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노보텔 쿠스코 여행 후기

4 out of 5
노보텔 쿠스코
San Augustin 239 Esquina, Cusco, Cusco

이용 후기

9.2

매우 훌륭해요

평점 10 - 훌륭해요. 1002개 이용 후기 중 675개" "
평점 8 - 좋아요. 1002개 이용 후기 중 247개" "
평점 6 - 괜찮아요. 1002개 이용 후기 중 50개" "
평점 4 - 별로예요. 1002개 이용 후기 중 19개" "
평점 2 - 너무 별로예요. 1002개 이용 후기 중 11개" "

9.4/10

청결 상태

9.4/10

직원 및 서비스

9.0/10

편의 시설/서비스

9.2/10

숙박 시설 상태 및 시설

9.2/10

친환경

이용 후기

10/10 - 훌륭해요

JOOHYEON

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2023년 11월에 2박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2023년 11월 22일
Dear Guest,Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Fue una experiencia inolvidable. El personal, la comida (desayuno en bufet y room service, también), y el estado de la habitación son buenísimos. Les recomiendo alojarse acá :D
2022년 2월에 2박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2022년 3월 23일
Estimado Huesped, Muchas gracias por tan amables palabras. Estamos muy felices que haya disfrutado su estadía en Novotel Cusco. Lo esperemos para una próxima oportunidad, por esta su casa. Un abrazo cálido desde Cusco, Juan Tapia Gerente General

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Best hotel ever in cusco!! Room condition was perfect and staff's service was best ever!!
2020년 2월에 1박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia 님, 2020년 2월 28일
Dear Mr Rooney Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely, Juan Tapia Laguna General Manager NOVOTEL CUSCO

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2020년 1월에 1박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

AREUM

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2020년 1월에 1박 숙박함

8/10 - 좋아요

Jinsung

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
일반적인 노보텔
보통이었습니다.
2020년 1월에 1박 숙박함

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
위치 좋음, 서비스 좋음
위치 좋음, 온수 잘나옴, 화장실 문이 안닫힘(가장 문제임) 서비스 좋고, 무료 코카티도 계속 제공됨, 수시로 먹으면 좋을듯?
2019년 11월에 1박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - General Manager 님, 2019년 12월 11일
Dear Guest, Thank you for the review of our hotel. We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely, Juan Tapia General Manager

8/10 - 좋아요

Gyebum 님, In the google map there was some errors to find ou

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
굉장히 만족스러운 호텔입니다.
위치가 광장과 가까와 굉장히 편리합니다. 직원들이 특히 친절하여 굉장히 기분 좋은 여행이 될 수 있었어요.
2019년 8월에 3박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - General Manager 님, 2019년 8월 28일
Dear Guest, Thank you for the review of our hotel. We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely, Juan Tapia General Manager

10/10 - 훌륭해요

Hak Gyun

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
쿠스코 가족여행 최고 가성비
쿠스코의 메인 아르마스 광장과 인접한 위치하여 걸어서 여행하기에 최고임. 단 방은 1층보다는 3, 4층으로 추천
2019년 8월에 3박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - General Manager 님, 2019년 8월 28일
Dear Guest, Thank you for the review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely, Juan Tapia General Manager

8/10 - 좋아요

Lee

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
괜찮은 곳
깔끔하고 넓은 로비.. 중심광장과 가까움.. 다만 방에 와이파리가 잘안터짐
2019년 6월에 1박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - General Manager 님, 2019년 6월 28일
Dear Mr Lee, Thank you for the review and advise of our hotel. Your opinion is really important for us. Best Regards, Juan Tapia General Manager

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

연인과의 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
노보텔 침대는 집으로 가져가고 싶을 정도로 대만족이었다. 잠자리도 편안했다. 샤워시설도 좋았다. 조식도 깔끔하니 맛있었다. 비행기에 카메라를 놓고와서 택시를 불러야 했는데 직원분들이 빠르게 택시를 불러주셔서 공항에서 찾을 수 있었다. 체크인후 가방도 늦은시간까지 맡겨 주셔서 편안한 투어를 할 수 있었다.
2019년 6월에 2박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - General Manager 님, 2019년 6월 29일
Dear Guest, Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely, Juan Tapia General Manager

