3 개의 야외 수영장, 수영장 파라솔, 일광욕 의자

더 퍼시픽 수트라 호텔 여행 후기

5 out of 5
더 퍼시픽 수트라 호텔
1 Sutera Harbour Boulevard, Sutera Harbour, Kota Kinabalu, Sabah

이용 후기

8.4

매우 좋아요

평점 10 - 훌륭해요. 1000개 이용 후기 중 433개" "
평점 8 - 좋아요. 1000개 이용 후기 중 366개" "
평점 6 - 괜찮아요. 1000개 이용 후기 중 121개" "
평점 4 - 별로예요. 1000개 이용 후기 중 47개" "
평점 2 - 너무 별로예요. 1000개 이용 후기 중 33개" "

8.4/10

청결 상태

8.4/10

직원 및 서비스

8.2/10

편의 시설/서비스

8.2/10

숙박 시설 상태 및 시설

8.6/10

친환경

이용 후기

10/10 - 훌륭해요

YOUNG TAE

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2024년 1월에 7박 숙박함
답변 제공: Gerry D Cruz - General Manager 님, 2024년 1월 29일
Dear Young Tae,Thank you so much for taking the time to share with us your impressions of your recent stay at The Pacific Sutera Hotel.It brings me with great delight and pride to see this perfect rating as highlighted in your comments, and I trust that our colleagues will be as encouraged as I am while reading your wonderful review.It will always be our pleasure to welcome you back and we hope to see you in the very near future.Sincerely,

10/10 - 훌륭해요

URIE

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
2024년 1월에 3박 숙박함
답변 제공: Gerry D Cruz - General Manager 님, 2024년 1월 12일
Dear URIE,Thank you for taking the time to write your review on your recent stay with us.I am delighted to hear that you had a positive experience, and appreciate the compliments and perfect rating on the ResortI look forward to welcoming you back to The Pacific Sutera Hotel to create more memories with us.Sincerely,

8/10 - 좋아요

HYUNJUN

2023년 12월에 2박 숙박함
답변 제공: Resort Management Team 님, 2024년 2월 1일
Thank you for your review.

8/10 - 좋아요

??

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
수영장과 조식 좋았음. 시내가 가까워 시내 관광 및 쇼핑이 편리했음.
2023년 7월에 2박 숙박함
답변 제공: Gerry D Cruz - General Manager 님, 2023년 10월 31일
Dear Valued Guest,Thank you very much for taking the time to share your feedback following your recent stay with us at The Pacific Sutera Hotel, Sutera Harbour Resort.We do hope that we will have the pleasure of welcoming you back soon for another memorable & enjoyable stay.Kind regards,

10/10 - 훌륭해요

HYUN HO

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2023년 10월에 2박 숙박함
답변 제공: Gerry D Cruz - General Manager 님, 2023년 10월 31일
Dear Hyun Ho,Thank you very much for taking the time to share such fantastic feedback following your recent stay with us at The Pacific Sutera Hotel, Sutera Harbour Resort.We are thrilled that you enjoyed so many aspects of your stay and I thank you for the perfect rating!We do hope that we will have the pleasure of welcoming you back soon for another memorable stay.

8/10 - 좋아요

YOONJUNG

2023년 9월에 1박 숙박함
답변 제공: Gerry D Cruz - General Manager 님, 2023년 10월 15일
Dear Yoonjung,Warmest greetings and thank you for taking the time to share your feedback on your recent stay at The Pacific Sutera Hotel. We are delighted that you had an enjoyable stay with us.It has been a pleasure having you here and we look forward to welcoming you back in the near futureKind regards,

8/10 - 좋아요

JUNGWON

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
오래되었지만 깔끔하고 친절하고 좋았어요 다른 호텔 수영장도 이용할 수 있는 것도 큰 장점인것같습니다
2023년 9월에 3박 숙박함
답변 제공: Gerry D'Cruz - General Manager 님, 2023년 9월 17일
Dear Jungwon,Thank you for taking the time to share your experience at The Pacific Sutera Hotel, Sutera Harbour Resort. We're truly delighted to hear that you had such a great experience, and we appreciate your detailed feedback.We can't thank you enough for your high praise and for recommending our hotel to fellow travelers. We would be honored to welcome you back on your next visit to Kota Kinabalu, whether for business or leisure.

