야외 수영장, 일광욕 의자

머큐어 반둥 시티 센터 여행 후기

4 out of 5
머큐어 반둥 시티 센터
Jalan Lengkong Besar 8, Bandung

이용 후기

8.0

매우 좋아요

평점 10 - 훌륭해요. 64개 이용 후기 중 23개" "
평점 8 - 좋아요. 64개 이용 후기 중 26개" "
평점 6 - 괜찮아요. 64개 이용 후기 중 6개" "
평점 4 - 별로예요. 64개 이용 후기 중 6개" "
평점 2 - 너무 별로예요. 64개 이용 후기 중 3개" "

8.4/10

청결 상태

8.2/10

직원 및 서비스

7.4/10

편의 시설/서비스

8.0/10

숙박 시설 상태 및 시설

8.4/10

친환경

이용 후기

8/10 - 좋아요

MIKWANG MACHINERY

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
good position
2023년 2월에 3박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2020년 10월에 3박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
가성비 굳. 테라스 수영장도 굳
2018년 10월에 2박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Enny

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Friendly staff , clean hotel. I enjoyed their breakfast menu. Overall it was a good experience
2024년 2월에 8박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Adi

2024년 2월에 1박 숙박함

8/10 - 좋아요

Shella

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Stayed here for a business trip with a total of 4 nights. The check in was quick, received a room upgrade, the food is good and the room condition is excellent. I pretty much enjoy the location and the atsmophere in the hotel. Highly recommended.
2024년 2월에 4박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

karla

아이를 동반한 가족 여행, 가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
The breakfast buffet was awesome
2022년 8월에 2박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Bryan

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2022년 7월에 1박 숙박함

8/10 - 좋아요

djoko

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Ok Hotel
Parking space is very limited and small. Room is sizeable but no hand soap and only 2 big towels. Internet is fast. Breakfast is good.
2022년 1월에 1박 숙박함

8/10 - 좋아요

stephanus paulus

2021년 11월에 1박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

IRWAN

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Great place to stay in Bandung
A great place and location. Convenient to go around within the City
2021년 8월에 1박 숙박함

8/10 - 좋아요

Eddy

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2021년 8월에 1박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Marthen

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2021년 5월에 1박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

출장 여행
좋아요: 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Hotel needs to improve their service and cleanliness.
2020년 12월에 2박 숙박함

8/10 - 좋아요

Ashwani

출장 여행
좋아요: 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2020년 12월에 1박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

출장 여행
좋아요: 숙박 시설 상태 및 시설
Service response need to improve
Hotel is okay, but they need to improve their room service. Specially sanitising rooms properly. No iron board in the room. And they provide only two water bottles in a day. Operator/ room service is not very responsive as for even asking for towels they took some time more than 20 min. So definitely hotel need to improve service
2020년 12월에 1박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2020년 8월에 1박 숙박함
답변 제공: Tomy Yovan - General Manager 님, 2020년 9월 16일
Thank you for giving us a great review and perfect score. We appreciate your wonderful comments, as we look forward to your next visit. Thank you again for staying with us, feel welcome

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 객실의 편안함
It’s ok hotel/stay
Rooms looks old, shower water pressure inadequate. Good staff. Breakfast quality so-so
2020년 8월에 4박 숙박함
답변 제공: Tomy Yovan - General Manager 님, 2020년 9월 16일
Thank you for sharing your wonderful experience on your recent stay with us. It's such a pleasure for me to read a positive feedback from satisfied guest. Every guest comment is very valuable for us, and we do apologize for your unexpected experience, we will take this up with the Team to find out where the flaws occurred and avoid this in the future to give our guest a better experience. We wish have another chance to welcoming you back and give another memorable experience stay.

10/10 - 훌륭해요

chika

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
sangat baik
2020년 7월에 1박 숙박함
답변 제공: Tomy Yovan - General Manager 님, 2020년 9월 16일
Kami sangat berterima kasih atas komentar Anda mengenai kunjungan Anda di Mercure Bandung City Centre. Sangat menyenangkan bagi kami untuk menerima komentar positif, dan kami berharap kunjungan Anda berikutnya akan sama memuaskan seperti kunjungan sebelumnya.

