숙박 시설의 전망

호텔 선 플라자 2 여행 후기

2 out of 5
호텔 선 플라자 2
1-2-20 Taishi, Nishinari-ku, Osaka, Osaka-fu

이용 후기

7.2

좋아요

평점 10 - 훌륭해요. 359개 이용 후기 중 83개" "
평점 8 - 좋아요. 359개 이용 후기 중 112개" "
평점 6 - 괜찮아요. 359개 이용 후기 중 103개" "
평점 4 - 별로예요. 359개 이용 후기 중 33개" "
평점 2 - 너무 별로예요. 359개 이용 후기 중 28개" "

7.2/10

청결 상태

7.2/10

직원 및 서비스

7.8/10

편의 시설/서비스

6.8/10

숙박 시설 상태 및 시설

7.6/10

친환경

이용 후기

8/10 - 좋아요

DONGYUL

2023년 11월에 16박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

Kim

좋아요: 청결 상태
2023년 11월에 6박 숙박함

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 직원 및 서비스
대체로 깨끗은 했지만 방과이불에 찌든냄새가 많이 나요.
2023년 8월에 5박 숙박함
답변 제공: 호텔 선 플라자 2 직원 님, 2023년 8월 26일
이번에는 저희 호텔을 이용해 주셔서 대단히 감사합니다.또 바쁜 중 입소문에 투고 받은 것을 거듭 감사합니다.모처럼 선택해 주셨습니다만, 불쾌한 생각을 시켜 버려서 정말로 죄송했습니다.또 이용하실 수 있는 것을 진심으로 기다리겠습니다.

6/10 - 괜찮아요

JAEUK

2023년 7월에 2박 숙박함

2/10 - 너무 별로예요

Andrew

출장 여행
별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
2023년 3월에 4박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Daecheol

단체 여행
좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
방 2개를 예약해 7층, 8층 각 1개씩 배정받았습니다. 객실은 딱 잠만 잘 수 있도록 되어있는 구조입니다. 방에 구비된 것은 매트, 베개, 이불과 작은 탁상, 냉장고, 텔레비전이 전부입니다. 화장실, 세면대, 샤워실은 공용입니다만, 생각보다는 많이 붐비진 않았고, 위생 상태도 좋았습니다. 이 호텔의 최대 장점은 위치입니다. 바로 앞에 지하철 미도스지선/사카이스지선 도부츠엔마에역이 있어 교통이 매우 편리합니다. 또한 도보 3분이면 신세카이 지역, 지하철 10분이면 난바에 접근 가능해 이 두 지역을 투숙하는 동안 거의 집앞처럼 돌아다니면서 즐겼습니다. 한 가지 치명적인 단점이라면 방음이 너무 안 돼 옆 방 소리가 다 들리고 밤엔 소곤소곤 이야기해야 한다는 점.. 귀마개를 무료로 제공하긴 합니다만, 그래도 이 부분은 많이 아쉽네요. 아무튼 1박에 인당 2만원 언저리의 저렴한 호텔 치고는 아주 만족스러웠습니다. 객실과 관련해 문제가 발생했을 때 직원분께서도 최대한 친절하게 도와주셔서 잘 해결했습니다. 덕분에 오사카 여행을 저렴하게 잘 끝마칠 수 있었습니다. 다음에 또 오사카 여행을 한다면 재방문할 의향이 있습니다.
2023년 1월에 5박 숙박함

6/10 - 괜찮아요

HAKNO

좋아요: 숙박 시설 상태 및 시설
별로예요: 객실의 편안함
그냥 싼 숙소
그냥 싼 숙소에여 예약 미쳐못했을때 가는곳 주변에 먹을게 많다는게 그나마 장점
2019년 4월에 2박 숙박함

8/10 - 좋아요

HAN SEOK

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
916호실에 머무르면서 편안 했지만 텔레비전 리모컨에 건전지가 없는지 작동이 안 됩니다.^^
2019년 4월에 2박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 편의 시설/서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
지하철역(Dobutsuen-mae) 바로 앞에 있어서 교통이 편리하고, 저렴한 가격으로 개인 침실을 이용할 수 있어서 좋습니다 다만 남성 샤워실이 1개뿐이기 때문에, 공용 목욕 시설을 이용하기 싫다면 샤워를 하기 위해 기다려야 할 때가 많아서 아쉽습니다. 그리고 샤워실의 경우는 보일러를 별도로 작동시켜야 뜨거운 물이 나오는데, 이 점에 대한 안내가 제대로 되지 않아서 첫날은 찬물로 샤워했습니다 또한 객실 창문에 방충망이 없어서 창문을 열고 환기시킬 때 벌레 등이 들어올 우려가 있는 것도 아쉽습니다.
2019년 4월에 4박 숙박함

8/10 - 좋아요

SANGMIN

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
가격대비 최고
저는 전반적으로 괜찮았어요. 가격도 저렴했고.. 시설, 청소상태, 서비스 다 양호했습니다. 위치도 역과 가깝고 주변 볼거리도 걸어서 가능한 거리였고요. 간단한 조식서비스, 매일 청소해주시고 수건 가운등 새로 챙겨주시는 점도 감동였습니다. 단지 저희가 아이 동반한 세명이 더블 침대 하나인 방을 이용하려니 불편했지만, 그건 저희가 예약전 체크하지 못한 부분이었으니 전반적으로 다 만족스럽네요. 다음에도 이용할 생각입니다.
2019년 3월에 3박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Inae

