야외 수영장, 06:00 ~ 20:00 오픈, 무료 카바나, 수영장 파라솔

샹그릴라 수라바야 여행 후기

5 out of 5
샹그릴라 수라바야
JL. May. Jend. Sungkono 120, Surabaya, East Java

이용 후기

8.8

훌륭해요

평점 10 - 훌륭해요. 203개 이용 후기 중 105개" "
평점 8 - 좋아요. 203개 이용 후기 중 74개" "
평점 6 - 괜찮아요. 203개 이용 후기 중 17개" "
평점 4 - 별로예요. 203개 이용 후기 중 5개" "
평점 2 - 너무 별로예요. 203개 이용 후기 중 2개" "

9.0/10

청결 상태

9.0/10

직원 및 서비스

8.4/10

편의 시설/서비스

8.4/10

숙박 시설 상태 및 시설

7.8/10

친환경

이용 후기

6/10 - 괜찮아요

hanseok

좋아요: 직원 및 서비스
별로예요: 청결 상태, 편의 시설/서비스
2022년 4월에 9박 숙박함
답변 제공: Hotel Management 님, 2023년 2월 15일
Dear Mr. Hanseok,Thank you very much for the rating and review. We are glad you enjoyed your stay with us. Looking forward to welcoming you back again soon.Best Regards,Shangri-La Surabaya

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Very clean. This is the best hotel in Surabaya.
2021년 12월에 6박 숙박함
답변 제공: Shangri-La Surabaya, Communications 님, 2021년 12월 16일
Hello, Thank you very much for the perfect. We are glad you enjoyed your stay with us. Looking forward to welcoming you back again soon. We all look forward to having you back with us before too long.

8/10 - 좋아요

Soon

2021년 11월에 4박 숙박함
답변 제공: Shangri-La Surabaya, Communications 님, 2021년 12월 9일
Thank you very much for the rating. We are glad you enjoyed your stay with us. Looking forward to welcoming you back again soon.

10/10 - 훌륭해요

raiho

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2021년 9월에 2박 숙박함
답변 제공: Shangri-La Surabaya 님, 2021년 9월 17일
Thank you very much for the rating. We are glad you enjoyed your stay with us. Looking forward to welcoming you back again soon.

10/10 - 훌륭해요

seanju

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
친절한 서비스 아침식사 시작전 호텔을 떠나야 하니 호텔에서 조식을 포장 해 주었다 세심한 배려가 좋았다 호텔은 청결했으며 코로나마스크도 실내에 준비되어있었다
2021년 4월에 1박 숙박함
답변 제공: Shangri-La Hotel, Surabaya 님, 2021년 4월 20일
Thank you very much for the rating and review. We are glad you enjoyed your stay with us. Looking forward to welcoming you back again soon.

8/10 - 좋아요

DUK SANG

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
시내에 위치한 호텔
전체적으로 오래된 시설이나 관리는 잘 되고있음. 시내 중심가에서는 다소 떨어진 위치로 주변에 상점나 식당이 없음. 길건너 대형상가가 있으나 이동이 다소 불편함. 조식은 호텔이름에 걸맞지 않게 별로였음.
2020년 12월에 7박 숙박함
답변 제공: Shangri-La Hotel, Surabaya 님, 2021년 1월 4일
Dear Valued Guest, First of all thank you for taking the time to review us, it is much appreciated. We would like to apologize for the inconvenience you experienced during your recent stay. Nevertheless, please rest assured as we take a closer look into the issues you mention. We look forward to welcoming you again in the future. Sincerely, Shangri-La Hotel Surabaya

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
좋은 호텔
좋은 호텔!
2019년 9월에 2박 숙박함
답변 제공: Jonathan Reynolds - General Manager 님, 2019년 9월 19일
Dear Valued Guest, Thank you very much for the rating and review. We are glad you enjoyed your stay with us. Looking forward to welcoming you back again soon. Best Regards,

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

2019년 5월에 4박 숙박함
답변 제공: Jonathan Reynolds - General Manager 님, 2019년 5월 20일
Dear Sir/Madam, Thank you very much for the rating. We are glad you enjoyed your stay with us. Looking forward to welcoming you back again soon.

