로비

힐튼 파리 오페라 여행 후기

4 out of 5
힐튼 파리 오페라
108 Rue Saint Lazare, Paris

이용 후기

8.0

매우 좋아요

평점 10 - 훌륭해요. 1000개 이용 후기 중 384개" "
평점 8 - 좋아요. 1000개 이용 후기 중 359개" "
평점 6 - 괜찮아요. 1000개 이용 후기 중 150개" "
평점 4 - 별로예요. 1000개 이용 후기 중 64개" "
평점 2 - 너무 별로예요. 1000개 이용 후기 중 43개" "

8.4/10

청결 상태

8.4/10

직원 및 서비스

8.4/10

편의 시설/서비스

8.0/10

숙박 시설 상태 및 시설

8.6/10

친환경

이용 후기

10/10 - 훌륭해요

Jong San

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2022년 11월에 2박 숙박함

8/10 - 좋아요

TAEHUI

2022년 11월에 4박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
출장, 가족여행 추천드려요
위치 금액등 항상 만족하는 호텔입니다.
2021년 11월에 1박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Jong San

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2021년 9월에 2박 숙박함

2/10 - 너무 별로예요

suhji 님, 서울

가족 여행
별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
2020년 1월29일 스위트룸에서 생쥐가 나왔어요 만실이라고 알아서하라는 황당한 데스크~ 일행방에서 밤을보내고 항의하며 숙박비 돌려달라고 했더니 익스피디아에서 예약했으니 익스피디아와 해결하라는~ 열심히 익스피디아 전화했는데 절대 통화안됨 그런데 서울온 5일이 지난 지금까지 익스피디아 전화안받아요 절대 숙박하지마세요 낡은 호텔이예요 있을수도없는 쥐가 나오는 호텔 최악의 응대!!! 아직도 화가나네요 절대 연락 안되는 익스피디아 해결해주세요
2020년 1월에 3박 숙박함
답변 제공: The Guest Relations Team 님, 2020년 2월 7일
Dear suhji, Thank you very much for sharing your feedback once again further to your recent stay with us. We truly apologize for having disappointed you and please be assured that Expedia is currently processing with your request. We hope that you will give us another chance to change your mind in the near future. Kind regards,

6/10 - 괜찮아요

HAN NA RA

출장 여행
좋아요: 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2019년 11월에 4박 숙박함
답변 제공: The Guest Relations Team 님, 2019년 12월 6일
Dear HAN NA RA, We thank you very much for taking the time to leave us a review further to your recent stay with us. We are truly sorry to see that we did not meet your expectations and would like to sincerely apologize for it. Should you wish to share more details about your experience please do not hesitate to contact us directly as it is thanks to our guests' feedback that we can improve the quality of our standards. We hope to see you back in the nearest future and wish you a lovely week end. Kind regards,

10/10 - 훌륭해요

LEE 님, SEOUL

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
교통이 편리해서 좋았어요 쇼핑하기 매우편하구요 근처에 24시간 마트가있고 건물이 너무 예뻐요
2019년 8월에 2박 숙박함
답변 제공: Guest Relations Team 님, 2019년 9월 2일
Dear LEE, we would like to thank you for leaving such a lovely comment further to your recent stay at the Hilton Paris Opera. We would be honored to welcome you back in the near future and wish you a most wonderful day! Kind regards,

2/10 - 너무 별로예요

youngjin

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
이그제티브룸이였으나 스위스일반룸보다 답답하고 오래되서삐걱거리고 조식도 별로임 지하철 이용만 유리함 근처 다른아무곳이나이용하시는게나을듯
2019년 7월에 4박 숙박함
답변 제공: Guest Relations Team 님, 2019년 8월 5일
Dear youngjin, we would like to thank you for taking the time to write a review further to your recent stay at the Hilton Paris Opera. We appreciate your open and honest feedback and would like to sincerely apologize for having not met your expectations. We hope you will give us another chance and upon this next stay we will Make It Right. Kind regards,

