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평점 10 - 훌륭해요. 1006개 이용 후기 중 663개" "
10 - 훌륭해요
663
평점 8 - 좋아요. 1006개 이용 후기 중 228개" "
8 - 좋아요
228
평점 6 - 괜찮아요. 1006개 이용 후기 중 61개" "
6 - 괜찮아요
61
평점 4 - 별로예요. 1006개 이용 후기 중 24개" "
4 - 별로예요
24
평점 2 - 너무 별로예요. 1006개 이용 후기 중 30개" "
2 - 너무 별로예요
30
9.0/10
청결 상태
9.0/10
직원 및 서비스
9.0/10
편의 시설/서비스
8.8/10
숙박 시설 상태 및 시설
9.2/10
친환경
이용 후기
10/10 - 훌륭해요
Sung Keu
2024년 5월 23일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
룸컨디션 조식 리조트주변산책 등 좋으나 시내권과 떨어져있어 그랩이용이동을 자주하셔야합니다
Sung Keu
2024년 5월에 4박 숙박함
10/10 - 훌륭해요
Soobin
가족 여행
2024년 5월 11일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
깔끔하고 정갈하고 조용한 곳. 너무너무너무 좋았어요. 직원 분들도 하나같이 모두 친절하세요! 다음에 무조건 또 방문하고 싶어요.
Soobin
2024년 5월에 1박 숙박함
10/10 - 훌륭해요
JUNG HO
아이를 동반한 가족 여행
2024년 5월 10일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
좋아요
근데 주변에 상권이 없어서 무조건 나갔다가 들어올때 필요 물품 다 사가지고 들어와야되요
JUNG HO
2024년 5월에 3박 숙박함
10/10 - 훌륭해요
SEUNGAE
2024년 3월 29일
SEUNGAE
2024년 3월에 2박 숙박함
8/10 - 좋아요
jaewon
2024년 3월 24일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
jaewon
2024년 3월에 3박 숙박함
답변 제공: Daphne Liau, Marketing Manager 님, 2024년 3월 26일
Dear jaewon, Thank you so much for taking the time to leave us rating! We truly appreciate your support and are thrilled to hear about your positive experience with us. Your satisfaction is our top priority, and we remain dedicated to delivering exceptional service. We look forward to serving you again soon.
6/10 - 괜찮아요
??
2024년 3월 2일
좋아요: 청결 상태
??
2024년 2월에 2박 숙박함
답변 제공: Daphne Liau, Marketing Manager 님, 2024년 3월 26일
Dear Sir/Madam, Thank you for taking the time to share your feedback, although we're sorry to hear that your experience fell short of your expectations. We strive to provide exceptional service to all our customers, and we regret that we didn't meet that standard for you on this occasion. If there's anything specific, you'd like to discuss or any way we can make things right, please feel free to reach out to us directly. Your satisfaction is important to us, and we appreciate the opportunity to improve based on your feedback. We hope to have the chance to better serve you in the future.
10/10 - 훌륭해요
SNGKN
2024년 2월 24일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
SNGKN
2024년 2월에 1박 숙박함
답변 제공: Daphne Liau, Marketing Manager 님, 2024년 3월 26일
Dear SNGKN, Thank you so much for taking the time to leave us a 10-10 rating! We truly appreciate your support and are thrilled to hear about your positive experience with us. Your satisfaction is our top priority, and we remain dedicated to delivering exceptional service. We look forward to serving you again soon.
10/10 - 훌륭해요
HYEYUN
2024년 2월 24일
HYEYUN
2024년 2월에 2박 숙박함
답변 제공: Azam Kamarudin 님, 2024년 2월 25일
We would like to say thank you so much for the positive feedback given for your stay with us. We sincerely hope that you had the most amazing time during your stay with us, and we are very much looking forward to welcoming you again for your future stays with us.