10/10 - 훌륭해요

Hyungjin

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
2023년 8월에 1박 숙박함
답변 제공: Gerry D Cruz - General Manager 님, 2023년 8월 31일
Dear Hyungjin,Thank you for taking the time to share your feedback & for providing us a perfect rating! We are delighted that you had a pleasant & comfortable stay at The Pacific Sutera Hotel. It has been a pleasure having you here and we look forward to welcoming you back once again in the near future.Kind regards,

8/10 - 좋아요

JONGUI

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스
중간에 방을 바꿨는데 청소도 안되어있는 방으로 바꿔줘서 또 다시 바꿨습니다...
2023년 8월에 3박 숙박함
답변 제공: Gerry D'Cruz - General Manager 님, 2023년 8월 29일
Dear Jongui,I regret to read that we have not quite lived up to your expectations on the room arrangements. We will certainly look into the drawbacks you raised related to your experienceTaking on board your feedbacks, I have shared your comments with our Front Office Manager & Executive Housekeeper to ensure that improvements are swiftly put in place via our Hotel's continuous quality improvement program.Rest assured that your satisfaction is paramount of our top priorities and regaining your trust and faith in our hotel is very important.Despite this situation, I really hope this will not deter you from staying with us in the near future.Kind regards,

8/10 - 좋아요

SOKYEOL

2023년 8월에 5박 숙박함
답변 제공: Gerry D'Cruz - General Manager 님, 2023년 8월 24일
Dear Sokyeol,Thank you once again for your valuable feedback during your recent stay at The Pacific Sutera Hotel. It is through feedback like yours that we are able to enhance our services and create memorable experiences for our guests. We look forward to welcoming you back on your next visit to Kota Kinabalu, SabahKind regards,

10/10 - 훌륭해요

??

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
직원분들 모두 너무 친절하시고 객실상태도 깨끗해서 4박동안 잘 쉬다 왔습니다. 수영장도 너무 좋았구요, 다만 조식이 조그 아쉬웠어요.
2023년 8월에 3박 숙박함
답변 제공: Gerry D Cruz - General Manager 님, 2023년 8월 23일
Warmest greetings and thank you for taking the time to share your feedback on your recent stay at Sutera Harbour Resort!We appreciate your feedbacks and we will take this into consideration to improve our guest experience.We are delighted that you had an enjoyable stay here and your kind compliments are sincerely appreciated. It has been a pleasure having you here and we look forward to welcoming you back in the near future.Kind regards,

10/10 - 훌륭해요

??

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
2023년 8월에 3박 숙박함
답변 제공: Gerry D Cruz - General Manager 님, 2023년 8월 23일
Dear Valued Guest,Warmest greetings and thank you for taking the time to share your feedback on your recent stay at Sutera Harbour Resort!We are delighted that you had an enjoyable stay here and your kind compliments on the ratings are sincerely appreciated. It has been a pleasure having you here and we look forward to welcoming you back in the near future.

10/10 - 훌륭해요

??

연인과의 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
I like all of this hotel such as room condition, swimming pool and even staff there. I highly recommend this hotel to other people who are looking for hotels in Kota Kinabalu.
2023년 8월에 2박 숙박함
답변 제공: Gerry D'Cruz - General Manager 님, 2023년 8월 21일
Dear Value Guest,Thank you for sharing your experience during your recent stay with us at The Pacific Hotel, Sutera Harbour Resort. We are thrilled that you loved your experience and our staff will definitely be delighted to read your kind words. We make our customer experience and satisfaction our utmost priority, and your review reaffirms the hard work we put in every day to make your stay an unforgettable one.The team & I look forward in welcoming you back in the near futureSincerely,