10/10 - 훌륭해요

Min Goo

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2017년 7월에 2박 숙박함
답변 제공: Victor 님, 2017년 8월 24일
Estimado Huesped, Muchas Gracias por haberse tomado el tiempo de evaluarnos. Los esperamos pronto. Saludos Cordiales, Victor Collantes Gerente general

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
쿠스코 시내전망이 뛰어난 편안한 호텔
직원분들이 너무 친절하시고 따뜻하게 대해주셔서 첫날 고산증이 있었지만 편안한 하룻밤을 보냈어요
답변 제공: General Manager 님, 2017년 4월 6일
Dear Guest, Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely, Victor Collantes General Manager NOVOTEL CUSCO

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
쿠스코 시내의 완벽하고 안락한 호텔
Novotel Cusco는 Accor Hotel 그룹에 속해 체인의 명성에 걸맞게 매우 만족스러운 호텔이었다. 위치는 쿠스코 센뜨로에서 도보 4~5분 거리로 매우 적당하고 주변이 조용하고 약간 고급스러운 느낌의 상점과 레스토랑, 바가 근처에 많이 있다. 직원들은 물론 친절하고 영어에 능통하고 조식은 완벽했다. 호텔 내부의 구조와 시설은 매우 편리하고 쾌적했다. 청결은 두말할 나위 없다. 또한 방음이 잘 되고 주변이 조용하다. 서비스는 완벽했고 매우 편안한 휴식을 취했다. 주변에 둘러볼 곳도 많아 즐거운 관광과 쇼핑을 했다. 새벽 매우 이른 시간 체크아웃에도 문제가 없었고 공항까지 택시를 대주었다.(요금은 별도)
답변 제공: Victor Collantes 님, 2017년 1월 26일
Dear Guest, Thank you for choosing to stay with us and I am glad to hear that your stay with us was a memorable one! We look forward to welcoming you back to Novotel Cusco very soon! Take care! Victor Collantes General Manager NOVOTEL CUSCO

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
답변 제공: General Manager 님, 2016년 8월 8일
Dear Guest, Thank you for your positive comments. I am so glad to hear that you enjoyed your stay with us! Call us if there is anything we can help you with on your next visit to Cusco. Take care! Víctor Collantes - General Manager

10/10 - 훌륭해요

Guillermo

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Excelente servicio y ubicación.
2024년 4월에 3박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Firdaus

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
2024년 4월에 2박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

angela

연인과의 여행
좋아요: 청결 상태, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
The oerfect plasce to visit Cusco
2024년 3월에 4박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2024년 4월 9일
Dear Angela,We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel Cusco. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

10/10 - 훌륭해요

Alan

좋아요: 청결 상태
Great
2024년 3월에 5박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2024년 3월 30일
Dear Alan,Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

10/10 - 훌륭해요

Judy 님, Las Vegas

단체 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
The hotel is absolutely beautiful! Great location to the main attractions. The hotel staff was amazing!
2024년 3월에 3박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2024년 3월 26일
Dear Judy,We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel Cusco. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

10/10 - 훌륭해요

Nikita

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
A beautiful old Spanish colonial hotel right in the heart of the old town in Cusco. Highly recommend!
2024년 3월에 1박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2024년 3월 26일
Dear Nikita,Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon!Sincerely,Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

10/10 - 훌륭해요

Jingying

단체 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Love the hotel, we arrived a bit earlier than check in time, the staff helped us stored our luggage so we can walk around first. Very clean and trendy lobby.
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2024년 3월 19일
Dear JIngyng,Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

10/10 - 훌륭해요

Elizabeth

단체 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Novotel was a lovey hotel for my visit to Cusco. I highly recommend.
2024년 2월에 2박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2024년 3월 13일
Dear Elizabeth,Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon!Sincerely,Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

10/10 - 훌륭해요

Van Hoang

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Great hotel and service would totally come back again didn’t expect it to be as soon as it was considering the price was awesome
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2024년 3월 7일
Dear Mr. Hoang,Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