6/10 - 괜찮아요
Hyunmi
2024년 2월 24일
좋아요: 청결 상태
Hyunmi
2024년 2월에 3박 숙박함
답변 제공: Daphne Liau, Marketing Manager 님, 2024년 3월 26일
Dear Hyunmi, Thank you for taking the time to share your feedback, although we're sorry to hear that your experience fell short of your expectations. We strive to provide exceptional service to all our customers, and we regret that we didn't meet that standard for you on this occasion. If there's anything specific, you'd like to discuss or any way we can make things right, please feel free to reach out to us directly. Your satisfaction is important to us, and we appreciate the opportunity to improve based on your feedback. We hope to have the chance to better serve you in the future.
10/10 - 훌륭해요
KEUNHOE
2024년 2월 22일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
KEUNHOE
2024년 2월에 2박 숙박함
답변 제공: Daphne Liau, Marketing Manager 님, 2024년 3월 26일
Dear KEUNHOE, Thank you so much for taking the time to leave us a 10-10 rating! We truly appreciate your support and are thrilled to hear about your positive experience with us. Your satisfaction is our top priority, and we remain dedicated to delivering exceptional service. We look forward to serving you again soon.
10/10 - 훌륭해요
실제 이용하신 고객
2024년 2월 20일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
코타키 탄장아루
시내나 밖에 나가기 애매한 위치입니다. 하지만, 편히 쉬기에는 완벽한 숙소입니다. 야외 수영장도 크게 잘 되어 있고 가든과 산책길도 훌륭합니다. 나는 이곳의 선셋에 감동하였습니다. 조식 코너도 다양하고 맛있었습니다.
실제 이용하신 고객
2024년 2월에 2박 숙박함
답변 제공: Daphne Liau, Marketing Manager 님, 2024년 3월 26일
Dear Sir/Madam, Thank you so much for this amazing review of the resort. We are both humbled and honoured!Thank you very much for making us a part of your Borneo adventures. If you are planning a return visit, we'll all be here to welcome you back with open arms!Until we meet again, safe travels always.
10/10 - 훌륭해요
Sangheui
가족 여행
2024년 2월 20일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
다시 방문하고 싶은 코타키나발루 최고의 호텔
너무 청결하고, 자연친화적이며 한적해서 좋았어요. 직원들 모두 친절하고, 매일 다양한 프로그램(액티비티)이 준비되어 있어서 시간 가는 줄 모릅니다. 수영장과 슬라이드, 물풍선던지기 등 다양한 어트랙션도 있고, 게임룸을 이용해도 아이들이 너무 좋아합니다. 같은 장소, 같은 호텔 두 번 방문하는 거 좋아하지 않지만 이 곳은 꼭 다시 방문할 의사 있습니다.
Sangheui
2024년 2월에 2박 숙박함
답변 제공: Daphne Liau, Marketing Manager 님, 2024년 3월 26일
Dear Sangheui, Thank you so much for this amazing review of the resort. We are both humbled and honoured!Thank you very much for making us a part of your Borneo adventures. If you are planning a return visit, we'll all be here to welcome you back with open arms!Until we meet again, safe travels always.
10/10 - 훌륭해요
실제 이용하신 고객
가족 여행
2024년 2월 16일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
실제 이용하신 고객
2024년 2월에 3박 숙박함
답변 제공: Daphne Liau, Marketing Manager 님, 2024년 3월 26일
Dear Sir/Madam,Thank you so much for taking the time to leave us a 10-10 rating! We truly appreciate your support and are thrilled to hear about your positive experience with us. Your satisfaction is our top priority, and we remain dedicated to delivering exceptional service. We look forward to serving you again soon.
8/10 - 좋아요
so hyun
가족 여행
2024년 2월 15일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
so hyun
2024년 2월에 2박 숙박함
답변 제공: Daphne Liau, Marketing Manager 님, 2024년 3월 26일
Dear so hyun, Thank you for taking the time to share your feedback, although we're sorry to hear that your experience fell short of your expectations. We strive to provide exceptional service to all our customers, and we regret that we didn't meet that standard for you on this occasion. If there's anything specific, you'd like to discuss or any way we can make things right, please feel free to reach out to us directly. Your satisfaction is important to us, and we appreciate the opportunity to improve based on your feedback. We hope to have the chance to better serve you in the future.
