but too crowd

4/10 - 별로예요

Chi Soo

별로예요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함

6/10 - 괜찮아요

Chi Soo 님, 서울

별로예요: 숙박 시설 상태 및 시설
신시가지와 많이 떨어져 있어 불편함
청결하지만 모기와 냄새가 많이 남

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

공항에서 접근이 용이하나 밤에는 시끄러움
가격 대비 나쁘지 않음

10/10 - 훌륭해요

Agus

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
good room
2023년 8월에 1박 숙박함

8/10 - 좋아요

Aziz

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
The lobby and staff were amazing at Grand Dafam. Every morning Leila was very pleasant and made sure we were taken care of. Our first room had mold in it but after addressing our concerns with hotel manager Joco, we were upgraded to an executive suite. Joco provided great customer service. Overall the staff and breakfast made our stay at this hotel wonderful.
2022년 9월에 7박 숙박함

4/10 - 별로예요

실제 이용하신 고객

좋아요: 직원 및 서비스
별로예요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설
Not so good.
Probably just renovating or not. But the hotel was not like how described. We found a bowl of noodles in the fridge from a previous customer. The pool was dark and dirty looking. The road near by was noisy day and night.
Food in the fridge
Ceiling panel was dirty
View from the kitchen. The door locks was broken
Stovetop
2020년 1월에 2박 숙박함
답변 제공: Marcomm 님, 2020년 2월 24일
Thank you for staying with us and also taking the time to write this review to us. We sincerely apologize for any inconvenience caused during your stay. We truly regret hearing this experience from you during your stay. Your feedback means a lot to us and we take this matter seriously. We would like to assure you that this is unlike what we usually offer. The responsible department has been alerted and immediate actions have been taken to prevent such incidents from happening again. Once again, we offer you our deepest apologies and we hope we are able to welcome you back in the future with a much better experience. Thank you Best Regards Hotel Management

8/10 - 좋아요

Chen 님, Taiwan

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
classic hotel, cleaning maintainers very well, just the noise separation from outside to inside through window should be improved.
2019년 12월에 1박 숙박함
답변 제공: GM 님, 2019년 12월 17일
Dear Chen, Thank you very much for your stay at Aston Marina Ancol and also thank you for rating us with 4 stars. We wish that you enjoyed your stay with us. We hope that you had safe trip home and that we are looking forward to welcoming you back in near future. Regards, Hotel management

8/10 - 좋아요

OMAR SAEED

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Unforgettable Moments
Hotel was excellent comparing to others. I would like thank all Aston Marina including their duty management.
2019년 11월에 4박 숙박함

8/10 - 좋아요

OMAR SAEED

2019년 11월에 3박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

출장 여행, 반려동물 동반 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Clean, respectful staff, nice breakfast buffet. No choice eateries nearby. But ⅞.
2019년 10월에 1박 숙박함
답변 제공: GM 님, 2019년 11월 5일
Thank you for stay at Aston Marina Ancol and for your 5 stars. We are delighted to note that you had a pleasant experience on that your stay with us and we are looking forward to welcoming you on your next stay with us. Regards, Hotel management

4/10 - 별로예요

SINUR NAINGGOLAN

좋아요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설
별로예요: 직원 및 서비스
kurang menyenangkan
KURANG menyenangkan
2019년 10월에 1박 숙박함

8/10 - 좋아요

Rosya

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Would love to come back !
I booked a superior non-smoking room for just one night but they said none is available at that moment. But the receptionist then kindly free upgraded our room to deluxe one. Thank you ! Nice and cozy room. But the lift is a little bit creepy it made a sound like it needs a better maintenance or something while going up from 5-10 floor.
2019년 10월에 1박 숙박함
답변 제공: GM 님, 2019년 11월 1일
Dear Rosya, Thank you for your review and for choosing our hotel. We are happy that you enjoyed your stay and we are looking forward to having you again as a guest in our hotel. Regards, Hotel management

4/10 - 별로예요

Daniel 님, カラワン

단체 여행, 출장 여행
별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
部屋の変更メールをして返信があったにも関わらず変更されていなかった。 部屋に足りないものがあった。 (ヘアドライヤー、灰皿、髭剃り等)
2019년 9월에 1박 숙박함
답변 제공: GM 님, 2019년 9월 17일
Dear Daniel, Thank you for staying with us and also taking the time to write this review to us. We sincerely apologize for any inconvenience caused during your stay. Your feedback means a lot to us and we have taken immediate actions to resolve this matter. We hope we are able to welcome you back in the future with a better experience. Thank you Best Regards Hotel Management