6/10 - 괜찮아요

Jorge

연인과의 여행
Room AC did not work. Property location was really nice. Room and hotel were average.
2024년 1월에 2박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2024년 1월 16일
Dear Mr. JorgeWe appreciate the time you have taken to send us your comments about his stay at Novotel Cusco.At Novotel, we strive to provide quality service to each of our clients, which is why your comments are very important to us. Because the hotel is located in a high and cold area of the country, it does not have air conditioning, only heating. If our guests need it, we can provide portable fans for the rooms.We sincerely appreciate you sharing this matter with us.Receive a cordial greeting.Juan Tapia LagunaGerente generalNOVOTEL CUSCO

10/10 - 훌륭해요

Rashi

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
The hotel is in a fantastic location and the staff courteous and helpful. The rooms are clean and very spacious. I had the buffet breakfast and dinner and they are absolute value for money and rich in options. The courtyard is beautiful and makes for a great setting to unwind at the end of the day.
2024년 1월에 2박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2024년 1월 16일
Dear Rashi,We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel Cusco. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

10/10 - 훌륭해요

Robin

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Fabulous staff, great location
2024년 1월에 6박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2024년 1월 16일
Dear Robin,Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

6/10 - 괜찮아요

Claudia

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스
O hotel é muito charmoso e a localização excelente. Os funcionários são atenciosos mas o fato de não ter ar condicionado no quarto me incomodou muito. Dormir muito mal com o calor e abafamento. Fomos em janeiro.
2024년 1월에 2박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2024년 1월 16일
Prezada Sra. CláudiaAgradecemos o tempo que você dispensou para nos enviar seus comentários sobre sua estadia no Novotel Cusco.Lamentamos muito que sua experiência não tenha atendido às suas expectativas; Na verdade, o hotel não oferece serviço de ar condicionado, permita-nos enviar-lhe as nossas mais sinceras desculpas.No Novotel, nos esforçamos para oferecer um serviço de qualidade a cada um de nossos clientes, por isso seus comentários são muito importantes para nós. Tenha certeza de que tomaremos as medidas necessárias para garantir que o que aconteceu durante a sua estadia não aconteça novamente.Agradecemos sinceramente que você tenha compartilhado esse assunto conosco e confiamos que você nos dará outra oportunidade de lhe fornecer um serviço ideal.Com os melhores cumprimentos.Juan Tapia LagunaGerente geralNOVOTEL CUSCO

10/10 - 훌륭해요

Ilce

2024년 1월에 2박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2024년 1월 16일
Dear Ilce,Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

10/10 - 훌륭해요

Doris

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스
G
2024년 1월에 1박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2024년 1월 10일
Estimada DorisMuchas Gracias por su puntuación positiva acerca de nuestro hotel! Nos alegra que Ud. haya disfrutado su estancia con nosotros y esperamos poder pronto verla de vuelta.Atentamente,Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

6/10 - 괜찮아요

??

2024년 1월에 1박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2024년 1월 10일
Estimado Huésped,Muchas Gracias por su calificación acerca de nuestro hotel! Nos hubiera gustado tener mayor información sobre su estadía, esperamos haya disfrutado su estancia con nosotros y esperamos poder pronto verlo de vuelta.Atentamente,Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

6/10 - 괜찮아요

Leandro

가족 여행
좋아요: 청결 상태
Medio
O hotel é bom no geral, mas peca em pequenas coisas. Não repor agua no quarto todo dia. Cobrem 15 reais a mais e facam isso… nao deixe o viajante sem agua. Chuveiro ruim do quarto Limpeza boa, atendimento cordial sem mais
2023년 12월에 1박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2024년 1월 10일
Exmo Senhor LeandroAgradecemos ter-nos dedicado o seu tempo para nos escrever no seguimento da sua estada no Novotel Cusco. Lamentamos que a prestação de serviço não tenha estado à altura das suas expectativas, pelo facto queira aceitar as nossas sinceras desculpas.Os hotéis Novotel desejam sempre prestar a melhor qualidade de serviço nas suas estadas ; por consequente, a sua opinião é para nós fundamental. Asseguramos-lhe que serão tomadas as medidas necessárias com vista à melhoria da qualidade das prestações que nos referiu.Mais uma vez, agradecemos os seus comentários e esperamos reconquistar a sua confiança aquando de uma próxima estada.Na expectativa de o acolher brevemente, queira aceitar os nossos melhores cumprimentosJuan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