8/10 - 좋아요
Tejesh
2024년 2월 11일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 객실의 편안함
조식을 빼고는 다 괜찮은편임
비용대비 리조트 컨디션은 아주 좋은 편은 아님
중국사람 짱많음
Tejesh
2024년 2월에 2박 숙박함
답변 제공: Mia 님, 2024년 2월 11일
Thank you for your feedback. The feedback has been relayed to the respective departments for review and improvement.
8/10 - 좋아요
jonghoon
가족 여행
2024년 2월 11일
좋아요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설
구정 때는 피해야 될 장소
구정이 끼여서 그런지 시내 식당이 문 닫은 곳이 있어 열린 곳은 아주 붐볐으며 위생이 깨끗하지 않은 것 같았음
호텔 숙박은 괜찮았으나 두 룸다 sea side가 아니고 저층 배정으로 호텔 닷컴에 실망했음. 호텔내 식당은 부킹이 어려웠음, 마사지도 부킹이 어려워 낮 시간에 했음
jonghoon
2024년 2월에 4박 숙박함
답변 제공: Daphne Liau, Marketing Manager 님, 2024년 3월 26일
Dear jonghoon, Thank you so much for taking time to share this review with us and for making us a part of your Kota Kinabalu adventures. Your feedback and comments are well noted and we will do our best to improve our service. If you are planning a return visit, we'll all be here to welcome you back with open arms! Until we meet again, safe travels always.
10/10 - 훌륭해요
Joshua
가족 여행
2024년 2월 9일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Joshua
2024년 2월에 4박 숙박함
답변 제공: Daphne Liau, Marketing Manager 님, 2024년 3월 26일
Dear Joshua, Thank you so much for taking the time to leave us a 10-10 rating! We truly appreciate your support and are thrilled to hear about your positive experience with us. Your satisfaction is our top priority, and we remain dedicated to delivering exceptional service. We look forward to serving you again soon.
10/10 - 훌륭해요
JUNG TAEK
가족 여행
2024년 2월 7일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
JUNG TAEK
2024년 2월에 3박 숙박함
답변 제공: Daphne Liau, Marketing Manager 님, 2024년 3월 26일
Dear JUNG TAEK, Thank you so much for taking the time to leave us a 10-10 rating! We truly appreciate your support and are thrilled to hear about your positive experience with us. Your satisfaction is our top priority, and we remain dedicated to delivering exceptional service. We look forward to serving you again soon.
10/10 - 훌륭해요
sung sook
가족 여행
2024년 2월 7일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
sung sook
2024년 1월에 2박 숙박함
답변 제공: Daphne Liau, Marketing Manager 님, 2024년 3월 26일
Dear sung sook, Thank you so much for taking the time to leave us a 10-10 rating! We truly appreciate your support and are thrilled to hear about your positive experience with us. Your satisfaction is our top priority, and we remain dedicated to delivering exceptional service. We look forward to serving you again soon.
10/10 - 훌륭해요
JUNGHO
가족 여행
2024년 2월 7일
좋아요: 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
JUNGHO
2024년 2월에 3박 숙박함
답변 제공: Daphne Liau, Marketing Manager 님, 2024년 3월 26일
Dear JUNGHO, Thank you so much for taking the time to leave us a 10-10 rating! We truly appreciate your support and are thrilled to hear about your positive experience with us. Your satisfaction is our top priority, and we remain dedicated to delivering exceptional service. We look forward to serving you again soon.