8/10 - 좋아요

Wulan

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2020년 7월에 1박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Tiara Lara

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2020년 5월에 1박 숙박함

8/10 - 좋아요

Fransiskus

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2019년 12월에 1박 숙박함

8/10 - 좋아요

Fransiskus

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Good Hotel
Hotel bersih dan lokasi nyaman.
2019년 10월에 2박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

kkkk 님, Tokyo

연인과의 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스
별로예요: 편의 시설/서비스
シャワーの水圧とお湯がチョロチョロで(悲しい)疲れを癒やすためにシャワーはかなりホテルのイメージを左右してしまいます。改善したらまた是非利用したい。
2020년 1월에 6박 숙박함
답변 제공: General Manager 님, 2020년 2월 14일
Dear Valued Guest, Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Mercure Bandung City Centre. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. At Mercure, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence. We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely, Tomy Yovan Andriansyah General Manager

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

연인과의 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Like the spacious room and bathroom and pool on level 15th. Dislike the old towels.
2019년 12월에 3박 숙박함
답변 제공: General Manager 님, 2020년 1월 11일
Dear Valued Guest, We very much appreciate your comments regarding your stay at the Mercure Bandung City Centre, It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely, Tomy Yovan Ardiansyah General Manager

10/10 - 훌륭해요

kevin

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
New and confortable
This has the feel of a new hotel. The room was comfy and stylish. We loved lounging at night on the rooftop terrace next to the swimming pool. The morning swim with city overview was nice as well altough the pool is somehow on the small side and the water was a bit chilly. Very nice experience overall.
2019년 12월에 2박 숙박함
답변 제공: General Manager 님, 2020년 1월 11일
Dear Bapak Kevin, We very much appreciate your comments regarding your stay at the Mercure Bandung City Centre, It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely, Tomy Yovan Ardiansyah General Manager

10/10 - 훌륭해요

Tony

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Baik
2019년 12월에 1박 숙박함

4/10 - 별로예요

Elizabeth

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스
별로예요: 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Not recommended for a Business trip
The rooftop pool has amazing views. However, there are no umbrellas. The rest of the hotel was very disappointing. No toilet roll or towel holders, as TV that kept coming on automatically (including after a power cut in the middle of the night), very noisy, etc. Renovation works ongoing, causing noise at bad times.
2019년 10월에 6박 숙박함
답변 제공: General Manager 님, 2019년 11월 4일
Dear Mrs. Elizabeth, Thank you for taking the time to tell us about your experience at Mercure Bandung City Centre. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. We apologies for the inconvenience caused as currently we are upgrading the hotel facilities. Towel holders, TV issue has been discussed with the department concern. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence. We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely, Tomy Yovan Andriansyah General Manager

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 직원 및 서비스
2019년 10월에 1박 숙박함
답변 제공: GM 님, 2019년 10월 28일
Dear Sir/Madam, Thank you for taking the time to tell us about your experience at Mercure Bandung City Centre. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely, Tomy Yovan Andriansyah General Manager

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
2019년 9월에 4박 숙박함

2/10 - 너무 별로예요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태
별로예요: 직원 및 서비스, 객실의 편안함
午後4時のチェックインで部屋の準備が未だ、だと。。。。。話しにならないですね。 また、これは施設の問題ではありませんが、ホテル周辺の喧騒が激しい。 恐らく二度と泊まらないです。
2019년 9월에 1박 숙박함
답변 제공: General Manager 님, 2019년 9월 19일
Dear Anonymous, Thank you for taking the time to tell us about your experience at Mercure Bandung City Centre. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. We apologize for the inconvenience caused during check in. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence. We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely, Tomy Yovan Andriansyah General Manager

8/10 - 좋아요

Alex

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스
별로예요: 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Bed creaky right side very badly. No dressing table.
2019년 8월에 2박 숙박함

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Sportschool en de begeleider daar ( Dewi) Restaurant en service daar. Gastdame ( Angel Tania ) erg beleeft en behulpzaam. Kom hier vast weer als ik ooit weer naar Indonesie ga.
2019년 7월에 4박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
2019년 6월에 4박 숙박함

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
2019년 5월에 1박 숙박함

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Good for stay.
It was good.
2019년 4월에 2박 숙박함
답변 제공: General Manager 님, 2019년 5월 20일
Dear Guest, Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon! Sincerely, Tomy Yovan Andriansyah. General Manager

4/10 - 별로예요

실제 이용하신 고객

연인과의 여행
별로예요: 청결 상태, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
The toilet was flooded! Disappointing for a new hotel
2019년 4월에 3박 숙박함
답변 제공: General Manager 님, 2019년 4월 23일
Dear Anonymus, Thank you for taking the time to share your feedback. While I wish you had a better experience, it is feedback like this that we learn from and use to improve. We work hard to deliver an exceptional guest experience, and it's apparent in this case that we fell short. If you give us a chance to earn back your trust, I can assure you that we will do our best to give you the great hotel experience that so many of our guests have grown so fond of. Sincerely, Tomy Yovan Andriansyah General Manager