10/10 - 훌륭해요

Jaemin

2023년 8월에 3박 숙박함
답변 제공: Gerry D'Cruz - General Manager 님, 2023년 9월 8일
Dear Jaemin,Thank you for taking the time to share a review. It has been our pleasure to make your stay very comfortable, and I am delighted to know that we have manage to achieve it . The team is indeed proud to have had the opportunity to serve you and show you their true hospitality.We look forward to welcoming you back with us again should your travel visit brings you back to Kota Kinabalu, Sabah!Sincerely,

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2023년 8월에 2박 숙박함
답변 제공: Gerry D'Cruz - General Manager 님, 2023년 8월 16일
Dear Valued Guest,We are delighted that you had an enjoyable stay here and your perfect rating are sincerely appreciated. It has been a pleasure having you here and we look forward to welcoming you back in the near future.

10/10 - 훌륭해요

suman

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
만족함
아주 만족한 여행이었습니다.
2023년 8월에 3박 숙박함
답변 제공: Gerry D'Cruz - General Manager 님, 2023년 8월 16일
Dear Suman,We are delighted that you had an enjoyable stay here and your perfect rating is sincerely appreciated. It has been a pleasure having you here and we look forward to welcoming you back in the near future.

10/10 - 훌륭해요

NA HYUNG

2023년 8월에 3박 숙박함
답변 제공: Gerry D'Cruz - General Manager 님, 2023년 9월 2일
Dear Na Hyung,Thank you for the perfect rating! We are delighted that you had a pleasant & comfortable stay at The Pacific Sutera Hotel. It has been a pleasure having you here and we look forward to welcoming you back once again in the near future.Kind regards,

10/10 - 훌륭해요

Mi seon

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
답변 제공: Gerry D'Cruz - General Manager 님, 2023년 8월 1일
Dear Mi Seon,We extend our heartfelt gratitude to you for taking the time to provide us with your invaluable feedback. Your perfect rating & review is a testament to our unwavering commitment to delivering exceptional service and experiences that exceed our guests' expectations.We are delighted to know that your experience with us was nothing short of outstanding, and we are grateful for your kind words.We look forward to welcoming you back soon.Sincerely,

10/10 - 훌륭해요

Hyunok

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
요청사항 잘 반영해주시고 친절합니다 오션뷰 방에서 지냈는데 뷰가 너무 훌륭했어요 수영장도 예쁘고 좋은데 클로즈 시간이 너무 이른점이 좀 아쉽네요
2023년 7월에 1박 숙박함
답변 제공: Gerry D'Cruz - General Manager 님, 2023년 7월 23일
Dear Hyunok,Thank you for taking the time to share a review. It has been our pleasure to make your stay very comfortable, and I am delighted to know that you enjoyed the ocean view from your room . The team is indeed proud to have had the opportunity to serve you and show you their true hospitality.We look forward to welcoming you back with us again should your travel visit brings you back to Kota Kinabalu, Sabah!Kind regards,

6/10 - 괜찮아요

SO YEON

hope for more clean
2023년 7월에 4박 숙박함
답변 제공: Gerry D'Cruz - General Manager 님, 2023년 7월 18일
Dear So Yeon,Please be assured that we highly value all of your comments and will definitely seek to fine-tune our systems and procedures appropriately. Only with valuable feedback like yours are we able to continuously improve our service quality to provide our guests with a warm and comfortable stay.

10/10 - 훌륭해요

Sol

2023년 7월에 3박 숙박함
답변 제공: Gerry D Cruz - General Manager 님, 2023년 8월 7일
Dear Sol,Thank you for your review. It was an absolute pleasure to have you with us during your vacation and provide the service level and experience that left you satisfied. As a passionate team of professionals we always do our best to make sure that our guests have time of their life and collect more than just good memories, but the amazing holistic feeling of joy, peacefulness and beauty with them. We are looking forward to be welcoming you again.