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
가격대비 최고♡
대체적으로 가격대비 만족했고 가끔 시끄럽게하는 옆방손님이있었지만 괜찮았어요 1층 홀에서 늦게까지 맥주마시고 얘기할수있어서 좋아요
2019년 2월에 3박 숙박함

8/10 - 좋아요

HYEBIN

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스
저렴한 가격에 이용할만 합니다.
방이 매우매우 좁고 밤마다 사이렌이 울려서 잠을 설쳤습니다. 하지만 나머지 샤워실 로비 주방 공간은 공용이지만 매우 깔끔합니다. 엘리베이터도 좁습니다.
2019년 1월에 5박 숙박함

10/10 - 훌륭해요

Dana

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
budget hotel with convenient approach to city
It's a good place for budget travelers. Not placed in downtown but close to downtown and there is DON QUIJOTE, the big grocery store, so it's very convenient for shopping. The only inconvenience is that each room doesn't include its own bathroom, but it's announced before and I chose it so it didn't matter. The room is small but if you are planning to go out for sightseeing and not to stay in the room that much time, it's quite a reasonable choice. ** Wi-fi doesn't work in the room late in the night. It worked in the lobby but in the room.
2018년 5월에 5박 숙박함
답변 제공: Hotel SUNPLAZA2 님, 2018년 6월 9일
On behalf of the staff here, I would like to thank you for choosing us this trip. Also, we would like to thank you for the abovementioned compliments, and we are truly obliged to you. We would also like to thank you for your constructive comments, which the staff are all aware of. Your kind encouragement and invaluable comments will service to rejuvenate our staff to aspire to greater heights of service. If you are in the vicinity again, please do patronize our humble place, and it will be our honor to serve you again. Once again, we deeply appreciate your gracious comments and would like to thank you for choosing us.

6/10 - 괜찮아요

CHUL SEUNG

저렴하지만 시설이 너무 열악함
지하철 역 앞에 있는것 저렴한 숙박료는 좋으나 샤워룸이 1층에 2개만 있어서 샤워하기가 힘듬 (객실수에 비해서 정말 어이없슴). 아주 얇은 타올은 샤워후 물기 닦기도 힘듬 (숙박일수 만큼 체크인시 지급) 각층에 거의 20개룸이 있는데 화장실 남녀 1개씩 있고 세면대는 2개 있는데 물비누 1개 있슴 방음은 아예 안되고 있습니다 타월 챙겨가시고 헤어드라이도 있으시면 가져가세요,
2017년 10월에 3박 숙박함
직원들과 저는 우리 자리를 선택해 주신 진심으로 감사드립니다. 그러나 저희 직원들이 기대했던 훌륭한 서비스를 완벽하게 제공하지 못했습니다. 우리는 나머지 직원들에게 전달 된 귀하의 의견을 환영합니다. 귀하의 의견은 직원들에게 귀중한 격려와 격려가 될 것입니다. 우리는 고객을 위해 최선의 서비스를 제공하기 위해 계속 열심히 노력할 것입니다. 우리는 당신이 당신의 경험을 돌아볼 수있는 기회를 기꺼이 제공하기를 희망하며, 귀하의 후원을 다시 고대하며 우리는 귀하의 봉사에 다시 기뻐할 것입니다. 배달 지지품 배달지지 지지자들 용품지지 K K 나타날 용의품 용품 용품 용품 용품 용스터품 용품품 용제품 용제품품 용품품 용품품 용품 용스터 용스터품 용품 용스터 용스터 K지지 용품 용스터품 용스터품 용품 용스터품 용스터 K지지 용제 용스터 용스터품 용스터품 용스터 용벤스터스터품품 용스터 용벤스터 K지지 K

10/10 - 훌륭해요

Jeongjin

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
very good!
조금 좁은 방이었지만 정말 저렴하게 잘 이용 했어요. 지하철역이랑도 가깝고 편의점도있고 너무 좋았어요. 좋은 추억 만들어 주셔서 감사합니다.
2017년 8월에 1박 숙박함

8/10 - 좋아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 객실의 편안함
신세카이 근처의 호텔, 교통이 편함
불편한점 : 객실 처음 들어갔을 때 익숙하지 않은 냄새 편한점 : 근처에 신세카이에서 술한잔 하기 편함 근처에 신이마미야,JR선이 있어 교통편이 편한편 교통비가 아까워도 난바 도톤보리까지 걸어서 20~30분 거리라 절약가능 직원이 친절함
2017년 6월에 3박 숙박함
답변 제공: Hotel sunplaza2 님, 2017년 8월 24일
우리는 우리의 장소를 선택해 주셔서 진심으로 감사드립니다. 이 방문을 경험 한 부적절한 서비스에 대해 진심으로 사과드립니다. 우리는 당신의 비판을 듣고 낙담하지만 건설적인 관찰에 대해 진심으로 감사드립니다. 직원을 대표하여 귀하의 의견에 감사드립니다. 직원들이 더 높은 수준의 우수성을 달성하도록 격려하는 데 도움이 될 것입니다. 우리는 제기 한 우려 사항을 분명히 제기 할 것이며 앞으로 방문 할 때 개선 사항을 보여줄 수있는 또 다른 기회를 제공하기를 바랍니다. 다시 한번, 후원과 귀중한 의견에 감사드립니다.