2/10 - 너무 별로예요

실제 이용하신 고객

가족 여행
별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
I stayed at Hilton Paris Opera from 21 June to 24 June. I bought macaroons at Laduree on 22 June and I have left them in my room. The next day, when I came back to my room, I found that the macaroons were gone. It happened right after the housekeeping service. So I called the reception right away, and explained about this matter to one of the staffs. She said that she will ask housekeeping and call me back, but until late night, I didn’t receive any feedbacks. So I called reception again, this time a man answered the phone. Since I didn’t know the name of the staff I spoke to at the fist time, I had to explain about the situation once again. This staff said the same thing to me, that he will ask his colleges to find out what happened and call me back. However, until my check-out, I didn’t get one single feedback from anyone about this complain. On the day of my check-out, I talked with another staff face to face at reception, and expressed my disappointment. But her answer was like this: “Sorry for your inconvenience, we will try better and make sure that this kind of situation doesn’t happen again.” I felt like she was trying to just skip it, and I didn’t feel any sincerity in her words. I couldn’t help but feel very upset. So I told her exactly like this: “No, you don’t understand. I want you to find out what happened, and get back to me by email or phone as soon as possible.” She said she will do so, but it has been 24 days and I didn’t get any emails or calls.
2019년 6월에 3박 숙박함
답변 제공: The Guest Relations Team 님, 2019년 7월 20일
Dear Anonymous, We already took well note of your complain as you could read in the email that we sent to you right after having been aware of your issue. We are willing to make it right and would be happy to assist you should you answer back to us. Once again we sincerely apologize for the inconvenience and wish you a lovely day. Kind regards,

8/10 - 좋아요

MOONSOO

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
이그젝큐티브룸치고는 방이 좁습니다. 침대 매트리스는 매우 훌륭한 편이고 조식은 기대하지 마세요...별로 먹을게 없어요
2019년 6월에 5박 숙박함
답변 제공: The Guest Relations Team 님, 2019년 6월 21일
Dear MOONSOO, thank you very much for your feedback further to your recent stay at the Hilton Paris Opera. While we are pleased to read that you enjoyed your overall stay with us, we would like to sincerely apologize for not having exceeded your expectations. We nevertheless hope that we will have the chance of welcoming back soon.

10/10 - 훌륭해요

jaehyuk

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
좁지만 기품있는 파리힐튼오페라호텔.
파리라는 지역적문제 때문에 방면적은 좁았지만, 청결하고 조용했으며, 직원들도 친절했습니다. 조식도 그럭저락 괜찮았습니다.
2019년 4월에 7박 숙박함
답변 제공: Guest Relations Team 님, 2019년 6월 13일
Dear jaehyuk, we would like to thank you very much for taking the time to leave us a review further to your recent stay. We are delighted to see that you have enjoyed your experience with us at the Hilton Paris Opera! Please be assured that your comments will be shared with all Team members. It is with feedback such as yours that helps motivate us to ensure we are offering the best quality service to each of our guests. We hope to welcome you back very soon in the City of Lights and wish you a wonderful day.

8/10 - 좋아요

YONGJE

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 객실의 편안함
2019년 2월에 9박 숙박함
답변 제공: The Guest Relations Team 님, 2019년 3월 1일
Dear YONGJE, thank you for rating your recent stay with us! We are pleased to read that your enjoyed your overall stay and we hope to have the pleasure to welcome you back soon!

10/10 - 훌륭해요

younggi

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
만족
위치 청결 서비스. 전부. 아주만족스럽습니다. 특히나 룸컨디션도. 파리에 왠만한곳보단 나았어요. 하지만 조식은 리노베이션 공사를 해서. 1층카페에서. 먹었는데. 많이 아쉬웠습니다. 음식이 너무 없었어요
2019년 2월에 4박 숙박함
답변 제공: Guest Relations Team 님, 2019년 2월 13일
Dear Younggi on, We would like to thank you very much for taking the time to leave your feedback about your recent stay. We are delighted to see that you enjoyed your experience with us at the Hilton Paris Opera! Please be assured that your comments will be shared with all of the team members.

