외관

머큐어 컨벤션 센터 안쫄 여행 후기

4 out of 5
머큐어 컨벤션 센터 안쫄
Jl. Pantai Indah - Ancol Jakarta, Jakarta

이용 후기

7.4

좋아요

평점 10 - 훌륭해요. 184개 이용 후기 중 45개" "
평점 8 - 좋아요. 184개 이용 후기 중 67개" "
평점 6 - 괜찮아요. 184개 이용 후기 중 39개" "
평점 4 - 별로예요. 184개 이용 후기 중 24개" "
평점 2 - 너무 별로예요. 184개 이용 후기 중 9개" "

7.2/10

청결 상태

7.4/10

직원 및 서비스

8.2/10

편의 시설/서비스

7.0/10

숙박 시설 상태 및 시설

8.0/10

친환경

이용 후기

4/10 - 별로예요

hyunman

별로예요: 객실의 편안함
식당 공간 부족
짧은 하루지만 아침식사 아주 부족한 공간으로 줄을 20분 이상 서서 기다려야 하니!!!!. 음식도 짜서 아주 실망
2018년 11월에 1박 숙박함
답변 제공: Francisca 님, 2018년 12월 6일
Dear Mr. Hyunman, Thank you for sharing the comments and our sincere apology for the uncomfortable experience you had during your stay with us. We have shared with the team regarding the breakfast venue as our evaluation and follow up for future improvement. Once again thank you for the feedback. We will keep on improving our effort in giving more suitable performance. Hopefully we still have the chance to welcome you back with a better service than before. Kindest Regards,

8/10 - 좋아요

daijin

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
전반적으로 좋습니다.
2018년 3월에 3박 숙박함

4/10 - 별로예요

실제 이용하신 고객

별로예요: 직원 및 서비스, 객실의 편안함
폭망한 휴가 Mercure Convention Ancol
직원들의 서비스가 너무 엉망이네요 4성급인지 3성급인지 몰라도 이건 영 호텔 서비스라고 하수도 체크인도 너무 서투르고 오래 걸리고 공항에서 호텔 가는 셔틀 버스 문의를 하니 없다고 하고 실벌버드 보내준다고 해서 난 또 그래도 이렇게라도 서비스 하나 하고 기대하고 있었는데 1시간 기달려도 감감 무소식 혹시나 해서 알려준 번호로 전화 했더니 호텔서 연락 받은 택시 기산데 지금 다른 손님 기다리고 있다고 잠시 더 기다리라고해서 뭔가 이상해 물어보니 호텔 서비스가 아니고 요금 내야된다고 아놔~~ 이럴거면 왜 공항에서 1시간씩 기다리게해 공항에 셌고센게 택시인데.. 1시간이나 기다리게하고 요금도 일반 택시 요금 다 내야 한다고하고 어쨌든 다른 택시 타고와서 호텔 체크인 하면서 체크,인 센터옆 Customers Center 담당자한데 상황 얘기했더니 남애기 듣는둥..말하다 말고 내입만 아프겠다 하고 그만둠 2일 묵었는데 호텔내 일식집은 문닫고 메인시강은 비싸고 맛없고 맛사지나 받을까 하니.. 뭔 호텔 마사지가 90분에 30만 루피에 동네 골목 퇴폐 마사지 수준..ㅎ 여튼 다시 가고 싶지 않음
2017년 7월에 2박 숙박함
Dear Valued Guest, Thank you for sharing the comment with us. Our sincere apology for the uncomfortable situation you experienced with us. We have shared your concern regarding the hotel, long check in and airport pick-up, including the Japanese Restaurant food quality as well spa massage service with all leaders concerned for their kind evaluation and thorough follow up for future improvement. Once again thank you for the kind feedback. Hope we still have the chance to serve you and your family better in the near future. Kindest Regards, Francisca Maria Front Office Manager