6/10 - 괜찮아요

SEUNGHO

답변 제공: General Manager 님, 2017년 2월 27일
The staff and I would like to show our sincere thanks to you for choosing our place. However, I must apologise for the fact that our staff were not able to fully provide the excellent service expected of them. We welcome your feedback, which has been passed on to the rest of our staff. Your comments will serve to be invaluable encouragement and support for our staff, and we will continue working hard to provide the best service for our customers. We hope that you will be willing to give us a chance to turn your experience around, and we look forward to your patronage again and we will be delighted to be at your service again. Once again, we truly appreciate your compliments, and would like to thank you for choosing us.

8/10 - 좋아요

백비모 님, 부산

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
편안하게 이용하였습니다
혼자여행시 저렴한 가격에 편안한 숙소였습니다 지하철이용, 타지역으로 이동이 용이하였습니다
답변 제공: sunplaza 2 님, 2017년 1월 10일
We would like to thank you for choosing us out of the many options here. We have also received your reply and are deeply obliged to you for your gracious praise and comments. Thank you for your invaluable advice, our staff have all been notified. We will keep your gracious comments and invaluable feedback in our hearts, and will work hand in hand with our customers to strive towards an even higher level of excellence. If you happen to be in the vicinity, please do not hesitate to drop by our humble place. We eagerly await your next visit. Thank you very much.

6/10 - 괜찮아요

David 님, Seoul

별로예요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
난바역에서 가까운 저가형 숙소!
난바역에서 그나마 가까우면서 저렴한 숙소를 찾는 사람한테 적격인 숙소. 나는 숙소에서는 잠만 잔다 하는 사람들에게는 최적의 가격과 위치를 제공하고 있다. 남자들끼리의 여행 또는 경비를 줄이고 싶은 사람들에게 추천해주고 싶다.
답변 제공: Hotel SUNPLAZA2 님, 2016년 8월 14일
The staff and I would like to show our sincere thanks to you for choosing our place. However, I must apologise for the fact that our staff were not able to fully provide the excellent service expected of them. We welcome your feedback, which has been passed on to the rest of our staff. Your comments will serve to be invaluable encouragement and support for our staff, and we will continue working hard to provide the best service for our customers. We hope that you will be willing to give us a chance to turn your experience around, and we look forward to your patronage again and we will be delighted to be at your service again. Once again, we truly appreciate your compliments, and would like to thank you for choosing us.

4/10 - 별로예요

실제 이용하신 고객

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Close to subway station
The room is smaller than you think it is. Also shower room is pretty inconvinient as well...
답변 제공: Hotel SUNPLAZA2 님, 2016년 8월 14일
The staff and I would like to show our sincere thanks to you for choosing our place. We are truly sorry for the disappointing service provided during your visit. We are thankful for your feedback, and all our staff have reviewed it. Your constructive feedback will serve to be a source of encouragement for all our staff members working hard to provide even better service. We hope that you will not be deterred by this visit and we eagerly anticipate your next visit and look forward to serving you again. Once again, we are truly sorry for the inconvenience caused by our service.

6/10 - 괜찮아요

HOYOUNG 님, KOREA

별로예요: 객실의 편안함
지하철에서 가깝고 저렴함.
지하철에서 가깝고 저렴합니다. 다만 1층의 공동샤워시설과 각층에 구비되어있는 공동화장실을 이용해야하며, 목욕탕의 경우 저녁부터 새벽까지 이용하고, 아침의 경우 샤워시설만 사용가능합니다. 아침에 샤워시설에 줄을 서야하는 경우도 있습니다. 방은 엄청 좁아서 케리어 보관 및 누워서 잘 정도만되며, 개인적으로 매트릭스가 처음엔 편한거 같지만 잘 때 불편하여 계속 깨는 단점이있었습니다. 수건 및 새면도구는 모두 개인이 소지해야하며, 공용 헤어드라이기가 있습니다.
답변 제공: Hotel SUNPLAZA2 님, 2016년 8월 14일
We are truly grateful to you for choosing our place. Please accept our sincere apologies for the inadequate service you experienced this visit. We are disheartened to hear your criticism, but also sincerely thankful for your constructive observations. On behalf of the staff, I would like to thank you for your feedback. It will serve to inspire our staff to achieve higher levels of excellence. We will definitely address the concerns you raised, and we hope that you will give us another chance to show you our improvements during a future visit. Once again, thank you for your patronage and invaluable comments.

10/10 - 훌륭해요

JAECHUN

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
좋은호텔2
아주좋습니다
답변 제공: General Manager 님, 2016년 8월 14일
We are truly grateful to you for choosing our place. We would also like to thank you for your quick follow-up and kind comments. All the staff came together to read your response and we are truly delighted and grateful for your comments. Your words will push us to greater heights, and we will strive to provide even better service from now on. We hope that you will visit us again when you are in the area, and we look forward to be able to meet you again. On behalf of the staff, I would like to express my gratitude for your patronage and your compliments.

6/10 - 괜찮아요

jiseon 님, 부산

별로예요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
나쁘지 않았습니다... 다만 제가 묵었을때 누군가 심하게 문을 두드리는 바람에 잠을 못잔적이 있었는데 많이 무서웠습니다....cctv가 좀 설치가 되었으면 하네요....
답변 제공: General Manager 님, 2016년 8월 18일
I would like to thank you on behalf of the staff here for choosing us. We have definitely alerted to our areas of inadequacy, and it is to our regret that we were not able to provide you will 120% of satisfaction. Your comments were brought up during our regular meeting where all staff was present, and we are truly grateful for your remarks. On behalf of the staff, I would like to thank you for your feedback. It will serve to inspire our staff to achieve higher levels of excellence. We hope that you will be willing to give us a chance to show you our improved services, and we eagerly await the day we can serve you again. Thank you for your patronage, and we hope that you have enjoyed your stay.

