표시된 모든 이용 후기는 실제 고객 경험을 기반으로 하며, 저희를 통해 숙박을 예약하신 고객님만이 이용 후기를 제출하실 수 있습니다. 저희는 지침에 따라 이용 후기를 검증하고 긍정적인 이용 후기와 부정적인 이용 후기를 모두 게시합니다.자세한 정보새 창에서 열림
평점 10 - 훌륭해요. 73개 이용 후기 중 15개" "
10 - 훌륭해요
15
평점 8 - 좋아요. 73개 이용 후기 중 35개" "
8 - 좋아요
35
평점 6 - 괜찮아요. 73개 이용 후기 중 18개" "
6 - 괜찮아요
18
평점 4 - 별로예요. 73개 이용 후기 중 3개" "
4 - 별로예요
3
평점 2 - 너무 별로예요. 73개 이용 후기 중 2개" "
2 - 너무 별로예요
2
6.8/10
청결 상태
8.0/10
직원 및 서비스
7.4/10
편의 시설/서비스
6.8/10
숙박 시설 상태 및 시설
이용 후기
8/10 - 좋아요
SEONGAE
2020년 1월 17일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
K게스트하우스 동대문5 숙박후기
건물입구가 생각외로 좀 위험해보여서 걱정했는데 계단올라가서 게스트하우스를 접하니 맘이 놓였어요. 어린애를 데리고 오기에는 좀 불편할 수도 있겠다 싶어요. 다른 투숙객들이 다들 조용하니 사용해 주셔서 좋았어요. 5층건물의 5층에 묵었는데 엘리베이트는 없었어도 별 불편은 없었어요. 아침에 게스트하우스로비에 마련된 식빵이랑 모닝빵, 잼,버터,커피,기타 음료, 씨리얼이랑 우유 등등 잘 먹었어요. 룸의 침구가 깔끔하지 못하다는 인상이 좀 있었디만 좀 사용감있는 침구류여서 세탁한 느낌은 있었지만 깔끔해보이지는 않았어요.
SEONGAE
2020년 1월에 1박 숙박함
답변 제공: amy 님, 2020년 2월 11일
저희 숙소 이용후기를 남겨 주셔서 감사드립니다.
저희의 고객 서비스 및 진행 중인 개선에 대한 고객님의 의견에도 다시 한번 감사의 말씀을 드립니다.
저희 직원들은 최상의 고객 서비스를 제공하기 위해 노력하고 있으며, 고객님의 숙박기간 편안함 느끼셨다니 기쁘게 생각합니다.
불편하셨던 점이 있다면 더 나은 시설과 서비스 제공을 위해 계속해서 노력할 것입니다.
고객님의 다음 서울여행에서 다시 뵙기를 기대합니다.
감사합니다.
おはようございます
利用後記を残していただきありがとうございます。 まず、お客様のご迷惑をおかけしましたら、お詫びいたします。 より良い施設とサービスの提供のため、お客様がおっしゃったすべての事項について見ていくことを約束します。 よろしければ、お客様の経験についてより多くのお話をしたいと思います。 お客様と他のご宿泊のお客様のための宿泊及びサービスの改善に大変役立つと思います。
ご宿泊に感謝申し上げ、またお会いできる機会があることを期待しております。
Hello.
Thank you for your review. First of all, I apologize if you felt uncomfortable. We promise to look at everything you have said for better facilities and service delivery. If you don't mind, I'd like to talk more about your experience. I think it will help us improve our accommodation and service for you and other guests.
Thank you for your stay and I look forward to seeing you again.
6/10 - 괜찮아요
실제 이용하신 고객
2019년 12월 31일
좋아요: 직원 및 서비스
별로예요: 청결 상태, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
실제 이용하신 고객
2019년 12월에 3박 숙박함
답변 제공: 매니져 님, 2020년 1월 15일
안녕하세요.
이용후기를 남겨 주셔서 감사드립니다. 우선 더 나은 시설과 서비스 제공을 위해, 고객님이 평가해주신 모든 사항에 대해 살펴볼 것을 약속드립니다. 괜찮으시면 고객님의 경험에 대해 더 많은 이야기를 나누고 싶습니다. 고객님과 다른 투숙객분들을 위한 숙소 및 서비스 개선에 많은 도움이 될 것으로 생각합니다.
숙박에 감사드리며 다시 뵐 수 있는 기회가 있기를 기대합니다.