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
숙박시설이 좋았으나 리셉션이 산만함
2019년 1월에 4박 숙박함
답변 제공: The Guest Relations Team 님, 2019년 1월 31일
Dear Anonymous, We are glad that you enjoyed your stay overall. However we apologize for the disappointing experience at the reception. Rest assured that your comment will be transmitted to the Front Desk Team.

8/10 - 좋아요

HYUN-SUK

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
힐튼 좋아요
주위 교통이나 쇼핑, 관광하기에 위치가 좋습니다. 다만 청소해주시는 분들이 영어가 안되서 좀 힘들었네요..
2019년 1월에 10박 숙박함
답변 제공: The Guest Relations Team 님, 2019년 1월 30일
Dear Hyun-Suk, Thank you for sharing your feedback further to your recent experience at the Hilton Paris Opera. We are glad that you found our location convenient, however we would like to apologize for having not exceeded your expectations.

10/10 - 훌륭해요

JURI

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2019년 1월에 2박 숙박함
답변 제공: The Guest Relations Team 님, 2019년 1월 9일
Dear JURI, Thank you for your great rating further to your experience at the Hilton Paris Opera! We are happy that you enjoyed your time with us and we would be delighted to welcome you again in the near future.

2/10 - 너무 별로예요

실제 이용하신 고객

2018년 12월에 3박 숙박함
답변 제공: The Guest Relations Team 님, 2018년 12월 23일
Dear Anonymous, Thank you for your rating further to your stay at the Hilton Paris Opera. We would like to sincerely apologize for having disappointed you, and please do not hesitate to contact us directly should you wish to share more details of your experience with us.

8/10 - 좋아요

Daniel 님, 한국, korea

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
백화점에서 가까운 호텔, 지하철역이 바로 앞에 있어 이동에 용이하다. 공항에서는 한시간정도거리.
2018년 11월에 2박 숙박함
답변 제공: The Guest Relations Team 님, 2018년 11월 13일
Dear Daniel, Thank you for taking the time to comment your recent stay with us on Expedia. We are pleased to see that you enjoyed your overall experience with us and especially our convenient location, although we noticed that we did not exceed your expectations.

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
다 좋지만 방이 매우 협소
주변 대중교통 이용에 용이합니다. 전반적으로 직원분들이 굉장히 친절하지만 방 크기는 굉장히 좁습니다. (디럭스룸 기준) 캐리어 하나 제대로 펼치기 힘든 크기의 방입니다.
2018년 11월에 1박 숙박함
답변 제공: The Guest Relations Team 님, 2018년 11월 12일
Dear Anonymous, Thank you for your kind comment further to your stay at the Hilton Paris Opera. We are delighted to read that you enjoyed our overall experience with us although we regret to have disappointed you regarding the size of your room.

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2018년 10월에 4박 숙박함
답변 제공: The Guest Relations Team 님, 2018년 11월 7일
Dear Anonymous, Thank you for your rating further to your recent stay at the Hilton Paris Opera. We are happy that you enjoyed your overall stay with us, however we regret not to have exceeded your expectations.

10/10 - 훌륭해요

Moses

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
파리 힐튼 오페라 강추
힐튼 호텔은 누구나 신뢰하는 호텔이 아닐까 합니다. 외부에서 느껴지는 고풍스러움과 또 다르게 내부는 신식으로편리하게 개조한것같습니다. 저에게 가장 큰 장점은 5개정도 되는 주변 지하철 노선 덕분에 이동이 편했고 타도 여행지까지 얼마걸리지 않아 더더욱 좋았습니다.
2018년 11월에 3박 숙박함
답변 제공: Duty Manager 님, 2018년 11월 8일
Dear Moses, We would like to thank you very much for taking the time to leave us such a great rating further to your recent stay. We are delighted to see that you have enjoyed your experience with us at the Hilton Paris Opera! Your satisfaction and your rating are an encouragement to us in the pursuit of making each stay a memorable one. It is feedback like yours that truly motivates us to offer our best service possible. Please rest assured that your kind words have been shared with all of the team members.