8/10 - 좋아요

Seo Yeon

좋아요: 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2023년 7월에 2박 숙박함
답변 제공: Gerry D'Cruz - General Manager 님, 2023년 7월 10일
Dear Seo Yeon,Thank you for taking time to share your recent stay experience with us.We certainly look forward to welcoming you back to stay again as our valuable guests.

8/10 - 좋아요

JIN SEO

가족 여행
좋아요: 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
전반적으로 만족합니다.
대체로 만족해요~ 서비스도 좋았고, 모두 친절했으며 호텔이 5성급이라 편하게 잘 묵었어요. 특히 방 2개였는데 붙어있는 방 주셔서 편리하게 왔다갔다..ㅋㅋ 엑스트라 베드가 솔드아웃이라 조금 불편했지만 그래도 생각보다 넓어서 잘 잤어요~ 다만 바닥이 카펫이고, 침구에서 살짝 냄새가 났는데.. 그거 제외하고는 아주 좋았어요^^
2023년 6월에 4박 숙박함
답변 제공: Gerry D'Cruz - General Manager 님, 2023년 6월 26일
Dear Jin Seo,Thank you for sharing your delightful experience with us. Your wonderful comments warm our heart and give us great motivation in providing you the best service. We look forward to the pleasure of welcoming you back in the near future!

6/10 - 괜찮아요

KIM YONG CHO

2023년 6월에 4박 숙박함
답변 제공: Gerry D'Cruz - General Manager 님, 2023년 7월 17일
Dear Kim Yong Cho,Thank you for being our Guest, my team and I hope to have the opportunity to welcome you back for an improved experience when your next travel brings you to Kota Kinabalu.

10/10 - 훌륭해요

Hangsoo

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Sooooo nice people are working here. Every minute I stayed here was quite impressive. Wish I could visit again Thanks!
2023년 6월에 2박 숙박함
답변 제공: Gerry D'Cruz- General Manager 님, 2023년 6월 23일
Dear Hangsoo,Thank you for taking the time to share such a lovely review following your recent stay with us.My team and I are heartened to hear that the thoughtful service offered by the hotel made your stay memorable.Once again, thank you again for choosing to stay with us, we look forward to welcome you back soon

10/10 - 훌륭해요

DONGHOON

아이를 동반한 가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
very good place
2023년 6월에 4박 숙박함
답변 제공: General Manager, Pacific Sutera Hotel 님, 2023년 6월 6일
Dear Donghoon,Thank you very much for your feedback regarding your stay at The Pacific Hotel and we are pleased that you had a great holiday.We look forward in welcoming you back soon.Kind regards,Gerry D'CruzGeneral Manager

8/10 - 좋아요

??

아이를 동반한 가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
전반적으로 깔끔했구요. 마젤란 수영장까지 이용할수있어서 너무 좋았어요. 수온도 놀기 너무 좋았어요. 시내쪽과는 거리가 있어요.
2023년 5월에 2박 숙박함
답변 제공: General Mnager, The Pacific Sutera Hotel 님, 2023년 5월 9일
Thank you for your review of our hotel. We are glad that you enjoyed staying with us.We shall look forward to welcoming you back again on your future visits to Kota Kinabalu, SabahKind regards,Gerry D'CruzGeneral Manager

6/10 - 괜찮아요

Su-kyung

아이를 동반한 가족 여행
좋아요: 청결 상태
별로예요: 직원 및 서비스
처음 묵은방은 수압이 너무 약해 하루에 한번씩 변기가 막히고 새벽5시마다 무슬림 기도소리에 잠이깨서 참다못해 3일째 방을 바꿨습니다. 12층으로 옮기고나서는 소음은 사라졌지만 여전히 변기는 물이 약하고 방키는 오류가나서 기껏 애데리고 12층 올라가면 방문이안열리는 사태가 자꾸 발생했습니다. 조식은 다른곳에 비해 너무 별로고 직원들 태도도 카운터에 있는 사람들빼고는 정말 엉망.. 그냥 정말 물놀이 좋아하는 아이들을 위해 물놀이만 생각하고 가면 갈만합니다.
2023년 3월에 4박 숙박함
답변 제공: Resort Management Team 님, 2023년 3월 23일
We are sorry to hear about the issues you experienced during your stay with us. We apologize for any inconvenience caused by the water pressure and the noise disturbance you encountered in your initial room, which caused you to move to the 12th floor. We regret that you also had difficulty with the room key and found the breakfast unsatisfactory.We understand your frustration with these issues and assure you that we are taking steps to improve the water pressure in our rooms and to address the noise disturbance caused by the nearby prayers. We have also taken measures to ensure that our staff members are providing the level of service and attitude that our guests expect.Thank you for taking the time to provide us with your feedback. We value your opinion and hope to have the opportunity to serve you better in the future.