2/10 - 너무 별로예요

kwon 님, busan

좋아요: 직원 및 서비스
별로예요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
싼게 장땡이라면 여길가라. 사람 한명 겨우누울만한 공간이다
싼게 비지떡이라면 혼자 또는 둘이서여행이라면 추천 샤워실 두개,목욕탕하나 있다.층마다 화장실 하나.세면대하나씩있다 그외에 바라지마라
답변 제공: Hotel SUNPLAZA2 님, 2016년 8월 14일
On behalf of the staff here, I would like to thank you for choosing us this trip. Please accept our sincere apologies for the disappointing service experienced during your trip. We are thankful for your candid review, which has been relayed on to our staff. We were inexcusably indulgent in our service, and your words will push us to greater heights, and we will strive to provide even better service from now on. We hope that you will not be deterred by this visit and we eagerly anticipate your next visit and look forward to serving you again. Finally, we would like to apologise once again for the troubles caused.

2/10 - 너무 별로예요

JOOHYUNG 님, 대한민국 서울

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
좁고 시끄럽고 냄새납니다.
밤늦게 도착했습니다. 관리인이 퇴근했다고 밤 11시부터 체크인이 안되더군요.덕분에 근처 다른 숙박을 잡았습니다. 돈이 2중으로 들었는데, 호텔스닷컴도 선플라자호텔2도 각자 책임이 없다고 해서 돈만 날렸습니다. 체크인 가능시간이 정해져 있으니 주의바랍니다.
답변 제공: General Manager 님, 2016년 8월 14일
Thank you for choosing our place out of the numerous options here. We are deeply sorry for the unsatisfactory service provided on this important trip of yours. All our staff have been notified of your constructive feedback. Thank you for your frank review. We will do our utmost to make marked improvements and changes to our services. We hope that this will be the last impression you have of us, and that you will give us the opportunity to redeem ourselves during your next visit. Once again, we would like to extend our sincere apologies for the issues faced during your visit.

10/10 - 훌륭해요

JAEKYUNG 님, Busan

좋아요: 청결 상태, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
So great!!
먼저 지하철역 바로 앞에 위치해 있어 늦은 밤에도 위험한 느낌 없었구요 로손 편의점이나 패밀리마트도 바로 옆에 있어 밤에 나가서 야식 사기도 편했습니다. 지저분하다는 후기보고 침낭을 따로 챙겨갔는데 깨끗했고 푹신해서 바닥에서 자도 편했어요. 화장실 샤워실도 물론 깨끗했고 아침에 부지런만 떨면 딱히 줄 설 필요없이 편하게 이용햇어요 (참고로 저는 7~7시반에 항상 씻었어요) 짐도 퇴실후 맡아주고 호텔 주변에 자판기도 많았고 불편한점 없이 너무너무 잘 묵었습니다. 오사카에서 4군데 숙소에 묵엇엇는데 다음에도 꼭!!여기 이용할거예요! 강추!! It was great. That location is in front of subway gate 2. So late night also not dangerous. Washroom, bathroom also clean and if you get up early you don't need to line up. I always wake up 7 to 7:30. I didn't wait ever. Bedclothes is clean and fluffy. When i go to osaka again, i must be use this hotel again!!:)
답변 제공: General Manager 님, 2016년 8월 14일
We are truly honored to have been chosen out of the many choices here. Furthermore, thank you for your swift reply and gracious praise. We have had the opportunity to read your kind comments. Thank you for your encouraging praise. Our staff are revitalized and motivated to provide the best service for our customers. We hope that you will visit us again when you are in the area, and we look forward to be able to meet you again. We hope that you have had a fantastic time with us, and thank you once more for your kind feedback.

8/10 - 좋아요

Jaemu 님, Seoul

좋아요: 청결 상태, 객실의 편안함
스톱오버 또는 잠만 자기 좋은 호텔
체크인이 밤 9시, 체크아웃이 새벽 5시였던 저희 가족에게는 최적의 호텔이었습니다. 고시원 처럼 방은 좁고, 공용 화장실과 공동 욕실을 사용하는 점이 불편하다면 불편하겠지만, 1박에 3인 가족이 35,000원이란 점에서 가성비가 훌륭하다고 하겠네요. 도보 5분 거리에 스파월드가 있으니 이 곳에서 씻고 오면 더 좋을 것 같네요. 저와 같이 늦은 체크인 이른 체크아웃으로 1박을 한다면 추천드리고 싶습니다.
답변 제공: Hotel SUNPLAZA2 님, 2016년 8월 14일
We are truly grateful to you for choosing our place. Furthermore, thank you for your swift reply and gracious praise. I would also like to thank you for your feedback over certain areas of concern, our employees have been notified. Your compliments are the pillars of our support, and we aim to provide our customers with even higher levels of satisfaction It is our pleasure to serve you and we anticipate your next visit. We hope that you have had a fantastic time with us, and thank you once more for your kind feedback.

