숙박 시설 내 편의 시설/서비스

푸트라자야 메리어트 호텔 여행 후기

5 out of 5
푸트라자야 메리어트 호텔
IOI Resort City, Serdang

이용 후기

8.0

매우 좋아요

평점 10 - 훌륭해요. 403개 이용 후기 중 149개" "
평점 8 - 좋아요. 403개 이용 후기 중 150개" "
평점 6 - 괜찮아요. 403개 이용 후기 중 54개" "
평점 4 - 별로예요. 403개 이용 후기 중 31개" "
평점 2 - 너무 별로예요. 403개 이용 후기 중 19개" "

8.0/10

청결 상태

8.2/10

직원 및 서비스

8.0/10

편의 시설/서비스

7.6/10

숙박 시설 상태 및 시설

7.4/10

친환경

이용 후기

10/10 - 훌륭해요

HEEJUNG

2023년 9월에 1박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

Sangsun

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 객실의 편안함
조용하고 한적한 휴식
한적하고 조용함. 번화가를 원하면 맞지 않을겁니다. 깨끗한데 첫날에 바퀴벌레 나와서 좀 놀랬음.
바퀴벌ㄹㆍ기
외부수영장
객실내부
2022년 7월에 3박 숙박함
답변 제공: Darina 님, 2022년 8월 9일
Dear Valued Guest, Thank you for taking the time to share your feedback with us. Through your feedback we are able to continually improve our product and service offerings, as we strive to exceed our guest’s expectations. We truly value your comments and have taken note on the highlighted issues. Best Regards

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
I stayed in theri 4 nights for business meeting. The location, condition of the room, the shuttle service are perfect. The first night, the small bug was appered in my room and the dat after I showed it( actually I killed the bug with tissue and my hand) to the staff in the lobby. They change my room in the same level.The new room is okay and the hotel gave me one dinner for free. I will use again if I visit in Putrajaya.
2020년 2월에 4박 숙박함

8/10 - 좋아요

Jina

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 객실의 편안함
편안한 잠자리였습니다
당일 예약으로 이용했습니다. 직원들은 친절하였고 요청사항을 신속하게 처리해주었습니다.다만 객실이 노후되어있다는 느낌을 받았으나 베딩은 안락하였습니다. 주변에 몰이 있어 쇼핑과 식사선택이 용이하였습니다.
2019년 12월에 1박 숙박함
답변 제공: Azela 님, 2020년 2월 4일
Thank you for taking the time to share your recent experience at the hotel. It is always a pleasure to receive feedback from our guests.

10/10 - 훌륭해요

Dobin

좋아요: 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2019년 10월에 2박 숙박함

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
대체로 만족하나 주변에 마트나 쇼핑몰이 없어 불편함. 호텔 셔틀버스 타고 5분가량 이동하여야 IOI 쇼핑 센터에 도착
2019년 7월에 3박 숙박함
답변 제공: Azela 님, 2019년 8월 23일
Dear Valued Guest, Thank you for your kind feedback and we are delighted to know that you had enjoyed your stay with us. Best Regards.

4/10 - 별로예요

실제 이용하신 고객

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
최악의 숙박, 습기를 잔뜩 머금은 침대,,먼지가 가득한 바닥, 성의없는 청소상태, 심지어 조식도 너무 부족,,푸트라자야 르메르디안이 최선의 선택입니다
2019년 7월에 2박 숙박함
답변 제공: Nur Azela 님, 2019년 7월 22일
Dear Guest, Please accept our humble apology for the area that we did not meet your expectations. We have shared your feedback with the management for area of improvement. Best Regards.

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
리조트 답게 종업원들이 친절하고 생활하기 편함
2019년 1월에 12박 숙박함

8/10 - 좋아요

seong ho

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2019년 1월에 4박 숙박함
답변 제공: Farah 님, 2019년 3월 5일
Thank you for reviewing us!