10/10 - 훌륭해요

minho

2023년 3월에 3박 숙박함
답변 제공: Resort Management Team 님, 2023년 3월 23일
Thank you for your kind review.

10/10 - 훌륭해요

Sang-sub

2023년 2월에 2박 숙박함
답변 제공: Resort Management Team 님, 2023년 3월 2일
Thank you for your review.

10/10 - 훌륭해요

CHUNGHEE 님, kangseoku

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
2인실인데 거실에 화장실이 하나더 있어서 매우 편했어요. 결혼기념일이라고 했더니 키스백조 수건 장식을 침대에 해주었어요. 고맙네요
2023년 1월에 2박 숙박함
답변 제공: Resort Management Team 님, 2023년 2월 22일
Dear Chunghee, We are thrilled to hear that you had a comfortable stay with us, especially on such a special occasion as your wedding anniversary! It was our pleasure to provide a little extra touch of romance with the swan towel decoration on the bed. We hope to welcome you back soon for another memorable stay!

10/10 - 훌륭해요

Daljoong

답변 제공: Gerry D Cruz - General Manager 님, 2023년 11월 6일
Dear Daljoong,We deeply appreciate you taking the time to share your experience at The Pacific Sutera Hotel. We are thrilled to hear that you thoroughly enjoyed your stay with the gracious hospitality of our team members. We eagerly anticipate the opportunity to welcome you back for another enriching and restorative visit.Kind regards,

10/10 - 훌륭해요

BYEONG OK

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2022년 12월에 3박 숙박함
답변 제공: Resort Management Team 님, 2023년 1월 15일
We appreciate your feedback and are delighted you had a pleasant experience with us. We hope to see you again very soon.

10/10 - 훌륭해요

yeongcheol

2022년 12월에 3박 숙박함
답변 제공: Resort Management Team 님, 2023년 1월 15일
We appreciate your feedback and are delighted you had a pleasant experience with us. We hope to see you again very soon.

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
최고네요
너무너무너무 맘에 들었어요 골프장뷰 정말 멋있고 객실도 리모델링되어 깨꿋하고 청소상태도 너무 좋아요 직원분들 모두 다 너무 친절하고 흠잡을게 하나도 없네요 조식도 너무 맛있어요
2022년 11월에 4박 숙박함
답변 제공: Central Reservation 님, 2022년 12월 9일
Thank you for your positive feedback.

2/10 - 너무 별로예요

Minjae

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2020년 2월에 1박 숙박함
답변 제공: Anastasia 님, 2020년 2월 27일
Thanks for staying with us. We are delighted being the chosen hotel in your recent stay in Kota Kinabalu.We work hard to make our guests happy and appreciate your positive feedback. It would be highly appreciated if you are planning a return –visit, we’ll all be here to welcome you back. Your valuable feedback is our priority. Looking forward to meet you again.