6/10 - 괜찮아요

SANGSU

좋아요: 객실의 편안함
별로예요: 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
답변 제공: General Manager 님, 2016년 8월 14일
The staff and I would like to show our sincere thanks to you for choosing our place. However, I must apologise for the fact that our staff were not able to fully provide the excellent service expected of them. We welcome your feedback, which has been passed on to the rest of our staff. Your comments will serve to be invaluable encouragement and support for our staff, and we will continue working hard to provide the best service for our customers. We hope that you will be willing to give us a chance to turn your experience around, and we look forward to your patronage again and we will be delighted to be at your service again. Once again, we truly appreciate your compliments, and would like to thank you for choosing us.

6/10 - 괜찮아요

gihan

별로예요: 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
가성비 좋아요
가격부담은 확실히 줄여주네요~
답변 제공: General Manager 님, 2016년 8월 14일
On behalf of the staff, I would like to express my gratitude to you for choosing our place. Please accept our sincere apologies for not being able to fulfill your expectations and anticipations. All of our staff have had the opportunity to read your candid review. Your invaluable comments will serve to be a great source of encouragement for all our staff. We hope that you will not be deterred by your unsatisfactory experience, and it is our honor to welcome you back to our place. It is truly our honor to have been able to served you and to have received such invaluable feedback. Thank you.

2/10 - 너무 별로예요

somi

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
답변 제공: General Manager 님, 2016년 8월 18일
The staff and I would like to show our sincere thanks to you for choosing our place. We are truly sorry for the disappointing service provided during your visit. We are thankful for your feedback, and all our staff have reviewed it. Your constructive feedback will serve to be a source of encouragement for all our staff members working hard to provide even better service. We hope that you will not be deterred by this visit and we eagerly anticipate your next visit and look forward to serving you again. Once again, we are truly sorry for the inconvenience caused by our service.

2/10 - 너무 별로예요

KIM

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
본인들이 실수했는데 강압적입니다.
결제할때 확실히 11박 확인하고 제가 일본어를 잘하지 못하다 보니 달력 날짜까지 찍어가며 결재하고 이용했습니다. 그런데 귀국하기 하루전날 아침 자고 있는데 문 두들기더니 당장 체크아웃 안하고 뭐하냐는 겁니다. 내가 착오가 있을거라고 다시 확인해봐라 난 오늘 밤까지 묵는다. 라고 말해도 확인도 안해보고 막무가내로 오늘이 맞답니다. 황당해서 얼른 옷만 걸치고 내려가서 예약한 사이트랑 장부로 따져보니까. 제가 예약할때 계산서를 제대로 안봤는데 직원이 11박이 아닌 10박 요금을 계산기에 써서 줬고 저는 의심없이 계산해서 생긴 일이였습니다. 그걸 그직원은 장부에 받은 요금만 적었으니 10박으로 계산된거지요. 헌데 다른직원들이 그걸 확인하고 나서 자기들 끼리 낄낄 대면서 "00 그녀석 실수다. 00매직이네" 이러고 떠들더니 저한테 1박요금 달라. 이럽니다. 요금 줘야 돼는건 맞지요. 근데 자던 사람 깨우고 본인들 착오도 제대로 확인 안하고 불쾌하게 대하다가 돈이나 달라니. 사과 한마디는 하는게 맞는거 아닙니까? 너무 열받아서 당장 짐싸서 나가고 싶었는데. 그날 선물도 사야하고 짐정리도 안돼있어서 꾹 참고 던지듯이 계산하고 방에 들어갔습니다. 정말 다음 여행때 이 호텔 밖에 방이 없다면 여행 일자를 옮기겠습니다.
답변 제공: Hotel SUNPLAZA2 님, 2016년 8월 14일
On behalf of the staff, I would like to thank you for choosing us during your precious time here. Please accept our sincere apologies for the unsatisfactory service provided during your visit. All our staff have had the chance to read your feedback. Thank you for your honest feedback. We will be sure to respond to your observations and further improve our services. Our staff genuinely hopes to have the chance to welcome and serve you again, and we promise that you will experience a much higher standard of service then. Once again, please accept our sincere apologies for the problems that arose during your visit.

6/10 - 괜찮아요

ARAM 님, 한국

별로예요: 객실의 편안함
나름..?
음.. 방은 진짜 고시원같이 작고 화장실이 따로 있어 불편하긴 해요 딱 그 가격대의 방??? ㅋㅋㅋ 그리고 9시 체크아웃하는데 9시 1분부터 체크아웃하시라고 방마다 직원분들 돌아다니셔요!! 그치만 역이랑 진짜 가까워서 좋았어용ㅋㅋ
답변 제공: General Manager 님, 2016년 8월 14일
On behalf of the staff, I would like to express my gratitude to you for choosing our place. It is truly our honor to be able to receive such kind compliments from you. Thank you too for your sincere feedback, our staff have been notified of it. Your wonderful feedback has reenergized our staff and we will continue to provide excellent service to satisfy all our customers. We hope that you will drop by again if you happen to be in the area, and we look forward to being able to serve you again. On behalf of the staff, I would like to express my gratitude for your patronage and your compliments.

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스
담배냄새 많이난다
위치는 좋고 가격도 싸다 하지만 2명자기엔 좀 작은방 그리고 방에 담배냄새가 좀 나서 하루정도만 묵기 적당한거같다.
답변 제공: Hotel SUNPLAZA2 님, 2016년 8월 14일
We are truly grateful to you for choosing our place. Please accept our sincere apologies for the inadequate service you experienced this visit. We are disheartened to hear your criticism, but also sincerely thankful for your constructive observations. On behalf of the staff, I would like to thank you for your feedback. It will serve to inspire our staff to achieve higher levels of excellence. We will definitely address the concerns you raised, and we hope that you will give us another chance to show you our improvements during a future visit. Once again, thank you for your patronage and invaluable comments.