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

연인과의 여행
좋아요: 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
The location is good . The maintenance side of the room needs to be looked at. The hand basin taps are about to fall of. A bit more fresh air flow would be good.
2019년 8월에 2박 숙박함
답변 제공: GM 님, 2019년 9월 3일
Dear Wotif, Thank you for stay at Aston Marina Ancol and for your 5 stars. We are delighted to note that you had a pleasant experience on that your stay with us and we are looking forward to welcoming you on your next stay with us. Regards, Hotel management

10/10 - 훌륭해요

Abdullah

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2019년 8월에 1박 숙박함
답변 제공: GM 님, 2019년 9월 30일
Dear Abdullah, Thank you for stay at Aston Marina Ancol and for your 5 stars. We are delighted to note that you had a pleasant experience on that your stay with us and we are looking forward to welcoming you on your next stay with us. Regards, Hotel management

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 직원 및 서비스, 객실의 편안함
별로예요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설
部屋は広い
部屋は広いが海外特有の水の状態のせいか清掃しててもキレイでない印象
2019년 8월에 1박 숙박함
답변 제공: PR 님, 2019년 8월 21일
Thank you for taking the time to rate and write a review, we regret to know that you had not a pleasant stay at Aston Marina Ancol. Your comment had been informed to related departments to be noticed and followed up. We hope through these improvements you will consider us as your preferred hotel choice, thank you. Best Regards, Hotel management

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

2019년 8월에 1박 숙박함
답변 제공: GM 님, 2019년 8월 27일
Thank you very much for taking your time to rate us and leave us with review. We definitely wish you had a pleasant experience staying in Aston Marina. We are looking forward to see you in the near future. Thank you, Hotel Management

8/10 - 좋아요

Ugur

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2019년 7월에 1박 숙박함
답변 제공: General Manager 님, 2019년 7월 26일
Dear Ugur, Thank you very much for your stay at Aston Marina Ancol and also thank you for rating us with 4 stars. We wish that you enjoyed your stay with us. We hope that you had safe trip home and that we are looking forward to welcoming you back in near future. Regards, Hotel management

10/10 - 훌륭해요

Akito

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
アンチョールで遊ぶ方、港を使う方には推奨
所謂中心地からも、最寄り駅からも徒歩30分弱離れ、且つ周囲に食事や買い物等を楽しめる所はないが、プロウスリブへ行くには港が近いので便利。部屋もプールも拡く快適。ホテルの方々も大変親切。
2019년 7월에 3박 숙박함

4/10 - 별로예요

BG

가족 여행
별로예요: 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Our "non-smoking" room was a "smoking" room until the day before we arrived. It smelled terrible.
2019년 7월에 1박 숙박함
답변 제공: General Manager 님, 2019년 7월 16일
Dear BG, Thank you for choosing Aston Marina Jakarta and also taking the time to write this review to us. We sincerely apologize for any inconvenience caused during your stay. We truly regret hearing this news from you and please rest assured we are doing the necessary actions the prevent this from happening again in the future. We hope through the improvements, we are able to welcome you back once more with a much better experience. Thank you Best Regards Hotel Management

10/10 - 훌륭해요

Ben 님, Braidwood, Australia

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Great family suite. Very convenient for a family of 5. Great breakfast options. Delicious. Close to fun parks and the old city.
2019년 6월에 1박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 객실의 편안함
2019년 5월에 1박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 직원 및 서비스, 객실의 편안함
별로예요: 숙박 시설 상태 및 시설
価格相応です。
部屋の設備は古いですが、空港からも近く、ビジネス利用であれば問題は感じません。苦痛に感じたのは、エレベーターが半分しか稼働しておらず待たされることと、カードキー方式のエレベーターですが、非常に感度が悪いことでした。スタッフ対応は非常に良く、朝食も平均以上だと思います。
2019년 5월에 2박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

soror

좋아요: 직원 및 서비스
별로예요: 객실의 편안함
يحتاج الفندق الى بعض التجديدات للاثاث الداخلي في الغرف وتشغيل المصاعد كامله حيث نواجه مشكله في انتظار المصعد والممرات حاره جدا
2019년 4월에 4박 숙박함

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

연인과의 여행, 출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Food was fantastic very good choices, great buffet cant go any further. What l didn't like was not enough staffing on Sundays, Buffet food ran out, plates in several section ran out. . I had to clear my own table to sit , Restaurant Manager could hardly be seen. These issues could easily be fied but l had no problems regarding this ,the Management should take as a positive feedback and not negative.
2019년 2월에 3박 숙박함