8/10 - 좋아요

yeonju

좋아요: 청결 상태, 객실의 편안함
파리에서 5박 괜찮았어요
이그제큐티브룸이었어요 화장실이 작은 타입이라 바꿔달라고 요청했는데 대답 없었고(알아본다고 하고)세면기는 계속 막히고 이부분 빼면 그런대로 만족합니다 위치 좋고요! 하루에 물도3병씩 침구도 편하고 괜찮았어요^^ 일층에 스벅도 있어요
2018년 10월에 5박 숙박함
답변 제공: The Guest Relations Team 님, 2018년 10월 30일
Dear yeonju, Thank you for taking the time to leave us a comment further to your stay with us at the Hilton Paris Opera. We are happy that you enjoyed your overall experience with us, although we would like to apologize for not having exceeded your expectations.

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 객실의 편안함
힐튼호텔 후기
방은 작았고 직원들은 괜찮았지만 위치적으로 좋았고 전반적으로 괜찮았습니다 에어컨디셔닝이 우수했습니다
2018년 7월에 5박 숙박함
답변 제공: The Guest Relations Team 님, 2018년 7월 31일
Dear Anonymous, Thank you for you review further to your recent stay with us at the Hilton Paris Opera. We are happy to read that you enjoyed your overall experience, but we would like to apologize for not having exceeded your expectations.

10/10 - 훌륭해요

rosie 님, seoul.korea

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
가족과 함께 여행도 추천합니다.
우선 앤틱한 로비와 모던한 실내가 맘에 들었어요. 사진과 같은 인테리어였고 라운지 이용이 너무 편해서 초등아이와 여행하시는 분께 추천합니다. 침대가 중요한데 편안하게 잘 잤어요. 보조 침대도 괜찮았구요.
2018년 5월에 3박 숙박함
답변 제공: Duty Manager 님, 2018년 8월 16일
Dear Rosie, We would like to thank you very much for taking the time to leave us such a great rating further to your recent stay. We are delighted to see that you have enjoyed your experience with us at the Hilton Paris Opera!

8/10 - 좋아요

mei

좋아요: 직원 및 서비스
방이 너무 좁아요
방은 최소 디럭스로 예약하시길 권장해요 파리 호텔방이 작다고는 들었지만 그래도 고급호텔인데 옛날건물이라 그런지 방이 엄청 작아서 답답했습니다
2018년 3월에 3박 숙박함
답변 제공: Guest Relations Team 님, 2018년 3월 14일
Dear mei, We would like to thank you very much for taking the time to leave us a rating and comment further to your recent stay with us at the Hilton Paris Opera. We truly appreciate your open and honest feedback about your experience at our hotel, and whilst we are happy to see that as a whole you enjoyed your stay with us, we would like to sincerely apologize for not having exceeded your expectations.

8/10 - 좋아요

choonghyun

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 객실의 편안함
편리한 교통
다른 노후된 파리 호텔에 비해 시설이 깨끗했고 위치가 좋아 교통이 편리했습니다.
2018년 2월에 4박 숙박함
답변 제공: Guest Relations Team 님, 2018년 2월 19일
Dear choonghyun, We are delighted to see that you have enjoyed your experience with us at the Hilton Paris Opera! Your satisfaction and your rating are an encouragement to us in the pursuit of making each stay a memorable one. Wishing you a wonderful day,

10/10 - 훌륭해요

Munju

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Great for tourist, Good for business people
It has a great location so it would be better to stay for tour. But I am quite satistied with facilities and service overall.
2018년 1월에 9박 숙박함
답변 제공: Duty Manager 님, 2018년 1월 31일
Dear Munju, We would like to thank you very much for taking the time to leave us such a great rating further to your recent stay. We are delighted to see that you have enjoyed your experience with us at the Hilton Paris Opera! Best regards

6/10 - 괜찮아요

Minhee

좋아요: 청결 상태
별로예요: 직원 및 서비스
매우 좁아요. 룸 서비스가 늦어요.
2018년 1월에 3박 숙박함
답변 제공: Duty Manager 님, 2018년 1월 26일
We would like to thank you very much for taking the time to leave us a rating and comment further to your recent stay with us at the Hilton Paris Opera. Dear Minhee, We truly appreciate your open and honest feedback about your experience at our hotel, and we would like to sincerely apologize for having disappointed you.