10/10 - 훌륭해요

채소 님, Korea

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설
지하철역과 가까운 호텔
도부쓰엔마에역 4번출구에서 도보 1분거리라 매우 편리함. 방은 딱 2명이서 잘수만 있는 공간이지만 빡빡한 여행 일정을 짜서 잠만잘 숙소를 원한다면 이곳이 최고 안에 냉장고도 있음. 공용화장실이지만 불편할 것이 없고 다만 귀찮은것은 물떠오거나 발을 씻거나 샤워, 머리를 감으려면 1층에 있는 샤워실을 이용해야함. 사람이 겹치는 시간때에는 많이 기다려야 하기 때문에 아침7시쯤 나가서 오후10시쯤 돌아오는 빡빡한 여행일정을 가진 사람들에게 매우 완벽한 조건. 꼭 편한 숙소가 필요하다면, 살면서 민박집, 게스트하우스를 한번도 이용해보지 않았거나 불편해서 못쓰겠다면 여기 오지 말것이지만 가격만 싸면 상관없는 사람은 이곳을 매우 추천함. 방음이 안되므로 남여커플은 되도록이면 더 비싼 호텔을 추천함.
답변 제공: Hotel SUNPLAZA2 님, 2016년 8월 14일
We are truly grateful to you for choosing our place. Also, we are delighted and honored to be able to receive such kind praise from you. It was truly our honor to read your gracious comments. Thank you for your encouraging praise. Our staff are revitalized and motivated to provide the best service for our customers. We look forward to your next return visit if you happen to be in the vicinity again. We hope that you have had a fantastic time with us, and thank you once more for your kind feedback.

2/10 - 너무 별로예요

HANNA

별로예요: 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
정말 혼자 여행하고 돈아끼려는 분만..
방이 너무 작아서 정말 2명이 누워버리면 다른 공간은 없구요.. 공용욕실이라지만 남녀 합쳐서 5칸도 안되어서.. 너무 기다리는데 오래걸리구.. 또 12시가 지나면 문을 내려버려서 그게 너무 안좋았어요.
답변 제공: General Manager 님, 2016년 8월 14일
On behalf of the staff, I would like to thank you for choosing us during your precious time here. Please accept our sincere apologies for the unsatisfactory service provided during your visit. All our staff have had the chance to read your feedback. Thank you for your honest feedback. We will be sure to respond to your observations and further improve our services. Our staff genuinely hopes to have the chance to welcome and serve you again, and we promise that you will experience a much higher standard of service then. Once again, please accept our sincere apologies for the problems that arose during your visit.

2/10 - 너무 별로예요

실제 이용하신 고객

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
Terrible employee..
It was suck.. this hotel is the most terrible hotel I've ever seen. The biggest problem is employee. when we checked in, He said "Don't touch" with annoying face.. He looked angry or something like that. They don't offer shampoo,brush and towel I ain't gonna book this hotel If I go Osaka again.
답변 제공: General Manager 님, 2016년 8월 14일
On behalf of the staff here, I would like to thank you for choosing us this trip. Please accept our sincere apologies for the disappointing service experienced during your trip. We are thankful for your candid review, which has been relayed on to our staff. We were inexcusably indulgent in our service, and your words will push us to greater heights, and we will strive to provide even better service from now on. We hope that you will not be deterred by this visit and we eagerly anticipate your next visit and look forward to serving you again. Finally, we would like to apologise once again for the troubles caused.

6/10 - 괜찮아요

실제 이용하신 고객

위치는 좋아요!
츠텐가쿠랑 가까워요~
답변 제공: General Manager 님, 2016년 8월 14일
We would like to thank you from the bottom of our hearts from choosing us this time. We would like to apologise for the poor service provided during your visit. We welcome your constructive comments, and the staff have been notified of them. We are extremely grateful for your feedback, which will serve as encouragement to our service staff. We deeply appreciate your comments, and we will be sure to upgrade our service and we hope to be able to serve you again Thank you for your patronage, and we hope that you have enjoyed your stay.

4/10 - 별로예요

실제 이용하신 고객

별로예요: 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
싼 가격에 좋은 위치. 2톤 트럭만한 크기
나오자마자 지하철이 있고 길하나만 건너면 24시간하는 돈키호테가 있어서 밤에도 편하게 먹을거리 사러 갔다 올 수 있는 것과, 관광지와 번화가가 코앞이라는 위치적으로 아주 좋다는 점, 그리고 가격적으로 싸다는 것을 제외하면 대체로 불만족. 카운터에 있던 아저씨는 말을 걸어도 하던 일 끝낼때까지 쳐다도 안보고 말도 무시함. 카드로 계산하면 예약가 보다 10~20%정도 추가금액 받음. 방은 두명 짐놔두고 발뻗고 누우면 꽉참. 그래도 잠만 자기에는 싼맛에 괜찮은 것 같음.
답변 제공: General Manager 님, 2016년 8월 18일
On behalf of the staff, I would like to express my gratitude to you for choosing our place. We would like to apologise for not being able to fulfil your expectations during your visit here. We are thankful for your candid review, which has been relayed on to our staff. Your honest feedback has renewed our passion to strive for excellence in our service. We deeply appreciate your comments, and we will be sure to upgrade our service and we hope to be able to serve you again Lastly, we would like to apologise for the distress you faced during your visit here.