10/10 - 훌륭해요

SON

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2018년 1월에 2박 숙박함

8/10 - 좋아요

zppo 님, 한국

좋아요: 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
별로예요: 직원 및 서비스
쇼핑몰이랑 가까워요
깨끗하고 좋아요 가까운 곳에 큰 쇼핑몰이 있고 주변이 조용합니다 직원은 친절한데 초보직원을 두고 옆에서 가르쳐주지도 않고 어버버 거리는 바람에 시간을 많이 소요하였습니다
2018년 1월에 1박 숙박함

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 객실의 편안함
Good
Overally good and room was very clean. Most good thing is not very far from the airport.
2018년 1월에 1박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

YOON KOO

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
가족 여행 리조트로 최상급 호텔임. 직원들도 친절하고 음식도 만족함
2017년 12월에 11박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
12`3년 전에 건립된 리조트 호텔이지만 쉬원하고 고급스러움
직원들이 친절하고 인근 쇼핑몰에 한식당을 포함한 다양한 식당, 마사지샵 ,골프장 등 고급 리조트가 갖출 모든 것을 잦추고 있습니다.

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 객실의 편안함

10/10 - 훌륭해요

JONGWOOK 님, 서울

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
가성비 최고
일정이 꼬여서 급하게 잡은 호텔인데..가격대비 최고입니다. 호텔 시설, 수영장등 관리도 잘되고...한국의 신라호텔과 비슷합니다. 그리고 무엇보다 바로 옆에있는 큰 규모의 쇼핑타운이 있어 음식,쇼핑하기에 안성맞춤입니다. 쿠알라룸푸르 공항에서 차로 20~30분 정도 걸립니다.. 그나마 공항근처 가성비 최고의 호텔인듯..

4/10 - 별로예요

실제 이용하신 고객

별로예요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
not very cozy
facilities are very old and you can easily tell by the smell

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
만족합니다
가족과 조용한 여행으로 좋습니다. 옆에 큰 쇼핑몰도 있구요

10/10 - 훌륭해요

Jae Jeong

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함

8/10 - 좋아요

박수경 님, Korea

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
가족여행
모든연령의 가족이 휴식하기에 좋습니다. 푸트라자야 초입에 있고, 특히 스파에 탕이 있어 좋았습니다. 넓고 한산한 편이라 쾌적했었고 건축양식도 고풍스러웠습니다.

10/10 - 훌륭해요

Wafa

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스
Property had better days, but renovation work ongoing. Staff friendlyness makes up the difference
2024년 2월에 7박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Herman

연인과의 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Even tho its midway thru renovations , the property and staff is good . Will definitely return
2024년 2월에 3박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Dwun Kit Jonathan

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
-
2024년 1월에 2박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Shing Yau

단체 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Nice and good hotel
2024년 1월에 2박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Anchor

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
good
2024년 1월에 2박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Shing Yau

단체 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Nice hotel
2024년 1월에 2박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Andrew

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2023년 12월에 1박 숙박함

4/10 - 별로예요

Yabuki

좋아요: 청결 상태
별로예요: 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
2023년 11월에 2박 숙박함

8/10 - 좋아요

Gurminderjit

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Newly built area
2023년 10월에 2박 숙박함

4/10 - 별로예요

Ryan Ka Hang

출장 여행
좋아요: 직원 및 서비스
Place is old, poorly maintained, in the middle of nowhere
2023년 10월에 3박 숙박함

2/10 - 너무 별로예요

Thilak

단체 여행
좋아요: 직원 및 서비스
별로예요: 청결 상태, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Room: The room was infested with cockroaches!! Who would have thought Marriot reputation delivers such poor quality of service for their rooms. AC temperatures don’t hold steady despite being set as one. Washroom: The water pressure is not adjustable. One should be careful before splashing the tap on your body or worse still, if it’s splashed on kids and babies. Overall, it’s a horrid experience for the price charged. Utmost unacceptable!

10/10 - 훌륭해요

Rohaidah

There several dining options to choose from. The hotel is huge and grand. However, it’s under renovation at the moment.
2023년 9월에 2박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Azmin 님, Petaling Jaya

연인과의 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스
everything's perfect about the hotel; except that the facilities are old...need some refurbishing works. staff are super helpful and friendly.
2023년 7월에 1박 숙박함
답변 제공: The Management 님, 2023년 8월 29일
Dear Valued Guest, Thank you for taking the time to share your stay with us. We are happy to hear you had a great stay. We take note on each feedback and share this with the respective team. We wish to welcome you again on your future staycation with us. Thank you.