6/10 - 괜찮아요

JUNGBIN

별로예요: 직원 및 서비스
평범한 경험 직원들은 불친절했거 주변교통은 좋지 않았다
2018년 1월에 4박 숙박함
답변 제공: Duty Manager 님, 2018년 1월 24일
Dear JUNGBIN, We would like to thank you very much for taking the time to leave us such a great rating further to your recent stay. We are delighted to see that you have enjoyed your experience with us at the Hilton Paris Opera!

8/10 - 좋아요

jihyun

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
좋은 위치 시설도 좋았어요
위치가 너무 좋아 편리했고 호텔 상태나 직원 서비스도 너무 좋았아요 프리 와이파이가 너무 느려서 불편한거 빼고 다 좋았던거같아요
2017년 11월에 5박 숙박함
답변 제공: Juline Faivre 님, 2017년 12월 5일
Dear jihyun, We would like to thank you very much for taking the time to leave us a rating and comment further to your recent stay with us at the Hilton Paris Opera. We truly appreciate your open and honest feedback about your experience at our hotel, and whilst we are happy to see that as a whole you enjoyed your stay with us and mostly our team members and location, we would like to sincerely apologize for not having exceeded your expectations with your shower. Please note that we do offer different categories of rooms with facilities associated. Please do not hesitate to contact us directly upon your next reservation so we can find the room that best suits your needs for a bathtub! We would be delighted to have the opportunity to welcome you back soon to the City of Lights and, upon your next stay, Make It Right. Wishing you a wonderful day, Juline Faivre Guest Relations

10/10 - 훌륭해요

kang 님, busan

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
파리 오페라지구에서 지하철바로 건너편이고 철도역도 호텔 바로옆에 있어서 교통이 아주 편함~
투숙중 특급호텔의 서비스를 받았습니다 방이 깨끗하고 넓으며 조식이 아주 훌륭합니다 파리에서 먹은 식사중 조식이 가장 좋았네요 ㅎ ㅎ 다시 가족과 같이 가게된다면 꼭 다시 방문하겠습니다~~^^
2017년 10월에 2박 숙박함
답변 제공: Guest Relations Department 님, 2017년 10월 16일
Dear Kang, What can I say but a very sincere thank you for your detailed review with very interesting comments and feedback. We are pleased to learn that you enjoyed your stay and came back home with good feeling in mind of our location, our service and your breakfast experience. I do hope to be able to meet you in person on a future stay in Paris. With my best regards, Juline Faivre Guest Relations Department

8/10 - 좋아요

Hyon

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
4성급 호텔로서는 가격이 비싼 편이었지만 훌륭한 조식과 편리한 위치가 가장 큰 장점이었다. 메트로와 버스 타기도 편했고 주요 백화점이 모두 걸어서 5분 거리였다. 침실에 비해서 욕실이 좋았고, 룸서비스의 질도 만족스러웠다. 다만 생라자르역사 바로 옆이고 메트로가 다 호텔 밑을 지나는지 밤 중에도 기차의 통과 울림이 심한 편이었다.
2017년 6월에 6박 숙박함
답변 제공: Rocio 님, 2017년 6월 26일
Dear Hyon, Thank you very much for this review. We are pleased to know you could easily visit the beautiful Paris and found the hotel to your liking too. Lookind forward to welcoming you back soon. With best regards, Lauriane Roux - Guest Relations Department

10/10 - 훌륭해요

Hana

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
답변 제공: General Manager 님, 2017년 1월 27일
Thank you Hana, Great to see that you found our hotel to your liking! Hope to welcoming you back soon! Best regards, Jaklin Crosby Duty Manager