8/10 - 좋아요

CHAYOUNG

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
식당 조식의 신선도
이용 경험이 있어 기대를 하고 다시 찾은 호텔입니다. 음식이 훌륭했었는데, 이번에 다시 찾았을 때는 실망스러웠어요. 주된 이유가 투숙객이 적다보니 음식의 종류도 적고 양도 적었다고 이해가 되지만, 야채샐러드 상태는 신선하지 않았고 특히 과일은 매우 실망스러웠어요. 첫째날, 수박은 오래되어 뭉개진 채로 나와 정말 손이 가지 않았고 셋째날, 샐러드용야채에서는 검은 물이 접시에 묻어났어요. 다시 내려놓을 수 밖에 없었어요. 주스용 유리컵에 초파리도 묻어있었어요. 식당 청결에 더 신경써야할 거 같아요. 룸 청소 상태나 직원들의 친절도에는 만족합니다.
2020년 2월에 4박 숙박함
답변 제공: Anastasia 님, 2020년 2월 22일
We’re sorry you were unhappy. We’ll work hard to fix the issue you experienced. We will try our best next time to improve and make our guest happy and have a pleasant –stay with us. Please advise your current room number for our further reference. Thank you for letting us know. We’re sorry once again

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

단체 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2020년 2월에 2박 숙박함
답변 제공: Bryan 님, 2020년 2월 20일
Thanks for staying with us. We are delighted being the chosen hotel in your recent stay in Kota Kinabalu.We work hard to make our guests happy and appreciate your positive feedback.

6/10 - 괜찮아요

SUN YOUNG

만족스럽지만 별로 또 가고 싶진 않은 호텔
처음 배정 받은 방은 10층 디럭스 골프뷰룸이었습니다. 발코니도 있고 뷰도 매우 좋아서 아주 만족스러웠습니다. 근데 첫날밤 새벽에 도착하긴 했지만 옆방소리도 좀 들리고 전반적으로 호텔이 방음이 잘 안되는거 같다는 느낌을 받았습니다. 그리고 둘째날 밤, 윗 층에 있는 호라이즌 바 소음이 너무 심해서 방을 바꿔달라고 했었습니다. 5층에 있는 방으로 뷰는 좀 다르겠지만 같은 디럭스 골프뷰라고 해서 기분 좋게 바꿔 쓰려고 했는데 막상 가서 보니 아래와 같은 말도 안되는 뷰의 방이었습니다. 기분이 나빴던 부분은 이런 뷰의 방도 디럭스 골프뷰라는 룸으로 누군가에게는 배정될 수 있다는 점입니다. 결국은 리셉션 가서 다시 방 바꿔 달라고 하고 3층의 발코니 없는 디럭스 골프뷰 룸 받아서 남은 일정 지냈습니다. 전반적인 호텔 사용은 만족이었지만 이름값 있는 호텔이고 적지 않은 돈 내고 디럭스 골프뷰 룸 정했는데 저런 뷰의 방을 받을 수도 있다는 점도 알고 계시길 바랍니다.
처음 받은 10층 디럭스 골프뷰 룸
소음으로 변경 받은 5층 디럭스 골프뷰 룸(무슨 옥상 같은 곳이 보임)
2020년 2월에 4박 숙박함
답변 제공: Bryan 님, 2020년 2월 19일
Thanks for staying with us. We are delighted being the chosen hotel in your recent stay in Kota Kinabalu.We work hard to make our guests happy and appreciate your positive feedback.

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

연인과의 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
우선 방이 깨끗했고 직원분들도 친절했습니다. 그리고 라운지도 이뻤고 리조트안에서 놀기에 굉장히 잘 되어있는것 같습니다.
2020년 1월에 1박 숙박함
답변 제공: Bryan 님, 2020년 2월 3일
Thanks for staying with us. We are delighted being the chosen hotel in your recent stay in Kota Kinabalu.We work hard to make our guests happy and appreciate your positive feedback.

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2020년 1월에 4박 숙박함
답변 제공: Bryan 님, 2020년 2월 3일
Thanks for staying with us. We are delighted being the chosen hotel in your recent stay in Kota Kinabalu.We work hard to make our guests happy and appreciate your feedback.