8/10 - 좋아요

J

아이를 동반한 가족 여행
좋아요: 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스
Nice and not crowded. Breakfast was perfect a 10
2023년 8월에 1박 숙박함
답변 제공: Putrajaya Marriott Hotel 님, 2023년 8월 15일
Dear Valued Guest, Thank you very much for taking the time to pen down your kind and positive feedback! We would be happy to share this news with the entire team. Additionally we are glad you had a pleasant stay with us and we hope to see you again. Best Regards

6/10 - 괜찮아요

IZUMI

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스
2023년 7월에 2박 숙박함
답변 제공: Putrajaya Marriott Hotel 님, 2023년 8월 15일
Dear Valued Guest, Thank you for rating your stay with us. Through your rating we are able to continually improve our hotel, as we strive to exceed our guest's expectations and looking forward to having you again as a guest in our hotel. Best Regards

2/10 - 너무 별로예요

yassine

가족 여행
별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
If you want to pay for a 5star hotel and receive no star service and amenities then stay here. Wallpapers coming off the walls, outdated everything, ongoing renovations while people are sleeping. Not one good thing about this place and a shame that Marriott has done this. Shame on them and on this property.
2023년 7월에 1박 숙박함
답변 제공: Putrajaya Marriott Hotel 님, 2023년 8월 15일
Dear Valued Guest, Thank you for sharing your feedback with us regarding your recent stay at Putrajaya Marriott Hotel. We sincerely apologize for any inconvenience you may have experienced due to the ongoing renovations.Our goal with these renovations is to enhance our facilities and elevate the guest experience. However, we understand that the noise and disruption caused by the work may have affected the tranquility of your stay, and for that, we are truly sorry.We truly value your comments and have taken note on the highlighted issues. We value your loyalty as our guest, and we hope you'll give us another opportunity to provide you with an exceptional experience once the renovations are complete.Your feedback is essential to us as we strive to continuously improve and exceed our guests' expectations. We appreciate your understanding and patience during this period of improvement, and we look forward to welcoming you back soon.Thank you

8/10 - 좋아요

Boon Boon

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2023년 6월에 1박 숙박함
답변 제공: Putrajaya Marriott Hotel 님, 2023년 6월 28일
Dear Valued Guest, Thank you for your review and for choosing our hotel. Looking forward to having you again as a guest in our hotel. Best Regards

10/10 - 훌륭해요

SUSAN

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
2023년 5월에 1박 숙박함
답변 제공: Putrajaya Marriott Hotel 님, 2023년 6월 28일
Dear Valued Guest, Thank you for taking the time to share your rating with us. Through your rating we are able to continually improve our product and service offerings, as we strive to exceed our guest’s expectations. Best Regards

2/10 - 너무 별로예요

Elite

출장 여행
별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Marriott is losing its customer centricity, it seems to be a global phenomenon. It has become a common observation. I have had better experiences with other hotel chains atleast in this year.
답변 제공: Putrajaya Marriott Hotel 님, 2023년 6월 28일
Dear Valued Guest, Thank you for taking the time to share your rating with us. Through your rating we are able to continually improve our product and service offerings, as we strive to exceed our guest’s expectations. Best Regards

8/10 - 좋아요

tamio

2023년 5월에 1박 숙박함
답변 제공: Putrajaya Marriott Hotel 님, 2023년 6월 28일
Dear Valued Guest, Thank you for your review and for choosing our hotel. We're happy that you enjoyed your stay and looking forward to having you again as a guest in our hotel. Best Regards

10/10 - 훌륭해요

River

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2023년 5월에 2박 숙박함
답변 제공: Putrajaya Marriott Hotel 님, 2023년 6월 28일
Dear Valued Guest, Thank you for your review and for choosing our hotel. We're happy that you enjoyed your stay and looking forward to having you again as a guest in our hotel. Best Regards