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

まずまず、値段の割りに
値段の割には良いと思います。Acnor行きの無料バスも出ているようなので便利だと思います。(乗ってませんが) 設備は新しくないです。バスタブありました。
2019년 2월에 1박 숙박함

8/10 - 좋아요

Khalid

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2019년 1월에 1박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Mohamad Nawwar Faiq

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2018년 12월에 1박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Spacious apartment
Nice area, and the apartment was quite spacious and comfortable, although the breakfast selection could be improved.
2018년 12월에 2박 숙박함

2/10 - 너무 별로예요

실제 이용하신 고객

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2018년 11월에 4박 숙박함

2/10 - 너무 별로예요

Ibrahim

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
سئ جداً
لم يرضى الفندق بأن أقيم في الغرفة الديلوكس التي تم حجزها نظراً لخلاف بينه وبين وكيل الحجز على موضوع ليس لي علاقة به تتعلق بتناقض المعلومات عن ظوابط الاقامة لدى الفندق.
2018년 11월에 1박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

Stephen James

좋아요: 직원 및 서비스
별로예요: 청결 상태
buggy room
WiFi was not working well, and continually disconnect and signal week on 3 different devices Room was old Some many bugs, insects in bathroom and kitchenb
2018년 10월에 1박 숙박함

8/10 - 좋아요

Ehab

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스
مقبول
مسبح غير مناسب للسباحة كنت اتوقع الفندق افضل من الواقع
2018년 10월에 3박 숙박함

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
ممتاز
اقامة رائعة وقريب من منطقة انشول وجميع الخدمات متوفرة
2018년 10월에 1박 숙박함

8/10 - 좋아요

Rizki

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
The megantara family stay @aston marina ancol
Cukup menyenangkan apa lg klo dr pihak aston sndri memiliki akses utk keluar masuk ancol secara free.. saya awalnya memilih menginap diaston krna saya kira lokasi astn berada didlm ancol tp ternyata diluae ancol.. Jd saran saya adakan akses khusus / minimal free utk keluar masuk ancol jika kt stay di hotel aston.. terima kasih
2018년 9월에 1박 숙박함

8/10 - 좋아요

Lara Catrina

좋아요: 직원 및 서비스, 객실의 편안함
2018년 9월에 1박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

Asianwalker 님, Bangkok

좋아요: 직원 및 서비스
별로예요: 청결 상태
港に近いホテル
施設は古いし、部屋の中に虫がたくさん出ます。 近隣にまともなホテルがたくさんあるので選択肢に入れる必要なし。
2018년 9월에 5박 숙박함

8/10 - 좋아요

Wen hsin

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2018년 8월에 4박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

Roy 님, zoetermeer

좋아요: 객실의 편안함
Voor Indonesisch begrippen redelijk
Hele ruime kamers, grote zwembad. Veel te beleven in de buurt en vlakbij oud jakatra
2018년 7월에 2박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

Ahmad 님, Bogor

Ancol recreation close by near.
Overall is good, but for breakfast need more variety menu. Keep mainten...
2018년 6월에 2박 숙박함

4/10 - 별로예요

poonam 님, singapore

별로예요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Dirty & undermaintained property
The rooms are very dirty, got insects everywhere. The aircon is useless, we changed 3 rooms and nothing changed. All in all a bad experience
2018년 4월에 1박 숙박함

4/10 - 별로예요

ishan 님, singapore

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Unclean and poorly maintained property
The room is not even close to what we see in the pictures. Its super dirty, the aircon dosent work, its stuffy. Very unclean, with insects all over and washroom has cockroaches. Even after changing 4 rooms there is no difference.
2018년 5월에 3박 숙박함

8/10 - 좋아요

のぶちん 님, japan

좋아요: 직원 및 서비스, 객실의 편안함
空港からほぼ渋滞なく行ける立地
空港アクセスが抜群で過去3度宿泊していますが、市街地中心部へ行くのと違い渋滞はほとんどなく、 アンチョールに近く眺めも良く、早朝散歩も安全で 朝食バイキングも充実しており 多少古いが安心して泊まれる立地である。
2018년 4월에 2박 숙박함

2/10 - 너무 별로예요

Ronald

별로예요: 직원 및 서비스
Stubborn Staff at the Concierge!
It was a terrible experience at the concierge. We made a booking for 2 BR apartment, the staff at the front insists that it was only 1BR even after showing after printed confirmation details. We had to argue for 30mins before they acknowledged it was their mistake in the system.