4/10 - 별로예요

Denis

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
별로예요: 직원 및 서비스
Le prėposė á la rėception m’a donnė une chambre avec vue sur un mûr parce que l’hôtel devait payer une commission à Expédia …..Ordinaire !
2023년 12월에 3박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2024년 1월 10일
Monsieur DenisNous vous remercions d’avoir pris le temps de nous écrire à la suite de votre séjour à Novotel Cusco.Nous sommes désolés que le service et la prestation n’aient pas été à la hauteur de vos attentes, et nous vous prions d’accepter nos plus sincères excuses.Les hôtels Novotel sont désireux de vous offrir la meilleure qualité de service pour vos séjours ; par conséquent, votre avis est très précieux.Soyez assuré que les mesures nécessaires seront mises en oeuvre afin d’améliorer la qualité des prestations évoquées. De nouveau, nous vous remercions pour vos commentaires et espérons regagner votre confiance lors d’un prochain séjour.Dans l’attente de vous accueillir prochainement, nous vous prions de croire,Monsieur, en l’expression de nos sentiments les meilleurs.Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

10/10 - 훌륭해요

Kwangmoo

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Great property in a fantastic location. Fantastic staff with very attentive and efficient check-in process.
2023년 12월에 2박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2024년 1월 10일
Dear Mr. KwangmooWe very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel Cusco. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Todo muy bien. Solo se escucha un poco de ruido de la gente de los pasillos
2023년 12월에 2박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2024년 1월 10일
Estimado Huésped,Gracias por tomarse el tiempo en compartir su comentario con nosotros. Esperamos poder pronto tener el placer de tenerlo de vuelta en nuestro hotel.Atentamente,Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

10/10 - 훌륭해요

James

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
The atmosphere as soon as we got inside the hotel was like transporting us to a sacred and peaceful historical place.
2023년 12월에 3박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2024년 3월 19일
Dear James,Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

10/10 - 훌륭해요

Renata

연인과의 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
I love the hotel, very nice building and the staff very attentive, they help us out with early check in and late check out It’s well situated and we were able to walk to a lot of locations from there
2023년 12월에 3박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2024년 1월 10일
Dear Renata,We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel Cusco. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

4/10 - 별로예요

Oriol

별로예요: 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Not recommended
Hotel does not meet expectations. Whereas the patio is a great area, here are some points where this hotel is not at bar: 1) Pilllows: these are not uniform, old and extremely uncomfortable. 2) Shower: water temperature is inconsistent, not allowing for a comfortable shower. 3) Air condioning: only heat option and room was like an oven. 4) Restaurant extremely slow. We even had to clean up our table, stand up twice to get the menu or remind them about the time we had been waiting for the food.
2023년 12월에 4박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2024년 1월 10일
Dear Mrs. Oriol,Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Novotel Cusco. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies.At Novotel , we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence.We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future.Sincerely,Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Excelente ubicación. Todo perfecto
2023년 12월에 3박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2024년 1월 10일
Estimado Huésped,Muchas Gracias por su comentario positivo acerca de nuestro hotel! Nos alegra que Ud. haya disfrutado su estancia con nosotros y esperamos poder pronto verlo de vuelta.Atentamente,Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

10/10 - 훌륭해요

jing

연인과의 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
I recommend the Inca-themed rooms, as the hotel's dining and service are excellent.
2023년 12월에 1박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2023년 12월 22일
Dear JingWe very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel Cusco. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