4/10 - 별로예요

CHULMIN

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
최악의 호텔
세면대가 막혀있고 구더기들이 들식 하였습니다.
답변 제공: Gloria 님, 2017년 4월 25일
Dear Sir, Thank you for sharing the comment with us, and our sincere apology as well for the inconvenience. We have shared with the concerned leaders regarding the sink condition for their immediate follow up and improvement. We will keep on improving our effort in giving more suitable performance. Kindest Regards, Gloria Vera Kristie Quality & Attitude Manager

10/10 - 훌륭해요

HONG NYUN

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
아주 좋았습니다.
답변 제공: Gloria 님, 2017년 4월 5일
Dear Hong Nyun, Thank you for taking the positive comment about your stay here. We have shared with the rest of the staff who would be more motivated in delivering a better service even more. Once again thank you so much for the wonderful feedback given. Truly look forward to your next visit. Warmest Regards, Gloria Vera Kristie Quality & Attitude Manager

4/10 - 별로예요

GILSEON

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
답변 제공: Gloria 님, 2015년 1월 31일
Dear Gilseon, Warmest greetings from Mercure Convention Center, Ancol - Jakarta! Thank you for sharing the feedback with us and our apology for any inconvenience caused. Your feedback is surely ours to follow up and improve for better improvements. Once again thank you for the information given. Kindest Regards, Gloria Vera Kristie Marketing Communications Manager

4/10 - 별로예요

matthew

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
답변 제공: Gloria 님, 2015년 1월 31일
Dear Mr. Matthew, Warmest greetings from Mercure Convention Center, Ancol - Jakarta! Thank you for sharing your constructive feedback with us. However, our apology as well for any inconvenience caused. The result given is our concern to evaluate and follow up. Once again thank you for the information given. Kindest Regards, Gloria Vera Kristie Marketing Communications Manager

6/10 - 괜찮아요

Ilham

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스
2024년 2월에 1박 숙박함

8/10 - 좋아요

Dany Ahmad

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2023년 12월에 3박 숙박함

2/10 - 너무 별로예요

Mohammed

가족 여행
별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Stay here if you want to sleep with cockroaches!
Horrible stay! When we entered our room at night itbwas full of cockroaches everywhere, on the bed in our bags and in our shoes! Receptionist and hotel were aware of the issue butbwere taking chances with guests. Tge momnet i complained they moved us to the newly renovated floor. Even then the room still smelled like drainage and the smell was stronger in the toilet. Avoid this hotel no matter what. Didnt expect Mercure to become such a third rate hotel.
2023년 8월에 3박 숙박함
답변 제공: Gloria 님, 2023년 8월 24일
Dear Mr. Mohammed,Thank you for sharing your feedback with us. Our deepest apologies for your staying experience with us regarding the rooms condition that were not to your expectation. We are truly sorry and do understand your disappointment. I have shared this unpleasant situation with our concerned team and taken note on it as a thorough evaluation for our further follow up and evaluation.Thank you once again for reaching out and allowing us to address the problem. We do hope there is still a chance for us to welcome you back with a better service than before.Warmest regards,Gloria Vera KristieGuest Experience Manager

10/10 - 훌륭해요

Ros

연인과의 여행, 가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Pool and the Pool Staff Andy very careing and friendly
2023년 5월에 1박 숙박함
답변 제공: Gloria 님, 2023년 6월 11일
Dear Ms. Ros,Thank you for the positive comment shared. Our Pool Team (Andy Jatmiko) will be so pleased to hear this and motivated to do even better in the future.Look forward to welcoming you and your family back on your next stay with us.Sincerely yours,Gloria Vera KristieGuest Experience Manager

2/10 - 너무 별로예요

BYUNGCHUL

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2022년 11월에 1박 숙박함
답변 제공: MCC Ancol 님, 2023년 2월 21일
Dear Mr. BYUNGCHUL,Thank you for the score given to us regarding your stay experience in Mercure Convention Center, Ancol - Jakarta. Please allow me to express my sincere apology should there be any service delivery that was not to your expectation.At Mercure, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Thank you for sharing your concerns. It is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future.Sincerely yours,Gloria Vera KristieGuest Experience Manager