6/10 - 괜찮아요

Shin sin

가족 여행
좋아요: 직원 및 서비스
별로예요: 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Old building that looks like a government building with landscape that looks like public park. It hardly associates with a 5 star hotel and marriot brand with its facilities, with foul smells due to old furnishing. It is under construction/renovation too. However, I must give a shout out to the staff, from checking in to executive lounge, to spa and the GM, they are always friendly and making sure the imperfections are remedied. Marriot should be proud of the people.
2023년 5월에 2박 숙박함
답변 제공: Putrajaya Marriott Hotel 님, 2023년 6월 28일
Dear Valued Guest, Thank you very much for taking the time to pen down your kind and positive feedback! We would be happy to share this news with the entire team. Additionally through your feedback we are able to continually improve our product and service offerings, as we strive to exceed our guest’s expectations. Best Regards

2/10 - 너무 별로예요

Elite

출장 여행
별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Marriott is losing its customer centricity, it seems to be a global phenomenon. It has become a common observation. I have had better experiences with other hotel chains atleast in this year.
답변 제공: Putrajaya Marriott Hotel 님, 2023년 6월 28일
Dear Valued Guest, Thank you for taking the time to share your feedback with us. Through your feedback we are able to continually improve our product and service offerings, as we strive to exceed our guest’s expectations. We truly value your comments. Best Regards

2/10 - 너무 별로예요

George

연인과의 여행
별로예요: 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Rude staff, no hospitality, rooms are not nice. Unsafe equpiments like lifts and automatic doors
답변 제공: Marriott Putrajaya 님, 2023년 4월 27일
Dear Valued Guest, Thank you for taking the time to share your feedback with us. Through your feedback we are able to continually improve our product and service offerings, as we strive to exceed our guest’s expectations. We truly value your comments and have taken note on the highlighted issues. Best Regards

4/10 - 별로예요

Ng

2023년 4월에 1박 숙박함
답변 제공: Marriott Putrajaya 님, 2023년 4월 27일
Dear Valued Guest, Thank you for taking the time to rate our service. We apologize that your experience was less than ideal, and through your rating we are able to continually improve our product and service offerings. Best regards.

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 객실의 편안함
2023년 3월에 7박 숙박함
답변 제공: Marriott Putrajaya 님, 2023년 4월 27일
Dear Valued Guest, it was indeed a pleasure having you with us recently at Putrajaya Marriott Hotel. We look forward to welcoming you back again to Putrajaya Marriott Hotel. Best Regards.

2/10 - 너무 별로예요

Alexandre

2023년 3월에 4박 숙박함
답변 제공: Marriott Putrajaya 님, 2023년 4월 27일
Dear Valued Guest, Thank you for taking the time to rate our service. We apologize that your experience was less than ideal, and through your feedback we are able to continually improve our hotel, as we strive to exceed our guest's expectations. Kind Regards.

4/10 - 별로예요

Ayaka

출장 여행
별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
改装中で、部屋に行くまでの廊下には養生シートが貼られていて、とても埃っぽかった。事前に知っていれば選ばなかったと思う。若しくはそう言った場合は価格を下げていただきたい。
2023년 3월에 4박 숙박함
답변 제공: Putrajaya Marriott Hotel 님, 2023년 3월 20일
Dear Valued Guest, Thank you for taking the time to share your feedback with us. Through your feedback we are able to continually improve our product and service offerings, as we strive to exceed our guest’s expectations. We truly value your comments and have taken note on the highlighted issues. Best Regards

4/10 - 별로예요

Yoshiyuki

출장 여행
별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
部屋はかび臭く、浴室には長い髪の毛が落ちていたこともしばしば、私は短髪なので。部屋の冷蔵庫は壊れており、洗面台の鏡には傷があり。バスタオルもかび臭さがあった。ジムの機材も故障しているものが多かった。
2023년 2월에 4박 숙박함
답변 제공: Putrajaya Marriott Hotel 님, 2023년 3월 6일
Dear Valued Guest, Thank you for taking the time to share your feedback with us regarding your recent stay at our hotel. We sincerely apologize for any inconvenience or disappointment you experienced during your visit. Through your feedback we are able to continually improve our hotel, as we strive to exceed our guest's expectations. We truly value your comments and have taken notes on the highlighted issues. Best regards