4/10 - 별로예요

hwa lim

가족 여행
별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
수영장말곤 별루예여
좋은방으로 업그레이드 해주셨어요..덕분에 넓게 사용했어요..근데 확실히 노후가 많이되긴해서..쇼파도 침대도 냄새가 좀 나요...수영장은 넓고 좋은데 조식이 진짜 맛없어요..왠만한건 다 잘먹고 조식을 좋아하는 편인데..진짜 최악의 조식이였어요..
2020년 1월에 2박 숙박함
답변 제공: Bryan 님, 2020년 1월 24일
We’ll work hard to fix the issue you experienced. We will try our best next time to improve and make our guest happy and have a pleasant –stay with us. Thankyou for letting us know. We’re sorry once again.

4/10 - 별로예요

실제 이용하신 고객

가족 여행
별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 객실의 편안함
정말 특가로도 다시 가고 싶지 않습니다.
특가가 떠서 이그제큐티브 스위트룸을 2박 3일 예약했어요. 체크인 후 방에 갔는데 쇼파는 먼지를 청소기로 한번도 안빨았는지 발자국에 덩어리 먼지가 있었고, 룸 전화는 먹통에 욕실에는 새수건일텐데 발자국이 남아있어요^^?! 그리고 반신욕하려고 베쓰밤까지 챙겨갔는데ㅠ 욕조를 보자마자 경악했습니다. 직접 청소해서 사용했고, 샤워부스는 곰팡이가 물이 닿으니 벽에서 떨어지더군요. 다음날이 되어서는 더 심했습니다. 욕실 어매니티 사용했던건 일절 치워주지도 않았고 채워놓고 수건 갈아놓고 간게 어딘가~ 싶을 정도였어요. 게다가 베개 커버는 노란얼룩이 있었고 화장대처럼 쓰던 곳은 관광 갔다 온 사이 어떻게 정리를 해주신건지 없던 얼룩이 생겨있었어요. 수십군데 호텔을 가봤지만 이렇게 정리 안해주는 곳은 처음이었고, 샤워 가운도 새로 채워주지도 않더라구요. 화장실 2개중 한곳은 좀 어두웠지만 샤워가운도 뭐 그럴 수 있습니다. 그치만 너무...더러워요. 테이블도 제가 체크인하면서 발견한 얼룩이 그대로...였거든요.. 코타 선셋을 너무 보고 싶어서 간건데 비행기며 호텔까지 완벽하게 예약했다고 생각했지만 호텔만 아니었으면 완벽했을 것 같아요. 또 호텔 로비 카페볼레에서 저녁 먹는데 진짜 황당하게도 머쉬룸 스프가 맛이 상했더라구요..긴가민가 했지만 배앓이를 엄청 했습니다ㅠㅠ거기다 직원이 존맛탱! 예뻐! 나 멋있지? 어디서 왔어? 귀여워? 등등 말만 안걸었어도 좀 참아봤을텐데 불편했어서 남깁니다. 아! 그래도 조식은 먹을만 했어요...또~ 콘센트도 끼울 수 있는 곳이 저어어엉말 별로 없습니다. 기대가 컸던건지 좋으셨던 분들도 당연 더 많으시겠지만 저는 여지껏 여행이며 출장이며 썼던 호텔들 중에 가장 최악이었습니다. 하나 즐거웠던건 핑크빛의 엄청난 선셋을 보고 돌아왔는데 욕조에 도마뱀이 놀고 있었던 것과 어매니티 칫솔이 좋았다는 것?!<<<ㅠㅠㅠㅠㅠ모르는 다른 가족분들과 더러움을 토론했네요. 아! 수영장도 좋은편입니다..너무 불평만 쓴 것 같은데 이것도 최대한 참고 쓴거예요. 호텔 시설과 서비스 다시금 신경써주셨으면 좋겠네요. 직원 2명이 위아래로 훑어보며 이름이 뭐냐고 물어서 굉장히 화가 났었거든요^^...끝까지 불평만 남겨서 죄송하지만 고쳐졌으면 해서 구구절절 남깁니다.
2020년 1월에 2박 숙박함
답변 제공: Bryan 님, 2020년 1월 24일
Dear sir / Madam, We’ll work hard to fix the issue you experienced. We will try our best next time to improve and make our guest happy and have a pleasant –stay with us. Thankyou for letting us know. We’re sorry once again.