10/10 - 훌륭해요
jungwon
2024년 2월 5일
jungwon
2024년 1월에 3박 숙박함
답변 제공: Biha 님, 2024년 2월 7일
Dear Jungwon,I hope this message finds you well. We wanted to take a moment to express our sincere gratitude for your recent glowing review of our hotel.Knowing that we were able to meet your expectations and provide you with a memorable experience fills us with immense pride. Your feedback serves as a constant reminder of why we do what we do – to ensure that every guest feels welcomed, valued, and cared for.Your positive review not only motivates us to continue delivering exceptional service but also helps future guests in their decision-making process. Your endorsement means the world to us, and we are truly grateful for your support.Thank you once again for choosing Shangri-La Tanjung Aru and for taking the time to share your feedback. It was an absolute pleasure to have you as our guest, and we look forward to welcoming you back in the near future.
10/10 - 훌륭해요
Jinhyun
가족 여행
2024년 2월 5일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Jinhyun
2024년 1월에 4박 숙박함
답변 제공: Havilah 님, 2024년 2월 6일
Dear Valued Guest,Greetings from Shangri-La Group!Thank you for your kind words. We are thrilled that you enjoyed your stay at our hotel and look forward to welcoming you back in the near future.In the meantime, take care and stay safe!Best regards,Shangri-La Tanjung Aru, Kota Kinabalu
10/10 - 훌륭해요
Juhee
가족 여행
2024년 2월 4일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
모든게 편안했어요
수영장과 에어컨디셔너 상태가 좋았습니다.
조식은 종류는 많았는데 맛은 조금 아쉬웠어요
Juhee
2024년 1월에 3박 숙박함
답변 제공: Mia 님, 2024년 2월 5일
Dear Valued Guest, Thank you for your rating and compliment. We will share your feedback with the respective departments for review and improvement. I look forward to welcoming you again and until then, take care of yourself and stay healthy!
6/10 - 괜찮아요
SUNG HYE
단체 여행, 연인과의 여행
2024년 1월 26일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
late check-in
We weren't able to check in at the hotel until after 4 p.m
SUNG HYE
2023년 12월에 3박 숙박함
답변 제공: Daphne Liau, Marketing Manager 님, 2024년 3월 26일
Dear SUNG HYE,I read this review with much concern. While we strive to delight every guest who walk into our resort, it seems we have failed to do so in this case.Please accept our sincere apologies for these shortfalls. We will take a close hard look into the processes involved and will work on rectifying the weaknesses immediately. Thank you for taking the time to point these out to us. We are very grateful for these feedback.
8/10 - 좋아요
KANGHO
가족 여행
2024년 1월 26일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
KANGHO
2024년 1월에 2박 숙박함
답변 제공: Daphne Liau, Marketing Manager 님, 2024년 3월 26일
Dear KANGHO, Thank you for taking the time to share your feedback, although we're sorry to hear that your experience fell short of your expectations. We strive to provide exceptional service to all our customers, and we regret that we didn't meet that standard for you on this occasion. If there's anything specific, you'd like to discuss or any way we can make things right, please feel free to reach out to us directly. Your satisfaction is important to us, and we appreciate the opportunity to improve based on your feedback. We hope to have the chance to better serve you in the future.
8/10 - 좋아요
Miyon
아이를 동반한 가족 여행, 가족 여행
2024년 1월 25일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스
노후되었지만 친절해요
Miyon
2023년 12월에 5박 숙박함
10/10 - 훌륭해요
SEONG HONG
가족 여행
2024년 1월 24일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
SEONG HONG
2024년 1월에 2박 숙박함
10/10 - 훌륭해요
Yusung
연인과의 여행
2024년 1월 23일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
코타키나발루의 최고 좋은 숙소이다^^
Yusung
10/10 - 훌륭해요
JUNGEUN
2024년 1월 22일
JUNGEUN
2024년 1월에 4박 숙박함
10/10 - 훌륭해요
SANGWOOK
가족 여행
2024년 1월 21일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
호텔이 청결하고 체크아웃후 스타라운지 서비스 정말 좋았습니다.