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Deposit system in Hotel.
The deposit system of this hotel is different with Korea's one. We paid the deposit, using a credit card. At that time, the Master Card inform me that there is a transaction at Shangri-La surabaya as much as deposit. So, I think it would be cancel when I check out. However, it was not canceled. They insisted there was no any transaction, the deposit does not mean pay the amount but just block the amount. But the Master Card inform me that I paid it. So, the front said it will not be indicated on monthly bill. Anyway, I will wait the bill for December. The Shangri-La should explain me about this system. Then, I would pay the deposit by CASH.
2018년 12월에 2박 숙박함
답변 제공: Jonathan Reynolds - General Manager 님, 2019년 1월 7일
Dear Sir/Madam, Thank you very much for taking your time to write this review, it is much appreciated. In regards to the deposit policy mentioned above, please allow me to briefly clarify. At the time of check-in, we pre-authorize your card, although at the stage no funds are deducted from the account. There are some banks, however, that directly notify customers as if there has been a transaction. Nevertheless, if no charges are made, the authorized amount is released directly by the bank generally within 14 working days, or less. I hope this answers your question. Once again thank you for staying with us, we hope to welcome you back before too long. Best Regards,

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
출장, 여행, 어떤 상황이든 추천합니다
수라바야 지역으로 출장을 가서 선택한 호텔이었는데 정말 만족스러웠습니다. 가장 기본 룸을 예약했는데 침대외에 책상과 소파가 들어가 있을 정도로 공간이 넓어서 여유로운건 물론 객실에서 일을 하는데도 편해서 다음에도 이용할 생각입니다. 호텔의 전체적인 분위기가 인도네시아 휴양지의 느낌이 많이 풍겨서 출장으로 이용했지만 휴가를 온 것 같은 기분이 들게 해주는 것도 만족스러웠습니다.
2018년 10월에 3박 숙박함
답변 제공: Jonathan Reynolds - General Manager 님, 2018년 10월 9일
Thank you very much for the rating and review. Looking forward to welcoming you back again soon!

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

한국어 대응 가능한 직원이 있네요.
2018년 9월에 1박 숙박함
답변 제공: Jonathan Reynolds - General Manager 님, 2018년 9월 12일
Dear Guest, Thank you very much for the rating and review. We are glad you enjoyed your recent stay at Shangri-La Hotel Surabaya. Looking forward to welcoming you back again before too long.

10/10 - 훌륭해요

Ku ho

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
안락함과 포근함이 느껴지는 호텔
다좋은데 방안에 개미보다 작은 벌레들이 있어 수면시 불편. 호텔밖 테라스나 테이블은 모기때문에 10분 앉아있기 힘듬
2018년 8월에 1박 숙박함
답변 제공: Jonathan Reynolds - General Manager 님, 2018년 9월 12일
Dear Guest, First of all thank you for taking the time to review us, it is much appreciated. We would like to apologize for the inconvenience you experienced during your recent stay. Nevertheless, please rest assured as we take a closer look into the issues you mention. We look forward to welcoming you again in the future.

10/10 - 훌륭해요

Nam Jin

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2017년 12월에 2박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

eunbin

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
최고의 호텔이었습니다.
혼자하는 첫여행으로 선택한 호텔이었는데 정말 너무 만족하였습니다. 새로 오픈한 3주된 방으로 안내받았는데 정말 혼자 쓰기에 아까울 정도로 너무 좋은 방이었고 고급스럽고 화장실도 매우 만족 정말! 최고의 호텔이었습니다. 호텔 저녘 부페도 가격도 저렴하고 맛도 있었고 꼭이용해 보세요~
답변 제공: Martin Brenner 님, 2017년 6월 5일
Dear eunbin, Thank you for your wonderful review! We look forward for your next patronage. Warm Regards, Sigi Bierbaumer General Manager

8/10 - 좋아요

홍 님, 서울

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
조금은 오래된 호텔
오성이지만 사성같은 호텔
답변 제공: Martin Brenner 님, 2017년 3월 30일
Thank you for your review! We look forward to welcome you back in near future. Warm Regards, Sigi Bierbaumer General Manager

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스
5성급에는 못 미치는 호텔
출장시 이용하였으며, 호텔이 전체적으로 오래되어 낡은 상태
답변 제공: General Manager 님, 2016년 11월 21일
thank you for your wonderful review. We look forward to welcome you back!

10/10 - 훌륭해요

kim 님, seoul

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
best ever
best ever
답변 제공: General Manager 님, 2016년 11월 21일
Thank you for giving us five star and your wonderful comment delights us!

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
꽤 괜찮은 호텔
근처에 씨퓨트라 월드 몰이나 수바라야 타임 스퀘어가 있어 쇼핑 및 외식도 편하고 좋았습니다. 다른 여타의 샹그릴라 체인 처럼 오전 식사가 예술이네요. 전반적으로 만족 합니다!
답변 제공: General Manager 님, 2016년 11월 21일
Thank you for staying with us. We're glad to hear you enjoyed our breakfast selections. We look forward to welcome you back!

8/10 - 좋아요

임우택 님, 부산

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
편리한 위치와 아늑함
예상대로 럭셔리하고 서비스 및 풍경이 좋았습니다. 또한 가까운 곳에 한국 식당 명가 레스토랑이 있어서(차로 약 10분) 너무 좋았습니다. 호텔 내에도 중국, 일본 식당이 있어서 인도네시아 음식이 맞지 않는 분들에게도 좋은 호텔이라고 생각합니다.