6/10 - 괜찮아요

Kaz

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설
I like the atmosphere there. Very cosy and quiet. However, the service was slow and the quality food was unperposition. The price and the quantity was irrelevant
2019년 3월에 4박 숙박함
답변 제공: General Manager 님, 2019년 4월 9일
Dear Kaz, Thank you for taking the time to tell us about your experience at Mercure Bandung City Centre. First I am happy that you like the hotel atmosphere, however I am sorry for the experience which did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. At Mercure, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence. We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely, Tomy Yovan Andriansyah General Manager

10/10 - 훌륭해요

sook meng

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
I love the hotel and hotel room, so good......
2019년 3월에 3박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
i asked for an upgrade of the room, but front desk never explain clearly what I'm paying the extra for
2019년 3월에 4박 숙박함
답변 제공: General Manager 님, 2019년 3월 29일
Dear Sir/Madam, Thank you for taking the time to tell us about your experience at Mercure Bandung City Centre. Allow me to inform you that it was for the upgrade fee since the room rate you booked has a different rate with room that you have stayed. However we will share your feedback with team to improve our level of service. Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon! Sincerely, General Manager

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2019년 2월에 1박 숙박함

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Awesome location with lots of food and amenities nearby
2019년 2월에 2박 숙박함

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
2019년 1월에 2박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Troy

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Mercure bagus
Great place to stay.location is good close to Asia Africa and plenty of good places to eat nearby
2019년 1월에 7박 숙박함

4/10 - 별로예요

Cathrine

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 객실의 편안함
Disappointing
If you want to relax I don’t recommend this place. The walls is not very good isolated and there is no quiet zone inn the hall. It wasn’t just a little noisy, but I got woken up several times of slamming doors, children running and screaming. And they also start vacuum the hallway pretty early to. And it’s not like a normal vacuum. It’s sounds like a industrial vacuum. They also turn on music 06.00 in the hall The service is good, but it could been better and also the cleaning of rooms and sheets. I mean the hotel opened one year ago, but still the sheets and carpets look much older than that. The hotel looks very nice, but all in all I don’t think it’s worth it.
2018년 12월에 6박 숙박함

2/10 - 너무 별로예요

Dennis

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Mercure-label zeker niet waard...
Ik ben geen grote fan van de Mercure hotels, maar het verblijf in dit hotel in Bandung is wel heel erg teleurstellend verlopen. Ik heb hier voor mijn werk 4 nachten doorgebracht. Het management van het hotel is onvoldoende op de hoogte van de wereldwijde standaarden van de keten. - Kamer was niet schoon (kruimels en druppels massageolie op de nachtkastjes). Vlekken op stoel... - Schoonmaak van de kamers vaak pas na 16:00 uur. Onduidelijk systeem om aan te geven dat de kamer kan worden schoongemaakt (zowel een lampje als een kaartje aan de deur), - Handdoeken worden niet dagelijks vervangen, maar opgeraapt van de vloer en weer opgehangen. Grote vlekken in de handdoeken. Soms waren ineens handdoeken weg en had ik er nog maar eentje over. - Kamers zijn erg gehorig, met name naar de gang. Het hotel is een familiehotel en kinderen spelen al vroeg in de ochtend in de gang. - Overlast van de club (muziekcafe), die onderin het hotel is gelegen. - Lampen bij het bed waren defect. - Masterschakelaar bij het bed was ook defect, waardoor ik steeds naar het halletje moest lopen om het licht aan de doen. In het donker in de nacht erg lastig. - Hoewel dit een nieuw hotel is, was er al behoorlijk was slijtage aan muren en kasten in de kamer (fineer van de kasten gescheurd / getrokken). - Hotel is gelegen bij een moskee (oproep gebed om 4:00 uur). - Laundry service: na de was zaten er meer vlekken in de kleding dan ervoor. - Positief was de service van de receptie.
2018년 12월에 4박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

2018년 12월에 3박 숙박함

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2018년 12월에 2박 숙박함

8/10 - 좋아요

Murat Can

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2018년 12월에 1박 숙박함

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Hotel was nice enough, but the suite wasn't really worth it - traffic noise and not really suitable for family (probably better to have 2 adjacent rooms). Breakfast was a bit crowded and fairly average.
2018년 7월에 3박 숙박함