6/10 - 괜찮아요
JHUHUEI
2019년 12월 5일
별로예요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
JHUHUEI
2019년 11월에 6박 숙박함
답변 제공: 조민지 님, 2019년 12월 10일
안녕하세요.
이용후기를 남겨 주셔서 감사드립니다. 우선 고객님께서 투숙 기간 동안 겪은 문제들에 대해 사과드립니다. 더 나은 시설과 서비스 제공을 위해 고객님이 말씀하신 모든 사항에 대해 살펴볼 것을 약속드립니다. 괜찮으시면 고객님의 경험에 대해 더 많은 이야기를 나누고 싶습니다. 고객님과 다른 투숙객분들을 위한 숙소 및 서비스 개선에 많은 도움이 될 것으로 생각합니다.
숙박에 감사드리며 다시 뵐 수 있는 기회가 있기를 기대합니다.
10/10 - 훌륭해요
실제 이용하신 고객
2019년 11월 30일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
실제 이용하신 고객
2019년 11월에 2박 숙박함
답변 제공: manager 님, 2019년 12월 13일
Hello.
First of all, thank you for leaving me a review.
Our employees are committed to providing the best customer service and will continue to work toward better facilities and service delivery. We look forward to seeing you again on your next trip to Seoul.
Hello.
First of all, thank you for leaving me a review.
Our employees are committed to providing the best customer service and will continue to work toward better facilities and service delivery. We look forward to seeing you again on your next trip to Seoul.
Hello.
Thank you for leaving me a review.
First of all, we apologize for the problems you experienced during your stay. We promise to look at everything you've said to provide better facilities and services. I'd like to talk more about your experience if you don't mind. We believe it will help improve accommodation and service for you and other guests.
Thank you for your stay and we look forward to seeing you again.
おはようございます
ご利用後記を残していただきありがとうございます。 まず、お客様が宿泊期間中に経験した問題についてお詫びいたします。 より良い施設とサービス提供のために、お客様がおっしゃったすべての事項に目を通すことをお約束いたします。 よろしければお客さんの経験に対してもっと多い話を交わしたいです. お客様と他の宿泊客のための宿所およびサービスの改善に大変役立つと思います。
ご宿泊に感謝しておりますが、またお会いできる機会をお待ちしております。
10/10 - 훌륭해요
실제 이용하신 고객
2019년 10월 22일
실제 이용하신 고객
2019년 10월에 1박 숙박함
답변 제공: manager 님, 2019년 12월 13일
Hello.
Thank you for leaving me a post-use. First of all, we apologize for the problems you experienced during your stay. We promise to look at everything you've said to provide better facilities and services. I'd like to talk more about your experience if you don't mind. We believe it will help improve accommodation and service for you and other guests.
Thank you for your stay and we look forward to seeing you again.
4/10 - 별로예요
Kit Roger
2019년 10월 21일
좋아요: 직원 및 서비스
별로예요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Service ok
breakfast included, but choices were VERY limited, better to just eat at the cstore down the street
clealiness, can't find a word to decribe, experience yourself.
One thing they r really concern is if you check out on time, they will send you message ahead of time to remind you about their strict 11pm check out time, or else.you will have to pay 10000won. Maybe try to improve a bit on cleanliness then you might be able to charge 10000won extra per night. just a suggestiong
Kit Roger
2019년 10월에 4박 숙박함
답변 제공: Amy 님, 2019년 12월 10일
Hello.
First of all, thank you for leaving me a review. Since our breakfast is free, we have stated on our site that bread, milk, and cereal coffee are available. But I'm sorry if you weren't good enough.
Also, because we are guest-houses, not hotels with many rooms, we have strict check-out times.
Because I have to finish cleaning before check-in time. We will try to improve on the inconvenience.
Thank you.
6/10 - 괜찮아요
실제 이용하신 고객
2019년 10월 19일
좋아요: 직원 및 서비스, 객실의 편안함
별로예요: 청결 상태
실제 이용하신 고객
2019년 10월에 2박 숙박함
답변 제공: manager 님, 2019년 12월 13일
Hello.
Thank you for leaving me a post-use.
First of all, I would like to talk more about your experience if you don't mind what you were uncomfortable with during your stay and what improvements you made. We believe it will help improve accommodation and service for you and other guests.
Thank you for your stay and we look forward to seeing you again.