8/10 - 좋아요

Uiseon 님, Korea

좋아요: 숙박 시설 상태 및 시설
좋네요
가격대비 굿 다음에 가면 또방문할생각입니다.
답변 제공: General Manager 님, 2016년 8월 18일
We would like to express our thanks for choosing us out of the many options available. Also, we are extremely grateful and delighted to be able to receive such compliments from you. All employees assembled to read your constructive feedback and are grateful for your comments. Your positive feedback will reinvigorate our staff to provide you better and improved services in your future visit. We eagerly await your kind return in the near future. On behalf of the staff, I would like to thank you for your visit and your gracious comments.

6/10 - 괜찮아요

YEUN

좋아요: 청결 상태
별로예요: 직원 및 서비스
답변 제공: General Manager 님, 2016년 8월 14일
We would like to thank you for selecting us out of the many excellent choices here. We would like to apologise for the poor service provided during your visit. We welcome your feedback, which has been passed on to the rest of our staff. Your words will give us the strength to continue working hard to strive towards an even higher level of excellence. It is our pleasure to inform you that we will definitely address the issues raised in your comments, and it will be our pleasure to welcome you back again. Once again, thank you for visiting, and we are deeply grateful for your constructive feedback.

10/10 - 훌륭해요

KYUSANG 님, 한국

좋아요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
가격에 충실한 숙소
평가는 별로여서 걱정했지만 만족했습니다 다음에 또 간다면 다시 예약할겁니다
답변 제공: General Manager 님, 2016년 8월 14일
I would like to thank you on behalf of the staff here for choosing us. We would also like to express are gratitude for the kind compliments in your comments. We gathered to read you comments and are extremely thankful to you for them. Your kind words will be a great motivation for our company and staff members. We presume you have enjoyed your visit and we look forward to your next trip here. On behalf of the staff, thank you for your kind words and your visit.

2/10 - 너무 별로예요

실제 이용하신 고객

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
방음이 전혀 안된다.
방음이 안된다. 외풍이 심해서 중앙난방 잘 안킨 날에 추웠다. 샤워줄이 너무 길었다.
답변 제공: General Manager 님, 2016년 8월 14일
We would like to thank you for selecting us out of the many excellent choices here. On behalf of the staff, I would like to thank you for your swift reply and compliments. Thank you for your candid input as well, our staff have all been briefed on it. Your review will motivate us to aim for an even higher level of service to satisfy our customers. We hope that we will be able to serve you again in the future. Once again, we would like to express our sincere thanks for choosing our place.

6/10 - 괜찮아요

Not Provided

별로예요: 직원 및 서비스, 객실의 편안함
가성비 적당
가격대비 깨끗합니다. 냉난방이필요없는 계절에가면 더좋을것같고 와이파이는 없는것이나 마찬가지입니다. 여자드라이기사용가능 수건 구매필요 입니다
답변 제공: General Manager 님, 2016년 8월 18일
The staff and I would like to show our sincere thanks to you for choosing our place. However, I must apologise for the fact that our staff were not able to fully provide the excellent service expected of them. We welcome your feedback, which has been passed on to the rest of our staff. Your comments will serve to be invaluable encouragement and support for our staff, and we will continue working hard to provide the best service for our customers. We hope that you will be willing to give us a chance to turn your experience around, and we look forward to your patronage again and we will be delighted to be at your service again. Once again, we truly appreciate your compliments, and would like to thank you for choosing us.

2/10 - 너무 별로예요

실제 이용하신 고객

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
감옥으로 여행 가고 싶다면 추천
짐 놓고 누으면 자리가 아예 없다. 문이 바로 머리 맡이다. 구석구석 청소되지 않은 먼지가 보인다. 냉장고는 언제 청소했는지 몰라 불안해 이용할 수 없었다. 나이든 주인아저씨는 굉장히 불친절했다. 9층짜리 건물에 샤워룸은 몇개 안된다. 근처에 좋은 숙소 많으니 다시 생각해보길 바란다.
답변 제공: General Manager 님, 2016년 8월 18일
We would like to thank you for selecting us out of the many excellent choices here. On behalf of the staff, I would like to thank you for your swift reply and compliments. Thank you for your candid input as well, our staff have all been briefed on it. Your review will motivate us to aim for an even higher level of service to satisfy our customers. We hope that we will be able to serve you again in the future. Once again, we would like to express our sincere thanks for choosing our place.

2/10 - 너무 별로예요

실제 이용하신 고객

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
씻는게 정말 힘들다
욕탕은 남성전용에 밤 10시까지만 열고, 샤워실은 9층 건물에 방이 층마다 20개 가까이 있는데 비해 1층에 몇개가 끝이다. 언제 어느때나 사람이 서있다. 씻는걸 포기할 사람이 와야할 숙소이다. 한 층에 방이 20개 가까이 있는데 화장실은 남자 1개 여자 1개 끝이다. 세면대에 손 씻을 비누조차 놓여있지 않다.
답변 제공: General Manager 님, 2016년 8월 18일
On behalf of the staff, I would like to express my gratitude to you for choosing our place. It is truly our honor to be able to receive such kind compliments from you. Thank you too for your sincere feedback, our staff have been notified of it. Your wonderful feedback has reenergized our staff and we will continue to provide excellent service to satisfy all our customers. We hope that you will drop by again if you happen to be in the area, and we look forward to being able to serve you again. On behalf of the staff, I would like to express my gratitude for your patronage and your compliments.