10/10 - 훌륭해요

Guillermo

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Mas limpieza habitacion
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2024년 3월 7일
Estimado GuillermoLe agradecemos el tiempo que se ha tomado para hacernos llegar los comentarios sobre su estancia en Novotel Cusco.En Novotel, nos esforzamos en proporcionar un servicio de calidad a cada uno de nuestros clientes, por ello sus comentarios son muy importantes para nosotros. Por favor tenga por seguro que tomaremos las medidas necesarias para que no vuelva a ocurrir lo acaecido en su estancia.Apreciamos sinceramente que haya compartido con nosotros este asunto y confiamos en que nos dé una nueva oportunidad para poder ofrecerle un servicio óptimo.Reciba un cordial saludo.Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

10/10 - 훌륭해요

Lucia Vanessa

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2023년 11월에 3박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2023년 12월 22일
Dear Vanessa,Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

8/10 - 좋아요

Ulrich

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2023년 12월에 2박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2023년 12월 5일
Dear Guest,Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

연인과의 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
El agua de la regadera se calentaba y enfriaba, no se mantenia constante. Habitación 412
2023년 11월에 4박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2023년 12월 5일
Estimado Sr. JuanLe agradecemos el tiempo que se ha tomado para hacernos llegar los comentarios sobre su estancia en Novotel Cusco.Sentimos enormemente lo sucedido durante su estancia ; por favor permítanos hacerle llegar nuestras mas sinceras disculpas.En Novotel, nos esforzamos en proporcionar un servicio de calidad a cada uno de nuestros clientes, por ello sus comentarios son muy importantes para nosotros. Por favor tenga por seguro que tomaremos las medidas necesarias para que no vuelva a ocurrir lo acaecido en su estancia.Apreciamos sinceramente que haya compartido con nosotros este asunto y confiamos en que nos dé una nueva oportunidad para poder ofrecerle un servicio óptimo.Reciba un cordial saludo.Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

6/10 - 괜찮아요

Yenping 님, Prospect

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스
Internet is very slow, we need to stay in Lobby for fast Internet access
2023년 11월에 8박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2023년 12월 6일
Dear Guest,Thank you for taking the time to share your feedback. While I wish you had a better experience, it is feedback like this that we learn from and use to improve. We work hard to deliver an exceptional guest experience. If you give us a chance to earn back your trust, I can assure you that we will do our best to give you the great hotel experience that so many of our guests have grown so fond of.Sincerely,Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

10/10 - 훌륭해요

Tom

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
This is an excellent hotel and the service was excellent.
2023년 11월에 1박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2023년 11월 29일
Dear TomThank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

10/10 - 훌륭해요

Raquel

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Location and staff
2023년 11월에 4박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2023년 11월 25일
Dear Raquel,Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

10/10 - 훌륭해요

Jeannine Heleina

연인과의 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Property was nice. Breakfast was great!
2023년 11월에 13박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2023년 11월 22일
Dear Jeannine,Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

4/10 - 별로예요

craig

가족 여행
좋아요: 청결 상태
별로예요: 직원 및 서비스
Average Stay.
Hotel is in a cool building. However service are poor. Quality of food for both dinner and breakfast disappointing and room old with shower not working properly. Staff at check out very poor and not well trained.
2023년 11월에 1박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2023년 11월 13일
Dear Mr. CraigThank you for taking the time to tell us about your experience at the Novotel Cusco. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies.At Novotel, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence.We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future.Sincerely,Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO

10/10 - 훌륭해요

Daniella

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Great hotel in a quiet side street close to Plaza de Armas. Very cozy, you feel like you are in Cusco. Staff was excellent. Only downsides were the bar (its kind of a joke), we wish there was one. And another downside was the spa. We got massages but my masseuse (Jasmin) thought she was a chiropractor as she decided it was a good idea to crack my neck putting me at risk. Spa: please tell your masseuse they should never do that again. Glad nothing serious happened but it could’ve
2023년 10월에 3박 숙박함
답변 제공: Juan Tapia - Gerente General 님, 2023년 11월 6일
Dear Daniella,Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Novotel Cusco. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies.At Novotel, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence.We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future.Sincerely,Juan Tapia LagunaGeneral ManagerNOVOTEL CUSCO