8/10 - 좋아요

Farida Meity

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2022년 12월에 1박 숙박함
답변 제공: Gloria 님, 2023년 1월 3일
Dear Mrs. Farida,Thank you for staying with us. We really hope that we were able to fulfill your requests during your stay as expected.We look forward to seeing you and your family again.Kindest Regards,Gloria Vera KristieGuest Experience Manager

6/10 - 괜찮아요

Makoto

출장 여행
2022년 12월에 2박 숙박함
답변 제공: Gloria 님, 2023년 1월 3일
Dear Mr. Makoto,Thank you for the kind feedback given.Please allow me to express my sincere apology for any condition that was not to your expectation.At Mercure, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore, your feedback is very important to us. Thank you for sharing your concerns. It is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future.Kindest Regards,Gloria Vera KristieGuest Experience Manager

10/10 - 훌륭해요

Jonna

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
The restaurant and morning breakfast was good and the staff was helpful and friendly.
2022년 7월에 23박 숙박함
답변 제공: Gloria 님, 2022년 8월 28일
Dear Mrs. Jonna,Thank you for staying with us. We really hope that we were able to fulfill your requests during your stay as expected.We look forward to welcoming you back to Mercure Convention Center, Ancol – Jakarta.Kindest Regards,Gloria Vera KristieGuest Experience Manager

10/10 - 훌륭해요

Arief

단체 여행, 아이를 동반한 가족 여행, 가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
UNIQUE IN JAKARTA
2022년 8월에 1박 숙박함
답변 제공: Gloria 님, 2022년 8월 10일
Dear Mr. Arief, Thank you for the review given to our Hotel regarding your stay experience with us. We really hope that we were able to fulfill your expectation during your stay with us. We look forward to seeing you and your family again. Best Regards, Gloria Vera Kristie Guest Experience Manager

10/10 - 훌륭해요

Sevi

2022년 5월에 2박 숙박함

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Hotel property was great. Only thing leaving it. Taxi is a must and for some reason you have to pay 25,000rph every time you come back in to grounds. It's not the hotel that's charging its a park where the hotel is at.
2020년 2월에 4박 숙박함
답변 제공: Francisca Maria 님, 2020년 3월 1일
Dear Sir/Madam, It is our pleasure having you staying with us and thank you for your reviews and sharing your experiences about your stay at Mercure Convention Center Ancol-Jakarta. Our sincere apology to find out that during your stay here the levels of our services were less than satisfactory. We have shared with the concerned team as their evaluation and follow up for future improvement. Regarding the Ancol gate fees, as we are not part of Ancol Management. All the guest are required to pay personally whenever entering the Ancol areas as the fees is not included with the room rates and this information has been shared previously on all online booking channels as well as by direct booking through to our Hotel. Once again thank you for sharing the information. We will keep on improving our effort in giving more suitable performance. Hope we still have the chance to serve you much better in the near future. Kindest Regards, Francisca Maria Guest Experience Team

8/10 - 좋아요

Masamah

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2019년 12월에 2박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

Yasmine Dwi

별로예요: 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2019년 9월에 1박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

デラックスの部屋に宿泊しました。となりの音が聞こえて、うるさいです。となりのベルの音なのか自分の部屋の音なのか、区別できないぐらいとなりの音が聞こえます。2日目はとなりがあまりにもうるさく耐えられず、とにかく静かな部屋に変更してもらいました。
2019년 9월에 2박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

YU

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
アンチョール港に行くのに便利でした。 しかし、アンチョール地区に入る度に1人25,000ルピア取られるので気楽に中心街やコパ地区に出られません。ホテル滞在者は無料にすべき。
2019년 9월에 1박 숙박함

8/10 - 좋아요

ESg

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스
Close to event venue. Staff made you feel welcome and helpful.
2019년 8월에 1박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