8/10 - 좋아요

Junichi

2024년 3월에 1박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Richard

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Very welcoming hotel. Clean, spacious and wonderful staff. Food is good with plenty if choice for everyone. The gym is a bit dated but has enough equipment. Calm atmosphere all around.
2024년 3월에 1박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

satoshi

좋아요: 직원 및 서비스
별로예요: 숙박 시설 상태 및 시설
部屋が臭い
2024년 2월에 1박 숙박함
답변 제공: Shangri-La Surabaya 님, 2024년 2월 29일
Dear Mr SatoshiThank you for taking the time to share your experience as it is only through such valuable comments that we can improve our level of service. We strive to deliver an exceptional guest experience, however we are sorry to learn of the issues you encountered which impact the overall experience of your stay.Once again, thank you in advance and we look forward to having the opportunity to ensure a more memorable stay when you are next with us.Best Regards,Shangri-La Surabaya

8/10 - 좋아요

stephane

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2024년 1월에 3박 숙박함
답변 제공: Shangri-La Surabaya 님, 2024년 2월 29일
Dear Mrs StephaneThank you very much for the rating and review. We are glad you enjoyed your stay with us. Looking forward to welcoming you back again soon.Best Regards,Shangri-La Surabaya

8/10 - 좋아요

Ahram

2024년 1월에 1박 숙박함
답변 제공: Shangri-La Surabaya 님, 2024년 2월 29일
Dear Mr AhramThank you very much for the rating and review. We are glad you enjoyed your stay with us. Looking forward to welcoming you back again soon.Best Regards,Shangri-La Surabaya

10/10 - 훌륭해요

Peng Eng Peter

Refurbished rooms are great!
The refurbished rooms are very well done. Spacious and thoughtfully designed. The club lounge had creative and tasty canapes and the wine selection was very pleasant. Thanks to Mr Eric at Bumbu for his kind hospitality. I generally felt very welcomed and attended to at Shangri-La Surabaya. Thank you.
2023년 12월에 2박 숙박함
답변 제공: Shangri-La Surabaya 님, 2024년 2월 29일
Dear Mr Peng Eng PeterThank you very much for the rating and review. We are glad you enjoyed your stay with us. Looking forward to welcoming you back again soon.Best Regards,Shangri-La Surabaya

10/10 - 훌륭해요

Nickol

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
The staff are excellent, the property is beautiful, the pool is very nice and there are 4 places to eat inside the hotel. The breakfast buffet is very nice with a wide variety of options. I would stay here again.
2023년 11월에 2박 숙박함

8/10 - 좋아요

Terry

2023년 7월에 4박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Tsutomu

2023년 8월에 2박 숙박함

8/10 - 좋아요

Norman 님, Rhodes

연인과의 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Staff are fabulous, hotel is aging a bit But overall it’s good ambiance and value for Surabaya
2023년 9월에 1박 숙박함

4/10 - 별로예요

HYUNWOO

2023년 7월에 1박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Heesung

2023년 6월에 2박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Martin

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
As it was only for one night, no detailed report possible. However, the food in the italian restaurant was very tasty.
2023년 4월에 1박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Andi

2023년 4월에 1박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Jinhao

2023년 4월에 4박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Kim

2023년 3월에 4박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

JUNYA

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2022년 11월에 1박 숙박함
답변 제공: Hotel Management 님, 2023년 2월 10일
Thank you very much for the rating and review. We are glad you enjoyed your stay with us. Looking forward to welcoming you back again soon.Best Regards,Shangri-La Surabaya

8/10 - 좋아요

Ramasamy

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2022년 9월에 3박 숙박함
답변 제공: Hotel Management 님, 2023년 2월 10일
Thank you very much for the rating and review. We are glad you enjoyed your stay with us. Looking forward to welcoming you back again soon.Best Regards,Shangri-La Surabaya

6/10 - 괜찮아요

Rohit

2022년 9월에 3박 숙박함
답변 제공: Hotel Management 님, 2023년 2월 10일
Thank you very much for the rating and review. Looking forward to welcoming you back again soon.

10/10 - 훌륭해요

Elaine

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2022년 7월에 1박 숙박함
답변 제공: Shangri-La Surabaya 님, 2022년 8월 4일
Thank you very much for the rating. We are glad you enjoyed your stay with us. Looking forward to welcoming you back again soon.

10/10 - 훌륭해요

Kim

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Really recommendable
Shangri-La Surabaya is really recommendable. Nice hotel with excellent service.
2022년 6월에 4박 숙박함
답변 제공: Shangri-La Surabaya 님, 2022년 7월 6일
Thank you very much for the rating and review. We are glad you enjoyed your stay with us. Looking forward to welcoming you back again soon.