8/10 - 좋아요

DONGHO 님, 서울

좋아요: 직원 및 서비스
그럭저럭 쇼핑하긴 굿굿굿.
그럭저럭
답변 제공: General Manager 님, 2016년 12월 5일
Dear guest Thank you for sharing your review further to your recent stay with us. We are pleased to see that you enjoyed your overall stay with us. Should you wish to share more details please do not hesitate to contact us through Expedia.com. We would love to hear your experience with us. Best regards, Jaklin Crosby Duty Manager

8/10 - 좋아요

youngpyo

좋아요: 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
답변 제공: Rocio 님, 2016년 4월 9일
Dear youngpyo , Thank you kindly for leaving us this rating. We are happy to see that you enjoyed you stay with us. Looking forward to welcome you back again soon! Kind regards, Anja Guest Relations Department

10/10 - 훌륭해요

WONMYO

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
답변 제공: Rocio 님, 2015년 10월 31일
Dear Guest, Thank you very much for your nice feedback! I hope to see you back soon @ Hilton Paris Opera! Have a very nice day, Valentin Foucault Guest Relations Department

2/10 - 너무 별로예요

HAECHULL 님, 서울

별로예요: 직원 및 서비스
최악의 호텔
최악의 호텔이었습니다. 직원에게 서비스를 요청하면, 직원을 알겠다고 해놓고선 전혀 서비스를 해주지 않았습니다. 그렇게 직원에게 몇번이나 실망을 했었습니다. 방은 매우 추웠고, 비좁았으며, 가격은 매우 비쌌습니다.
답변 제공: Rocio 님, 2015년 3월 28일
Dear Client, I would like to thank you for taking the time to leave a comment further to your recent stay with us. I am so sorry to hear that we did not meet up your expectations. Therefore i would like to give you my sincere apologies. Please rest assured that I have shared your comments with the concerned person. Our preoccupation is to make sure that our guests have a lovely stay with us and this by improving each day the service for our guests. I hope we have the pleasure of welcoming you again so we can show you that what you experienced is exceptional rather than the rule. Kind regards Bo Beyls Guest Relations Department

8/10 - 좋아요

Heekyung 님, 서울

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 객실의 편안함
파리 콩코드호텔
호텔이 공사중이어서 좀 시끄러웠습니다. 로비도 매우 어수선했고요
답변 제공: Rocio 님, 2015년 1월 24일
Dear Heekyung, Thank you for your comment. Since end of April on a very extensive renovation program, which will lift the hotel to its rightful position as Hilton Paris Opera in the market. During this period all possible measures are taken to minimize nuisance to our guests. We do apology for the disturbance. Hope to see you ack soon ! regards, pauline

4/10 - 별로예요

실제 이용하신 고객

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Good location, but that's it.
The hotel is located in very good location. Poor services and noise make me uncomfotable.
답변 제공: Rocio 님, 2015년 1월 3일
Dear Customer, We do sincerely apology for not having met your expectations. When going through such a renovation schem, some noise might be heard despite all our actions to prevent nuisance during this challenging periode. We nevertheless do hope you would allow another chance in few month when process will be completed. Regards, Pauline Bertelle Soares Duty Manger

8/10 - 좋아요

최지환 님, 서울

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
ㅎㅎ 좋아요
처음 간 파리를 따뜻하게 맞이해주었어요 ㅎ