2019년 8월에 1박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

연인과의 여행, 출장 여행
좋아요: 청결 상태, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
c The property was well maintained. However, the room that was initially allotted to us has a terrible odour akin to sewer smell. After highlighting it and requesting for a room change, we we pleasantly surprised with a room-upgrade.
2019년 8월에 2박 숙박함

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
goede faciliteiten, ook voor kleine kinderen. vriendelijke badmeesters bij het kinderzwembad. Ook personeel van de catering (complimenten voor mevrouw iin en haar collega's tijdens het ontbijtbuffet!)
2019년 8월에 2박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

아이를 동반한 가족 여행, 출장 여행, 가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Kids friendly. Courteous staff. Keep up good work.
2019년 8월에 1박 숙박함

4/10 - 별로예요

Kenny

별로예요: 청결 상태, 객실의 편안함
Overrated.
The room Is outdated. The window knobs are rusted. Towels are dirty. They don’t provide hand towels unless upon request. No soap dish on the sink. We booked 2 non smoking rooms and requested for adjacent. Instead got one of the adjacent room and other one down the hall. No availability I’m guessing. throughout the night, can smell cigarettes smoke seeping to our room. Constant loud noise outside the hallways. We booked for 3 nights of stay, After 1 night, we checked out early and adsorbed the cost for other 2 additional nights. For the price, wouldn’t come back.
2019년 7월에 3박 숙박함
답변 제공: Sisca 님, 2019년 7월 28일
Dear Mr. Kenny, Thank you for sharing the comment with us. Our sincere apology for the uncomfortable situation you experienced with us. We have shared your concern regarding the hotel, linens, including the cigarette smells that entering to the room with all leaders concerned for their kind evaluation and thorough follow up for future improvement. Once again thank you for the kind feedback. Hope we still have the chance to serve you and your family better in the near future. Kindest Regards, Francisca Maria Front Office Manager

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

2019년 6월에 2박 숙박함
답변 제공: Sisca 님, 2019년 7월 28일
Dear Valued Guest, Thank you for staying with us and giving us the rating. Our sincere apology for the uncomfortable situation you experienced with us. We hope if we could have the details of your concern for us to shared your concern with the Team for our evaluation by finding a better and effective solution in the future. Once again thank you for the kind feedback. We will keep on improving our effort in giving more suitable performance. Kindest Regards Francisca Maria Front Office Manager

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

2019년 6월에 4박 숙박함
답변 제공: Sisca 님, 2019년 7월 28일
Dear Valued Guest, Thank you for staying with us and giving us the rating. Our sincere apology for the uncomfortable situation you experienced with us. We hope if we could have the details of your concern for us to shared your concern with the Team for our evaluation by finding a better and effective solution in the future. Once again thank you for the kind feedback. We will keep on improving our effort in giving more suitable performance. Kindest Regards Francisca Maria Front Office Manager

10/10 - 훌륭해요

Irfan

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Its so nice remain over night, will come again soon
2019년 5월에 5박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설
2019년 5월에 2박 숙박함
답변 제공: Francisca 님, 2019년 5월 9일
Dear Valued Guest, Thank you very much for your rating, we hope we could have more details of your concern for our evaluation for us to be able to serve you better in the future. Once again thank you and we hope we could still serve you in the future. Kind regards, Francisca Maria Front Office Manager

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
2019년 5월에 1박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

2019년 5월에 1박 숙박함

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스
2019년 4월에 3박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Sani

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Friendly Staff and Good variety of breakfast
Friendly Staff, Fast check-in, many variety of breakfast western,mid eastern, and kocak food. Amazing swimming pool for Kids and Kids club' for free.
2019년 4월에 2박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Yuliana

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Comfort
Friendly staff, good ambience, good food. Comfort hotel
2019년 4월에 2박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Sherly

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Liburan Keluarga
Tempat yang bagus untuk liburan keluarga dengan fasilitas lengkap, lapangan olahraga, main sepeda, sayang kolam renang sedang renovasi
2019년 3월에 1박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