2/10 - 너무 별로예요

실제 이용하신 고객

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
설명을 의도적으로 누락해서 보증금을 돌려주지 않는다
7시 이전 체크아웃할 때는, 전날 밤 11시까지 키를 미리 반납해야 보증금을 돌려받을 수 있다는 안내를 받지 못했다. 나중에 찾아가서 돌려달라고 하니, 프론트에 직접 반납하지 않았으므로 돌려줄 수 없다는 말만 반복했다. 키가 분실된 것도 아니었다. 체크인시에 그런 안내를 하는 것은 기본 아닌가? 의도적으로 설명을 누락한 것 같다. 다른 손님도 제대로 안내 받지 못해서 화내는 것을 보았다.
답변 제공: General Manager 님, 2016년 8월 18일
The staff and I would like to show our sincere thanks to you for choosing our place. We are truly sorry for the disappointing service provided during your visit. We are thankful for your feedback, and all our staff have reviewed it. Your constructive feedback will serve to be a source of encouragement for all our staff members working hard to provide even better service. We hope that you will not be deterred by this visit and we eagerly anticipate your next visit and look forward to serving you again. Once again, we are truly sorry for the inconvenience caused by our service.

2/10 - 너무 별로예요

park 님, korea

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
정말 싼값에 이용..
공동 욕실과 공동 화장실 가격이 싸긴 했지만 방도 너무 작고 주변에 편의점 하나 없음 주인아저씨도 불친절하다 다시 이용하고 싶지 않다
답변 제공: Hotel SUNPLAZA2 님, 2016년 8월 14일
On behalf of the staff here, I would like to thank you for choosing us this trip. Please accept our sincere apologies for the disappointing service experienced during your trip. We are thankful for your candid review, which has been relayed on to our staff. We were inexcusably indulgent in our service, and your words will push us to greater heights, and we will strive to provide even better service from now on. We hope that you will not be deterred by this visit and we eagerly anticipate your next visit and look forward to serving you again. Finally, we would like to apologise once again for the troubles caused.

6/10 - 괜찮아요

Seongwoo 님, 서울

별로예요: 직원 및 서비스
그럭저럭
장점: 도부츠엔마에역, 신이마미야역이랑 가까움. 주의에 편의점이 많음. 돈키호테 도보 5분 거리에 있음. 단점: 남자는 헤어드라이기를 쓸 수 없음. 방에 화장실 샤워실이 없어서 1층에서 기다려야됨.
답변 제공: General Manager 님, 2016년 8월 18일
Thank you for visiting us on your trip this time. However, we truly apologise for the inadequate service you experienced. All staff was notified of your comments, and we are truly grateful for them. Your constructive feedback will serve to be a source of encouragement for all our staff members working hard to provide even better service. We hope that you will not be deterred by your unsatisfactory experience, and it is our honor to welcome you back to our place. Once again, we deeply appreciate your constructive comments and would like to thank you for choosing us.

2/10 - 너무 별로예요

실제 이용하신 고객

좋아요: 직원 및 서비스
별로예요: 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
길바닥과 비교하는게 아니라면 아무리 돈없어도 여기는 비추
근방에 지하철역있고 츠텐카쿠와 동물원이 가깝다. 이 동네는 워낙 저렴한 숙소가 많은듯 하다. 층수는 9층까지 있고 숙소를 배정받았는데 독방의 느낌이다. 건물층수는 9층까지 있는데 4명타면 꽉차는 엘리베이터가 있다. 화장실은 1층에 남녀 각 하나씩 있고 샤워장은 총4개. 남자용1 여자용2 공용1 아침이면 씻기위해 줄서있다. 남성용 화장실에는 소변기만 있어서 대변은 어디서 봐야할지 몰라서 주로 밖에서 미리 볼일을 보고 들어간다. 돈없지만 여행가고 싶은 사람에게도 비추.
답변 제공: Hotel SUNPLAZA2 님, 2016년 8월 14일
We are truly honored to have been chosen out of the many choices here. We are deeply saddened that your visit was unsatisfactory, and our staff sincerely apologise. Your review was brought up in our general meeting and we are deeply grateful for your comments. Thank you very much for your candid review of your recent visit, we will update our staff and definitely implement changes. We deeply appreciate your comments, and we will be sure to upgrade our service and we hope to be able to serve you again Once again, we apologise for the unsatisfactory service you experienced this trip.

4/10 - 별로예요

DU JIN 님, 창원

별로예요: 청결 상태, 직원 및 서비스, 숙박 시설 상태 및 시설, 객실의 편안함
교통이편해요
중국인들이 너무시끄러워요 위치는 놀러다니기 편해요 잠만주무실꺼면 괜찮앙노
답변 제공: General Manager 님, 2016년 8월 18일
Thank you for choosing our place out of the numerous options here. We are deeply sorry for the unsatisfactory service provided on this important trip of yours. All our staff have been notified of your constructive feedback. Thank you for your frank review. We will do our utmost to make marked improvements and changes to our services. We hope that this will be the last impression you have of us, and that you will give us the opportunity to redeem ourselves during your next visit. Once again, we would like to extend our sincere apologies for the issues faced during your visit.