8/10 - 좋아요

박혜령 님, 서울

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 객실의 편안함
별로예요: 숙박 시설 상태 및 시설
만족. 솔직한후기
별4개호텔입니다. 침대 매트리스는 4스타에 맞게 좋은것을 쓰더군요. 예약시 주의사항 올리고 싶네요. 스탠다드더블룸은 140cm 침대 1개짜리로 두명이서 자기 힘듭니다 1인용침대라고 생각해야할정도입니다. 퀸사이즈가 160cm입니다. 방은 깨끗했으나 엄청작고 대신 욕실은 방의 2/3정도로 크고 깨끗했습니다. 최초예약당시 5분만에 침대사이즈 선택 실수 때문에 재예약하려했으나 환불불가 금액으로 결제했다고 호텔/호텔스닷컴 에서는 변경 해주지 않았습니다. 환불불가 예약은 절대 하면안된다는 것을 배웠죠! 정말로 그렇게 작은 침대일줄 몰랐네요 호텔소개에는 명확하게 설명이 없습니다. 하루자고나서 도저히 잠을 설쳐서 (둘이 차렷자세로자야합니다 안움직이고) 비용지불할테니 싱글두개붙은 더블베드로 해달라고 했더니 하루당 70유로씩 추가 지불하고 슈피리어더블로 업그레이드 받았습니다. 방은 정말 컸습니다 아주 만족스러웠습니다. 다만 트립어드바이저에 이용객들이 사진을 올렸던 욕실 레노베이션이 안된 그방 같았습니다. 청소상태는 아주 좋아서 괜찮았습니다. 세면대도 엄청크고 세거여서 좋았습니다. 침대는 좋았으나 싱글침대 한쪽씩 살짝 꺼져서 둘이 붙어놓으니 가운데가 꺼진식으로 살짝 불편했으나 워낙 좋은매트리스여서 지낼만했습니다. 위치 오페라 15분, 루브르 25분, 라파예트 쁘렝땅 백화점이 5분, 길건너에 강력추천 레스토랑도 좋았습니다(길건너 모서리집). 그런데 샤를드골은 RER- B 환승해야해서 힘들었고 한국인이 주로가는 곳에는 지하철이 한번에 안가고 다 환승을 한번 해야했습니다 그점이 불편했네요 그냥 어차피 그럴거였으면 RER B쪽으로 예약할걸 그랬나 싶었네요.. 결국 시간없어서 바로옆에붙은 백화점은 못가고(일요일문닫음) 시내관광만 했네요. 직원들은 친절했습니다. 생라자르역에 마트가 있으니 이 호텔 머무는 분들은 그곳을 이용하세요. 근처 안전도는 보통입니다. 밤늦게는 돌아다니기가 무리가 있었습니다. 조식은 호텔에 직접 예약한 하루요금에 표함되어 먹었는데 맛있었습니다 미소스프도 분말로 있습니다. 추가로 비용을 내고 먹기에는 개인적으로는 부담되더군요. 생라자르역이 꼭 머물분들이나 라파에트쁘랭땅을 2회이상 방문예정인분에게는 추천할 호텔입니다. 특히 비지니스트립 혼자 머물예정인 분들에게 적합할듯합니다

8/10 - 좋아요

박병석 님, 서울

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
편리한 위치
위치는 정말 좋은곳이였음. 시설도 깨끗했음.단지 방이 조금 작음.

8/10 - 좋아요

김주현 님, 서울

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 객실의 편안함
별로예요: 숙박 시설 상태 및 시설
역 접근성이 좋은만큼 시끄럽다.
호텔위치는 매우 훌륭하나 그만큼 시끄러웠다.소음으로 "아~아침이구나~"알수 있을 정도.그리고 오래된 호텔이여서 그런지 샤워물이 약했다.거기다 나중엔 고장,,,,모,,그것외엔 서비스도 친절하고 객실도 깨끗했고 여러모로 불만은 딱히 있을수 없는 좋은 호텔이였다.
답변 제공: DutyManager 님, 2014년 1월 4일
Dear Guest, Thank you very much for sharing your view ! We hope to see you soon. Best regards, Pauline