4/10 - 별로예요

SungJoon

좋아요: 객실의 편안함
별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
bad
The stamper was put on in front of the beach towel picker, and the pool staff tried to give him alcohol balls just because the band ran out. So when I tried to go to the information center, the staff got my band. Also, when the ants came out of the room and told the Information Center, they were saying that they had eaten the room without a word of apology and that they would send pesticides. It's under renovation, so I couldn't rest in the room during the day.
2020년 1월에 2박 숙박함
답변 제공: Bryan 님, 2020년 1월 24일
Dear Sir / Madam, We’ll work hard to fix the issue you experienced. We will try our best next time to improve and make our guest happy and have a pleasant –stay with us. Thankyou for letting us know. We’re sorry once again.

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
방은 전반적으로 깨끗하고 좋습니다 콘센트가 말레이시아 표준3구뿐이고, 어댑터는 한 방에 1개씩만 지급됩니다. 다인실을 쓰실경우 멀티탭 or 추가 어댑터를 챙기는게 좋습니다
2019년 12월에 3박 숙박함
답변 제공: Bryan 님, 2020년 1월 24일
Thanks for staying with us. We are delighted being the chosen hotel in your recent stay in Kota Kinabalu.We work hard to make our guests happy and appreciate your positive feedback.

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스
별로예요: 객실의 편안함
객실 옆에 라운지바는 정말 아닌것 같습니다.
전 지난 3년간 매해 연말을 수트라 호텔에서 보냅니다. 그만큼 만족도가 컸었기 때문인데요, 이번 여행은 정말 힘들었습니다. 12층 Club room층에 라운지바가 생기면서 새벽까지 음악소리와 취객들 소음때문에 잠을 잘수가 없었습니다. 객실과 바로 붙은 자리에 시끄러운 음악을 트는 라운지바를 만든것도 이해할수가 없고, 그러면서 객실의 소음 방지등에는 전혀 신경을 쓰지 않는것같아 실망이 큽니다.
2019년 12월에 4박 숙박함
답변 제공: Bryan 님, 2020년 1월 24일
Dear sir / madam, We’ll work hard to fix the issue you experienced. We will try our best next time to improve and make our guest happy and have a pleasant –stay with us. Thankyou for letting us know. We’re sorry once again.

8/10 - 좋아요

JUNGKYU

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
퍼시픽 수트라 호텔 숙박 기
청결한 룸 상태, 친절한 직원, 훌륭한 수영장 어린이 동반하는 3인 가족이 여행 하기 아주 좋은 장소 입니다 단 아침 조식은 호텔 분위기에 비해 meal 구성이 훌륭하지 못하다고 생각 합니다
2019년 12월에 3박 숙박함
답변 제공: Bryan 님, 2020년 1월 24일
Thanks for staying with us. We are delighted being the chosen hotel in your recent stay in Kota Kinabalu.We work hard to make our guests happy and appreciate your positive feedback.

10/10 - 훌륭해요

YOUNGHEE

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2019년 12월에 2박 숙박함
답변 제공: Bryan 님, 2020년 1월 24일
Thanks for staying with us. We are delighted being the chosen hotel in your recent stay in Kota Kinabalu.

4/10 - 별로예요

Suk Yeon

가족 여행
별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2019년 12월에 3박 숙박함
답변 제공: Anastasia 님, 2020년 1월 7일
Thanks for staying with us. We are delighted being the chosen hotel in your recent stay in Kota Kinabalu.We work hard to make our guests happy and appreciate your positive feedback. It would be highly appreciated if you are planning a return –visit, we’ll all be here to welcome you back. Your valuable feedback is our priority. Looking forward to meet you again.

8/10 - 좋아요

HYUNGJUN

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2019년 12월에 1박 숙박함
답변 제공: Bryan 님, 2020년 1월 24일
Thanks for staying with us. We are delighted being the chosen hotel in your recent stay in Kota Kinabalu.