8/10 - 좋아요

Terry

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
전체적으로 환경은 좋았습니다. 에어컨 온도조절이 중앙집중식이어서 그런지 힘들어 취침시 추웠습니다.
2022년 6월에 2박 숙박함
답변 제공: Shangri-La Surabaya 님, 2022년 7월 3일
Dear Valued Guest, Thank you for your reviews and ratings, we have received your feedback and input. Please rest assured as we take a closer look into the issues you mention. We look forward to welcoming you again in the future. Best Regards, Shangri-La Surabaya

10/10 - 훌륭해요

Heesung

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2022년 3월에 2박 숙박함
답변 제공: Shangri-La Surabaya, Communications 님, 2022년 3월 18일
Dear Heesung, Thank you very much for the rating and review. We are glad you enjoyed your stay with us and we are looking forward to welcoming you back again here in Shangri-La Surabaya soon. Best Regards, Shangri-La Surabaya Communication Team.

8/10 - 좋아요

Julian

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Excellent
Amazing staff! Lovely hotel, will come back for sure!
2022년 2월에 1박 숙박함
답변 제공: Shangri-La Surabaya, Communications 님, 2022년 2월 24일
Dear Julian, Thank you for sharing such a lovely review with us. I was pleased to read that you enjoyed your stay with us. We are indeed grateful for your kind compliments. We all look forward to having you back with us before too long. Kind Regards, Jonathan Reynolds General Manager

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

가족 여행
좋아요: 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Just ok
Overall we had a good experience. EDC machine for payment broken twice during two days and bathroom needs to be renovated.
2022년 1월에 1박 숙박함
답변 제공: Shangri-La Surabaya, Communications 님, 2022년 1월 24일
Dear Valued Guest, Thank you for taking the time to share your comments. I was sorry that you departed with a less the perfect impression. All of our guest rooms and bathrooms have indeed been renovated. We all hope you will try us again before too long. It would be our pleasure to have you with us again. Best Regards, Jonathan Reynolds General Manager

10/10 - 훌륭해요

Meghan

출장 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Very comfortable stay
We have stayed at this hotel regularly. It is consistent, with great staff, nicely appointed rooms, good restaurant options and a safe and clean facility. This hotel is very comfortable for long business stays.
2021년 10월에 17박 숙박함
답변 제공: Shangri-La Surabaya, Communications 님, 2021년 12월 9일
Dear Meghan, Thank you for the perfect rating and a nice review. We are grateful for your kind compliments and are delighted that you enjoyed your stay at our hotel. We all look forward to having you back again with us before too long. Best Regards, Jonathan Reynolds General Manager

10/10 - 훌륭해요

Bima 님, Jakarta

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
2021년 10월에 1박 숙박함
답변 제공: Hotel Management 님, 2023년 2월 15일
Dear Mr. Bima,Thank you very much for the rating and review. We are glad you enjoyed your stay with us. Looking forward to welcoming you back again soon.Best Regards,Shangri-La Surabaya

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Great hotel near Ciputra World Surabaya
The hotel was great, the only complaint was that the pool was closed.
2021년 6월에 1박 숙박함
답변 제공: Shangri-La Hotel, Surabaya 님, 2021년 6월 21일
Dear Valued Guest, First of all thank you for taking the time to review us, it is much appreciated. We would like to apologize for the inconvenience you experienced during your recent stay. Nevertheless, please rest assured as we take a closer look into the issues you mention. We look forward to welcoming you again in the future. Best Regards, Shangri-La Surabaya

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

2021년 5월에 1박 숙박함
답변 제공: Shangri-La Hotel, Surabaya 님, 2021년 5월 27일
Thank you very much for the rating. We are glad you enjoyed your stay with us. Looking forward to welcoming you back again soon.

6/10 - 괜찮아요

Dina

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
Niet voor herhaling ....
Kleine kamer. Zeer karig ontbijt. Echt super weining eten.
2021년 3월에 1박 숙박함
답변 제공: Shangri-La Hotel, Surabaya 님, 2021년 3월 8일
Dear Valued Guest, First of all thank you for taking the time to review us, it is much appreciated. We would like to apologize for the inconvenience you experienced during your recent stay. Nevertheless, please rest assured as we take a closer look into the issues you mention. We look forward to welcoming you again in the future. Best Regards, Shangri-La Hotel Surabaya

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

가족 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2021년 1월에 1박 숙박함
답변 제공: Shangri-La Hotel, Surabaya 님, 2021년 1월 15일
Thank you very much for the rating. We are glad you enjoyed your stay with us. Looking forward to welcoming you back again soon.