10/10 - 훌륭해요

H.B.Kim 님, Seoul

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
좋은 선택이었음
Saint laurza역 바로 앞에 호텔이 위치해있어, 여러 노선의 다양한 지하철과 연계가 되어 접근성이 매우 좋음. 주변에 편의점(mono'p) 등도 가까워 필요한 물건을 사기도 좋았고, 브랭땅 백화점 등도 매우 가까워 쇼핑을 하기에도 매우 좋음. 방도 파리 시내 중심인 것을 감안하면 그렇게 좁지도 않았으며, 3대의 엘리베이터가 있는 점도 괜찮았음.
답변 제공: DutyManager 님, 2014년 1월 4일
Dear Guest, Thank you for sharing your feedback ! We are happy to know that you enjoyed our location and your stay in Paris. Hope to see you soon. Regards, Pauline

8/10 - 좋아요

강두원 님, 서울

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
좋은 위치
출장시에 항상 이용하는 호텔입니다. 편리한 위치에 있어서 여가시간 쇼핑등이 용이합니다.

8/10 - 좋아요

홍순목 님, 서울

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
편리한 위치
Paris방문시에 항상 사용하는 호텔입니다. 앞으로도 계속 이용할 예정입니다.

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

별로예요: 객실의 편안함
오래된 호텔의 한계
분명히 파리와 같은 유럽 등지에 존재하는 오래된 호텔에 묵어보고 싶다는 로망이 있는 사람이 있을 것이다. 마치 나처럼 말이다.그런 이들에게 하고픈 말은 오래된 호텔의 역사적인 부분에만 집중할 것, 그러니 편의성까지 욕심을 내지 말라는 것이다. 나는 이전에 에뜨왈 호텔에 묶었다. 말하자면 체인 호텔이다. 체인 호텔의 장점은 서비스의 평준화, 시설의 보편화에 있다. 그러나 콩코드 로얄의 화장실 타일은 깨져 있었으며 카펫은 당장 털면 집먼지진드기가 우주를 덮을 것 처럼 지저분했다. 코앞에 화장실이 있을만큼 좁은 건 파리니까 이해했다. 그러나 옆방의 화장실 물내리는 소리며, 방음이 전혀 되지 않는 점은 깊은 밤 숙면을 방해하는 요소였다. 게다가 20만원쯤 더 저렴한 호텔에도 있는 테이블과 1인용 의자가 없어서 TV가 올려진 테이블이 전부였다. 더욱 나를 기함하게 한 것은 프론트 데스트의 서비스 마인드 부재다. 나의 아이패드와 USB충전잭을 들고가 충전을 부탁했을 때, 그들의 난감한 눈빛이란!!! 그들은 나에게 아이패드를 돌려주며 "우리 호텔에서는 충전을 해주지 않는다"며 충고까지 잊지 않았다. 이태리의 NH계열 호텔에서도 웃으면서 해주던 서비스인데 말이다. 만일 누가 파리를 간다면 나는 누구에게도 이 호텔을 추천하지 않을 것이다. 차라리 그 옆의 베스트 웨스턴 체인 호텔을 추천하겠다. 단, 오래된 호텔에 대한 로망때문에 비싼 댓가를 치르고 싶은 이들이라면 예외겠지만.

8/10 - 좋아요

ssseung 님, 한국

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
위치가 좋아여
로비는 화려하고좋은데 방은 좁고그래요.. 근데 위치는 좋습니다.. 샹젤리제거리도 15~20분정도 걸으면 갈수잇어요 쇼핑좋아핫는분은 좋을듯

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
훌륭한 서비스
성수기여서 약간 비싸긴 했지만 메트로 바로 앞에 위치하고 있어 편하게 이동할 수 있으며 침대가 아주 편했습니다. 모든 STAFF 는 친절했습니다.강추합니다.

4/10 - 별로예요

Robin

연인과의 여행
별로예요: 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Overall the hotel was below expectation.
2024년 4월에 3박 숙박함
답변 제공: Valdi - Duty Manager 님, 2024년 4월 5일
Dear Robin, Thank you for taking the time to send us your comments following your stay, and we would like to apologize as we have noticed that we have not exceeded your expectations.Should you wish to share more details about your stay with us, please do not hesitate to contact us.We hope that we will have the pleasure of welcoming you back in the nearest future and upon this occasion make it right, so you keep a long-lasting happy memory of your experience with us.Best regards,