연인과의 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
The check in time is at 4pm and that is kind of late
2019년 3월에 6박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Sharma 님, Stuttgart, Deutschland

출장 여행, 가족 여행
좋아요: 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Excellent hotel at excellent location with very helpful and polite staff. In particular guest relations officer Frans was extremely helpful. All in all a great experience.
2019년 3월에 4박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

HISASHI

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
また行きたい
部屋も広く、清潔でした。また、スタッフの動きも良く快適に過ごせました。朝食もたくさんの種類がありとても満足でした。
2019년 2월에 1박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

별로예요: 숙박 시설 상태 및 시설
エアコンの温度調節できず、寒くて風邪をひいた。 周りに、スーパー、コンビニがない。 夕方近くを探索していたら、変な人から呼び込みらしき声をかけられた。 レジャー施設をいくつか整っていて、徒歩で行ける。
2019년 1월에 1박 숙박함
답변 제공: Francisca 님, 2019년 1월 24일
Dear Valued Guest, Thank you for the feedback. Please accept our sincere apologies for the inconvenience you may have experienced. We will keep on improving our effort in giving more suitable performance. Thank you once again and hopefully we still have the chance to welcome you back with a better service than before. Kindest Regards, Francisca Maria Front Office Manager

4/10 - 별로예요

실제 이용하신 고객

좋아요: 직원 및 서비스
별로예요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설
The hotel was near the beach, however it was unaccessible. It is like a small island by itself with many entertainment parks which is very suitable for families. This is totally not a business hotel, as our Grab drivers have to pay an entrance fee to come in. Upon entering the hotel room, I was greeted with a foul smell and there were ants everywhere. Breakfast was acceptable only, don't expect much. They don't have an egg station. I will not come back again.
2019년 1월에 2박 숙박함
답변 제공: Francisca 님, 2019년 1월 29일
Dear Valued Guest, Thank you for sharing the comment with us. Our sincere apology for the uncomfortable situation you experienced with us. We have shared your concern regarding the hotel entrance access, including the breakfast and cleanliness with all leaders concerned for our kind evaluation and thorough follow up for future improvement. Once again thank you for the kind feedback. Hope we still have the chance to serve you better in the near future. Kindest Regards, Francisca Maria Front Office Manager

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 직원 및 서비스
السكن في انشول حلو من ناحية كل شي حولك بس اذا بتطلع من انشول وتدخل فيه رسوم لازم تاخذ كل يوم كرت من الفندق بعدد الاشخاص عشان ماتدفع الرسوم الصباح ازعاج من بدري تسمع اللي بالممر
2018년 12월에 3박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

별로예요: 청결 상태
Nice location hotel but should improve its service
Very efficient check-in and check-out process, good location, quite big room and nice views, no towels when checkin-need to wait for 2 hrs, house keeping did not clean the whole bed-only the quilt (next day), restaurant (breakfast) should improve on its service during peak period especially on its cleaness and hygienic
2018년 12월에 2박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

Ime Fransiska

좋아요: 청결 상태, 객실의 편안함
Kurang memuaskan. Makanan tidak enak untuk hotel sekelas itu. Parkir ribet, dan harus bayar tiap keluar masuk kawasan. Kebersihan didalam kamar ok.
2018년 12월에 2박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Nice hotel
Room was quite comfortable, and the breakfast was very decent. It wasn’t too far from Ancol theme park. Would stay here again should I go to Ancol again.
2018년 12월에 2박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Room quite new. Breakfast is terrible & not much variety.
2018년 12월에 2박 숙박함

8/10 - 좋아요

Zurnardi

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Waktu bersama istri dan anak
Tempatnya enak nyaman , tempat bermain anaknya juga enak kolam renang bersih dan selalu diawasi jadi aman buat anak anak juga cuma agak sedikit berisik dari tetangga sebelah, tapi yg lain ok lah
2018년 12월에 1박 숙박함

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Nice hotel ,near beach but not conecting door to the beach.
2018년 11월에 1박 숙박함