8/10 - 좋아요
실제 이용하신 고객
2019년 10월 16일
별로예요: 청결 상태
실제 이용하신 고객
2019년 10월에 3박 숙박함
답변 제공: manager 님, 2019년 12월 13일
Hello.
Thank you for leaving me a post-use. First of all, we apologize for the problems you experienced during your stay. We promise to look at everything you've said to provide better facilities and services. I'd like to talk more about your experience if you don't mind. We believe it will help improve accommodation and service for you and other guests.
Thank you for your stay and we look forward to seeing you again.
안녕하세요.
이용후기를 남겨 주셔서 감사드립니다. 우선 고객님께서 투숙 기간 동안 겪은 문제들에 대해 사과드립니다. 더 나은 시설과 서비스 제공을 위해 고객님이 말씀하신 모든 사항에 대해 살펴볼 것을 약속드립니다. 괜찮으시면 고객님의 경험에 대해 더 많은 이야기를 나누고 싶습니다. 고객님과 다른 투숙객분들을 위한 숙소 및 서비스 개선에 많은 도움이 될 것으로 생각합니다.
숙박에 감사드리며 다시 뵐 수 있는 기회가 있기를 기대합니다.
10/10 - 훌륭해요
실제 이용하신 고객
2019년 3월 17일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
실제 이용하신 고객
2019년 3월에 7박 숙박함
답변 제공: manager 님, 2019년 5월 1일
저희 숙소 이용후기를 남겨 주셔서 감사드립니다. 저희의 고객 서비스 및 진행 중인 개선에 대한 고객님의 의견에도 다시 한번 감사의 말씀을 드립니다. 저희 직원들은 최상의 고객 서비스를 제공하기 위해 노력하고 있으며, 고객님의 숙박기간 편안함 느끼셨다니 기쁘게 생각합니다. 더 나은 시설과 서비스 제공을 위해 계속해서 노력할 것입니다. 고객님의 다음 서울여행에서 다시 뵙기를 기대합니다.
저희 숙소 이용후기를 남겨 주셔서 감사드립니다. 저희의 고객 서비스 및 진행 중인 개선에 대한 고객님의 의견에도 다시 한번 감사의 말씀을 드립니다. 저희 직원들은 최상의 고객 서비스를 제공하기 위해 노력하고 있으며, 고객님의 숙박기간 편안함 느끼셨다니 기쁘게 생각합니다. 더 나은 시설과 서비스 제공을 위해 계속해서 노력할 것입니다. 고객님의 다음 서울여행에서 다시 뵙기를 기대합니다.
The location is good. Very close to the station. It is better to use Exit 12 as there is no escalator at Exit 8. The staff is very nice. However, there is no lift in the hostel, if you will buy a lot of things, this hostel may not be a good choice. The room is a little bit small. There is no much space if you open your luggage.
Location is very good that it's very closed to the metro.
Appreciated that the guesthouse replied quickly when I asked about the late check-in & early checkout.
Bed was not so comfortable.
Room was average but it's good value for money.
Please be reminded that the guesthouse has no stairs. (I stayed at 5/F but luckily I did not have big luggage)
실제 이용하신 고객
2017년 11월에 3박 숙박함
8/10 - 좋아요
man i
2017년 12월 15일
좋아요: 숙박 시설 상태 및 시설
man i
2017년 12월에 2박 숙박함
2/10 - 너무 별로예요
실제 이용하신 고객
2017년 12월 15일
별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
飯店給的房型與原先預定的不同
強迫消費者接受
不推薦
실제 이용하신 고객
2017년 11월에 4박 숙박함
6/10 - 괜찮아요
실제 이용하신 고객
2017년 12월 7일
별로예요: 숙박 시설 상태 및 시설
Dissapointed to this hotel,there are no provide toothbrush
Thank you for leaving our dormitory for the rest of our stay.
Our employees are working hard to provide the best customer service, and we are pleased to hear that you feel comfortable with your accommodation. We will continue to strive for better facilities and services. I look forward to seeing you again on your next visit to Seoul.
The location is pretty good, only 2 minutes walk to metro. And many restaurant nearby, walk to 중부시장 only take 12 minutes, good for buy kimchi/ fruits and dried foods.
Inside the room is not enough chargers, you need to prepare a longer cable, because the chargers are quite high and behind the TV.
We are so surprised there has mold inside the refrigerator, and it is doesn't work as well.
But the staffs are friendly, we are happy to stay here except the refrigerator.