SANGWOOK
2024년 1월에 2박 숙박함
8/10 - 좋아요
yunyeomg
아이를 동반한 가족 여행
2024년 1월 21일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
yunyeomg
2023년 12월에 4박 숙박함
10/10 - 훌륭해요
seung jung
2024년 1월 20일
seung jung
2024년 1월에 1박 숙박함
10/10 - 훌륭해요
Jungmin
2024년 1월 18일
Jungmin
2024년 1월에 1박 숙박함
4/10 - 별로예요
KIYOUNG
2024년 1월 18일
KIYOUNG
2024년 1월에 2박 숙박함
10/10 - 훌륭해요
JONG MIN
가족 여행
2024년 1월 12일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
JONG MIN
2024년 1월에 4박 숙박함
10/10 - 훌륭해요
Minhee
2024년 1월 11일
Minhee
2024년 1월에 3박 숙박함
10/10 - 훌륭해요
JEMYUNG
가족 여행
2024년 1월 11일
만족합니다
JEMYUNG
2024년 1월에 2박 숙박함
10/10 - 훌륭해요
실제 이용하신 고객
가족 여행
2024년 1월 9일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
실제 이용하신 고객
2024년 1월에 2박 숙박함
10/10 - 훌륭해요
Daesik
2024년 1월 9일
Daesik
2024년 1월에 2박 숙박함
10/10 - 훌륭해요
Ilho
2024년 1월 7일
Ilho
2024년 1월에 3박 숙박함
10/10 - 훌륭해요
SE JIN
2024년 1월 6일
SE JIN
2023년 12월에 3박 숙박함
답변 제공: Daphne Liau, Marketing Manager 님, 2024년 3월 26일
Dear SE JIN, Thank you so much for taking the time to leave us a 5-5 rating! We truly appreciate your support and are thrilled to hear about your positive experience with us. Your satisfaction is our top priority, and we remain dedicated to delivering exceptional service. We look forward to serving you again soon.
10/10 - 훌륭해요
DAEHYUK
아이를 동반한 가족 여행
2024년 1월 4일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
수영장이 재밌었지만 바닥에 있는 모래가 너무 많아요
DAEHYUK
2024년 1월에 3박 숙박함
10/10 - 훌륭해요
KYUDO
가족 여행
2024년 1월 4일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
KYUDO
2024년 1월에 2박 숙박함
10/10 - 훌륭해요
LEE
2024년 1월 4일
LEE
2023년 12월에 3박 숙박함
10/10 - 훌륭해요
koo
가족 여행
2024년 1월 3일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
koo
2023년 12월에 3박 숙박함
10/10 - 훌륭해요
MYUNGJAE
2024년 1월 3일
MYUNGJAE
2023년 12월에 3박 숙박함
10/10 - 훌륭해요
실제 이용하신 고객
가족 여행
2024년 1월 2일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
실제 이용하신 고객
2023년 12월에 2박 숙박함
6/10 - 괜찮아요
Jihye
가족 여행
2024년 1월 2일
Jihye
2023년 12월에 4박 숙박함
답변 제공: Taylor Cheng 님, 2024년 1월 3일
Dear valued guest, thank you so much for the feedback given during your stay with us, and rest assured the feedback will be forwarded to our relevant team for better service improvement. We are very much looking forward to welcoming you again for your future stay with us.
10/10 - 훌륭해요
실제 이용하신 고객
단체 여행
2023년 12월 26일
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
여유롭게 쉬고싶다면 적극 추천합니다.
일단 좀 외곽이라 이동이 불편하긴 합니다.
시내까지 호텔 셔틀이 있으면 좋았을텐데 그건 아쉽더라구요
그랩을 잡기가 힘들었어요..
하지만 정말 아름답고 서비스도 좋고 친절하고 깨끗해서
좋은 추억을 쌓고 왔습니다.
실제 이용하신 고객
2023년 12월에 2박 숙박함
답변 제공: Taylor Cheng 님, 2023년 12월 26일
Dear Valued Guest, thank you so much for the positive feedback given by you for your stay with us. Rest assured, we have escalated your feedback on the airport shuttle bus service to our relevant team for further quality improvement. We are very much looking forward to welcoming you again for your future stay with us.